هواوی از قدرتمندترین پردازنده سرور مبتنی بر معماری ARM با نام کان‌پنگ 920 رونمایی کرد

کمپانی هواوی از یک پردازنده سرور جدید با کارآیی بالا و مبتنی بر معماری ARM تحت عنوان کان‌پنگ 920 رونمایی کرد. این پردازنده با هدف ارتقا عملکرد کلی و بهره‌وری محاسباتی داده‌های بزرگ، حافظه‌های توزیع شده و اپلیکیشن‌های سازگار با ARM طراحی شده است.

غول فناوری چینی توانسته پردازنده‌ای 64 هسته‌ای با فرکانس 2.6 گیگاهرتز را تولید نماید. با توجه به طراحی پردازنده بر مبنای فرآیند تولید 7 نانومتری، شاخص کارآیی آن در ازای هر وات انرژی به میزان قابل‌توجهی بهبود خواهد یافت. تراشه کان‌پنگ 920 بر اساس معماری استاندارد ARMv8 طراحی شده و از قابلیت افزایش سرعت الگوریتم‌های پیش‌بینی انشعابی برخوردار است. هواوی ادعا می‌کند که کارآیی این پردازنده در مقایسه با استاندارد صنعتی 25 درصد بیش‌تر بوده و بهره‌وری انرژی آن نیز 30 درصد بالاتر خواهد بود.

بعلاوه این پلتفرم از حافظه‌های 8 کاناله DDR4 با 46 درصد پهنای باند بیش‌تر نسبت به سایر رقبا پشتیبانی می‌کند. رابط‌های PCIe نسل 4 و CCIX نیز امکان دسترسی به حداکثر پهنای باند 640 گیگابیت‌برثانیه را فراهم می‌کنند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها پردازنده کان‌پنگ 920 با 3 مدل مختلف در سرورهای تایشان به‌کار گرفته می‌شوند. نخستین مدل بر کارآیی حافظه تمرکز دارد. مدل دوم چگالی حافظه فوق‌العاده‌ای را ارایه داده و سومین مدل نیز با ترکیبی متوازن از هر 2 شاخص عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH