لپ‌تاپ لنوو ThinkPad X1 Yoga 2019 با بدنه‌ای از جنس آلومینیوم CNC معرفی شد

لپ‌تاپ لنوو ThinkPad X1 Yoga با بهره‌مندی از سخت‌افزارهای مشترک متعدد همواره بر مدل X1 کربن سایه انداخته است. اما به لطف عرضه مدل جدید X1 یوگا با بدنه‌ای از جنس آلومینیوم CNC تفاوت‌های میان این 2 کامپیوتر در سال 2019 اندکی مشهودتر خواهند شد.

به گفته لنوو کاربران خواهان مدل آلومینیومی ThinkPad X1 بودند؛ اما کمپانی تا پیش از آماده‌سازی محصول مایل به عرضه آن نبود. مشکل اصلی قابل‌فهم این است که بدنه آلومینیومی مستعد وزنی سنگین‌تر خواهد بود؛ زیرا سربلندی در تست حمل‌ونقل نظامی MIL-STD-810G مستلزم ضخامت بالای قاب لپ‌تاپ است.

با این‌حال لنوو پس از تلاش‌های فراوان در این زمینه نه‌تنها موفق به تولید بدنه‌ای از جنس آلومینیوم CNC شد؛ بلکه حجم قاب دستگاه را نیز حدودا 18 درصد کاهش داد. در نتیجه لپ‌تاپ ThinkPad X1 Yoga 2019 با رنگ خاکستری تیره تولید می‌شود.

لنوو علاوه بر استفاده از مواداولیه جدید، اندازه حواشی اطراف نمایشگر را 11 درصد کاهش داده که این موضوع به کاهش ابعاد کلی دستگاه نیز کمک کرده است. لنوو لپ‌تاپ جدید خود را با 4 مدل مختلف نمایشگر ارایه می‌کند:

  • نمایشگر IPS لمسی با رزولوشن فول اچ‌دی و روشنایی 300 نیت
  • نمایشگر ePrivacy با رزولوشن فول اچ‌دی
  • نمایشگر IPS لمسی با رزولوشن WQHD و روشنایی 300 نیت
  • نمایشگر IPS با رزولوشن اولترا اچ‌دی، قابلیت HDR و روشنایی 500 نیت

لپ‌تاپ X1 Yoga 2019 همانند مدل X1 Carbon 2019 از مشخصه‌های امنیتی مضاعف نظیر شاتر فیزیکی وب‌کم (به‌همراه وب‌کمی با قابلیت مادون‌قرمز) و ePrivacy برخوردار است. ePrivacy بیانگر یک ویژگی رفتاری نمایشگر است که مانع از تماشای محتوای صفحه‌نمایش از طرفین توسط اشخاص ثالث می‌شود. گزینه‌های مختلف به لنوو امکان می‌دهند تا بر موارد کاربری گسترده‌تر با قیمت‌گذاری متنوع‌تر تمرکز نماید. به‌عنوان مثال مشخصه حریم خصوصی احتمالا یک ترفند بازاریابی است که در لپ‌تاپ X1 Yoga نیز کاربرد چندانی ندارد. مدل خلاقانه این لپ‌تاپ با نمایشگر اولترا اچ‌دی HDR احتمالا بهترین کیفیت نمایشی را در محدوده قیمتی خود ارایه خواهد داد. برای افراد حساس به شارژدهی باتری دستگاه نیز نسخه پایه با نمایشگر فول اچ‌دی بایستی بهترین گزینه باشد.

به لطف وجود یک اسپیکر چهارگانه با پیکره‌بندی دالبی آتموس، بر روی کاغذ بایستی شاهد ارتقا چشمگیر کیفیت صوتی لپ‌تاپ باشیم. 2 اسپیکر مسئولیت تولید باس را بر عهده دارند؛ در حالی‌که 2 بلندگوی دیگر صداهایی با فرکانس بالا را پخش می‌کنند. قابلیت‌های ضبط صدا نیز بهبود یافته و لپ‌تاپ X1 یوگا جدید دارای آرایه‌ای پراکنده از میکروفون‌ها است که هنگام صدور فرامین صوتی به دستیار دیجیتالی یا طی کنفرانس تلفنی قادر به دریافت صدای کاربر از کلیه جوانب هستند.

طبق معمول لپ‌تاپ X1 یوگا بایستی با قدرتمندترین پردازنده 15 واتی اخیرا عرضه شده با نام TDP Core i7 اینتل تولید شود. همچنین احتمالا نسخه‌ای از این دستگاه با پردازنده Core i5 نیز ارایه خواهد شد. با انتشار اطلاعات مربوط به پیکره‌بندی لنوو در وب‌سایت رسمی کمپانی، جزئیات بیش‌تری در این زمینه روشن می‌شود.

این لپ‌تاپ از 8 یا 16 گیگابایت رم و حداکثر 2 ترابایت حافظه SSD (با اتصال PCIe) بهره خواهد برد. این دستگاه علاوه بر جک صوتی 3.5 میلی‌متری استاندارد دارای 4 پورت USB شامل 1 درگاه USB 3.1 نسل اول، 1 پورت USB 3.1 نسل دوم و 2 درگاه تاندربولت 3 است.

باتری دستگاه در مقایسه با مدل سال گذشته حدودا 5.6 درصد کوچک‌تر شده است؛ اما هنگام تولید این باتری احتمالا لنوو روی بهره‌وری مناسب‌تر انرژی در پردازنده جدید حساب باز کرده است. تست‌های مربوط به باتری لپ‌تاپ میزان کارآیی آن‌ را مشخص خواهند کرد. دسترسی اختیاری به اتصال پهن‌باند 4G LTE CAT16 بهترین روش ارتباطی برای آن‌دسته از افرادی است که می‌خواهند همواره به اینترنت متصل باشند. ThinkPad X1 Yoga با قیمت‌گذاری پایه 1929.99 دلاری در ماه ژوئن 2019 عرضه خواهد شد.

فهرست مشخصات این لپ‌تاپ به شرح زیر است:

  • پردازنده‌های نسل هشتمی کور اینتل با 8 یا 16 گیگابایت رم از نوع LPDDR3
  • ابعادی معادل 71 در 8.58 در 0.59 اینچ (323 در 218 در 15.2 میلی‌متر) و وزنی برابر با 3.09 پوند (1.37 کیلوگرم)
  • نمایشگر 14 اینچی در 4 مدل مختلف
  • حداکثر 2 ترابایت حافظه PCIe SSD
  • سیستم صوتی دالبی آتموس همراه با میکروفون‌های 4 جهته
  • باتری 51 وات‌ساعتی
  • 1 درگاه USB 3.1 نسل اول، 1 پورت USB 3.1 نسل دوم، 2 درگاه تاندربولت 3 و جک صوتی 5 میلی‌متری
  • دوربین RGB و دوربین مادون‌قرمز با شاتر هوشمند
  • صفحه‌کلید 2 عملگره CS18 همراه با نور پس‌زمینه LED
  • ابزارهای امنیتی شامل اسکنر اثرانگشت لمسی، دوربین مادون‌قرمز و تراشه dTPM 2.0

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH