قابلیت پیام‌رسان پیشرفته ROS برای گوشی‌های Google Fi فعال شد

پروتکل مخابراتی پیام‌رسانی ROS یا Rich Communications Services در ایالات متحده به آرامی در حال فراگیر شدن است و جایگزین سیستم سنتی ارسال پیام متنی یا همان پیامک (SMS و MMS) می‌شود.

ROS

با افزوده شدن سیستم پیام‌رسانی ROS در Messages کاربران قادر به ارسال متن بیشتری هستند و تقریبا همه نوع فایلی شامل عکس، ویدیو، کلیپ‌های صوتی و انواع مختلف مدیا از جمله ایموجی و استیکر را می‌توان ارسال کرد. شما حتی می‌توانید به آینده‌ نزدیک فکر کنید که این پروتکل به عنوان یک رقیب بسیار قدرتمند برای پیام‌رسان‌های فعلی همچون واتساپ، مسنجر فیس‌بوک، وایبر، لاین، تلگرام و حتی آی‌مسیج گوشی‌های آی‌فون مطرح شده است. سیستم ارسال پیام ROS امکان فرستادن پیام‌هایی با حدود 8000 کاراکتر را دارند در حالی که با SMS‌های فعلی تنها می‌توان 160 کاراکتر را منتقل کرد!

در حال حاضر در ایالات متحده برخی از اپراتور‌های تلفن‌ همراه این قابلیت را راه‌اندازی کرده‌اند و از سیستم پیام‌رسانی ROS در بعضی مدل‌ گوشی‌های هوشمند پشتیبانی می‌کنند. برای نمونه Verizon گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 XL گوگل و T-Mobile گوشی‌های گلکسی S7 و S7 edge و گلکسی S8 سامسونگ را تحت پوشش دارند.

امروز نیز گوگل رسما اعلام کرد که قابلیت پیام‌رسانی ROS برای گوشی‌های طراحی شده مخصوص Fi (اپراتور شبکه مجازی موبایل) نیز در دسترس است. بنابراین اگر شما دارای یک گوشی هوشمند Google Fi هستید، پروتکل ارسال پیام ROS به طور خودکار بر روی آن فعال شده است و دیگر لازم نیست خودتان کار خاصی انجام دهید. اگر به هر دلیلی این اتفاق نیفتاده است می‌توانید با مراجعه به پلی‌استور گوگل اقدام به دانلود اپلیکیشن Messages نمایید و آن را به عنوان پیام‌رسان پیش‌فرض دستگاه قرار دهید. بعد از اتمام مراحل نصب شما باید برخی دستورالعمل‌ها مربوط به فعال‌سازی ROS را دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH