موسس هواوی ادعای جاسوسی کمپانی برای دولت چین را رد کرد

کاربران اسمارت‌فون در ایالات‌متحده با مراجعه به فروشگاه محلی سرویس‌دهنده مخابراتی خود از خریداری یکی از بهترین گوشی‌های سال 2018 محروم هستند. دلیل این موضوع آن است که ایالات‌متحده به متحدان خود توصیه کرده تا از به‌کارگیری تجهیزات شبکه ساخت هواوی برای شبکه‌های 5G خود امتناع نمایند؛ چرا که این کمپانی یک عامل تهدید امنیت ملی به‌شمار می‌رود. بر اساس شایعات مداوم؛ محصولات هواوی دارای یک حفره امنیتی مخفی هستند که اطلاعات محرمانه کاربران و شرکت‌ها را دریافت نموده و با ارسال داده‌ها به کشور چین، آن‌ها را در اختیار دولت قرار می‌دهند.

روز سه‌شنبه نشریه فایننشیال تایمز (به نقل از رویترز) گزارش داد که رن ژنگفی؛ موسس هواوی ادعای جاسوسی کمپانی برای دولت چین را رد کرده است. این مقاله به نقل از آقای رن اعلام می‌کند که درخواست ارایه اطلاعات نابه‌جا از سوی هیچ دولتی به هواوی ارایه نشده است. وی افزود: در چین هیچ قانونی وجود ندارد که هواوی را به نصب حفره‌های مخفی در گوشی‌ها یا تجهیزات شبکه‌ای خود ملزم نماید.

مدیراجرایی هواوی گفت که کمپانی تمرکز خود را بر کشورهای پذیرای این برند چینی متمرکز خواهد کرد. این اظهارنظر، گزارش قبلی پیرامون تلاش هواوی برای پاک کردن نام خود در ایالات‌متحده را موردتایید قرار می‌دهد. بر اساس اعلام مدیراجرایی هواوی این کمپانی برای پیاده‌سازی شبکه 5G در کشورهای مختلف 30 قرارداد را منعقد کرده است.

من همچنان کشورم را دوست دارم و از حزب کمونیست حمایت می‌کنم؛ اما هرگز به ضرر هیچ‌یک از کشورهای جهان اقدامی انجام نخواهم داد.” رن ژنگفی؛ موسس شرکت هواوی

آقای رن در سال 1987 کمپانی هواوی را تاسیس کرد و کماکان 1.14 درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد. وی می‌گوید که منگ وانژو؛ دختر خود را از دست داده است. اکنون این فرد در کانادا بازداشت شده و درخواست استرداد وی به ایالات‌متحده نیز مطرح شده است. ظاهرا خانم منگ به دلیل مبادلات تجاری هواوی با کشورهای ایران و سوریه به کلاهبرداری بانکی متهم شده است. در حال حاضر 2 کشور مذکور از سوی ایالا‌ت‌متحده تحریم شده‌اند.

هواوی دومین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون و بزرگ‌ترین ارایه‌دهنده تجهیزات شبکه در جهان به‌شمار می‌آید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH