چه زمانی کامپیوترها، پوشیدنی خواهند شد؟!

iOSDeviceWearable2-560x420-custom

دنیای تکنولوژی به سمتی پیش می‌رود که بسیاری از عاشقان فناوری، منتظر عرضه کامپیوترهای پوشیدنی به بازارهای جهانی هستند. تحلیلگران نیز فکر می‌کنند که رایانه‌های پوشیدنی، انقلاب بزرگ دیگر بازار فناوری خواهند بود البته اگر خریداران متقاعد شوند که چنین محصولاتی را، بخرند. الان زمانی است که شرکت‌های بزرگ و کوچک خود را برای ورود به این بازار بزرگ، آماده می‌کنند و سازندگان دیگر نیز فعلا منتظر هستند که ببینند آیا محصولات پوشیدنی مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد یا خیر!

فعلا بازار به این بازار و محصولاتش، روی خوش نشان نداده است و خریداران، بخش گسترده‌ای از منتقدان محصولات پوشیدنی هوشمند را تشکیل می‌دهند. بسیاری فکر می‌کنند که ساعت مچی گلکسی Gear سامسونگ نتوانسته است به خوبی، انتظارات را برآورده کند و عینک گوگل، هنوز تا تکامل، فاصله زیادی دارد. آنچه که مهم است، طراحی رایانه‌های پوشیدنی آینده است که بتواند خریداران را درگیر کند. یک محصول هوشمند که علاوه بر ارائه‌ی امکانات بسیار بالایی، بتواند از طراحی مطابق نیاز روز جامعه فناوری بهره بگیرد؛ دقیقا کاری که کمپانی اپل با معرفی اولین آی‌فون خود انجام داد!

اهمیت آی‌فون برای بازار تلفن‌های هوشمند، تنها ویژگی‌های بسیار بالای نرم افزاری آن نبود بلکه چیزی که آی‌‌فون را از دیگر محصولات بازار جدا می‌ساخت، ظاهر بسیار جذاب و استفاده بسیار راحت از آن بود. به‌طوری که شاهد هستیم آی‌فون هنوز مخاطبان خاص خود را دارد و هنگام معرفی نسخه جدید آن، صف‌های طولانی خریداران برای داشتن نسخه جدید آی‌فون به خبر بسیاری از نشریات و مجلات، تبدیل می‌شود. آن‌چه که بازار رایانه‌های پوشیدنی برای موفقیت نیاز دارد، همراه ساختن طیف گسترده‌ای از عاشقان فناوری و تبدیل کردن آن‌ها به مشتریان دائمی، است. البته باید محصولی که در این بازار متولد می‌شود، استانداردهایی را برای بازار فناوری‌های پوشیدنی تعریف کند که محصولات دیگر از آن استانداردهای خاص برای موفقیت، بهره بگیرند اما طراحی و توسعه یک رایانه پوشیدنی شیک که از تعامل چهره به چهره خودداری کند، برای دگرگون ساختن بازار فناوری‌های هوشمند، کافی نیست!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH