تصاویر اسمارت‌فون ال‌جی G8 ThinQ از طراحی شبه پرچم‌دار آن حکایت دارند

اوایل ماه جاری تصاویر مربوط به دستگاه آینده ال‌جی موسوم به آلفا در فضای آنلاین منتشر شد. در ابتدای امر تصور می‌شد که این گجت همان پرچمدار آینده کمپانی خواهد بود؛ اما ال‌جی سریعا چنین شایعاتی را رد کرد. با این‌حال امروز برخی اعضای انجمن XDA Developers ادعا می‌کنند که تصاویری واقعی از اسمارت‌فون ال‌جی G8 ThinQ را در اختیار دارند. موضوع تعجب‌آور این‌که هندست مذکور از طراحی بسیار مشابه با دستگاه قبلی برخوردار است. نهایتا اظهارنظر رسمی ال‌جی به روشن شدن قضیه کمک خواهد کرد.

ناچ عریض در قسمت جلویی و 2 دوربین در پشت گوشی

با بررسی طراحی اسمارت‌فون و تصاویر منتشر شده، پیکره‌بندی افقی دوربین پشتی دوگانه توجه شما را به خود جلب می‌کند. چیدمان عمودی دوربین پشتی پرچم‌دار سال گذشته ال‌جی G7 ThinQ با پیکره‌بندی افقی جدید جایگزین شده و اساسا با الگوی پیش‌تر نمایش داده شده در نمونه‌اولیه هندست آلفا یکسان است. در واقع تنها اختلاف قابل‌توجه به قرارگیری هم‌تراز ماژول دوربین و پنل شیشه‌ای پشتی مربوط می‌شود؛ این در حالیست که تصاویر قبلی از طراحی اندکی لبه‌دار ماژول مذکور حکایت داشتند.

طبق روال معمول نشان تجاری ال‌جی در قسمت پایینی پنل پشتی گوشی حک شده و کلمه G8 ThinQ به‌همراه یک فلاش LED نیز در میانه این بخش به‌چشم می‌خورند. همچنین این هندست مجهز به اسکنر اثرانگشت در پشت دستگاه خواهد بود. این موضوع با فرض صحت تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که ال‌جی برخلاف سری گلکسی S10 سامسونگ، اسمارت‌فون هواوی میت 20 پرو یا حتی وان‌پلاس 6T بار دیگر از به‌کارگیری اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر شانه خالی کرده است.

تصاویر مربوط به نمای جلویی ال‌جی G8 ThinQ نشان می‌دهند که این پرچم‌دار در مقایسه با نمونه‌اولیه خود از زوایای اندکی گردتر برخوردار است. در نتیجه اکنون شباهت این دستگاه به هندست سال گذشته ال‌جی V40 ThinQ در مقایسه با گوشی نسل قبلی ال‌جی G7 ThinQ به‌مراتب بیش‌تر است. با این وجود چانه نسبتا ضخیم و ناچ بزرگ کماکان حفظ می‌شوند.

شایان به ذکر است که ناچ هندست جدید از تنها 1 دوربین جلویی و 4 سنسور میزبانی می‌کند. در حال حاضر کارکرد دقیق این حسگرها هنوز مشخص نشده است. اما ال‌جی احتمالا از جایگزین سیستم فیس آی‌دی اپل و فناوری فیس آنلاک هواوی بهره می‌گیرد. با این‌حال دوربین مادون قرمز (IR)، حسگر TOF و پروژکتور نقطه‌ای از ملزومات پیاده‌سازی این پیکره‌بندی به‌شمار می‌روند. سنسورهای IR و TOF می‌توانند اندازه بزرگ‌تری داشته باشند؛ در حالی‌که پروژکتور نقطه‌ای می‌تواند از سنسورهای کوچک‌تری استفاده نماید. همچنین یکی دیگر از این حسگرها احتمالا متعلق به سنسور مجاورت خواهد بود.

همچنین ناچ اسمارت‌فون از یک مشخصه مهم یعنی اسپیکر گوشی بی‌بهره است. بر اساس گزارشات قبلی دلیل چنین اقدامی این است که ال‌جی با به‌کارگیری تکنیک هدایت استخوانی از فناوری صوتی یکپارچه با نمایشگر بهره گرفته است.

تصویری از نمونه‌اولیه هندست آلفا که به گفته ال‌جی، پرچم‌دار این شرکت کره‌ای به‌شمار نمی‌رود

ال‌جی G8 ThinQ در آینده نزدیک و احتمالا طی ماه آینده عرضه می‌شود

با توجه به آن‌که ال‌جی G8 ThinQ احتمالا در قامت یک پرچم‌دار معرفی خواهد شد؛ لذا طبیعتا انتظار می‌رود که این هندست با تراشه اسنپ‌دراگون 855 ساخت کوالکام روانه بازار شود. با این‌حال به گفته کاربران وب‌سایت 91Mobiles، پرچم‌دار نسل آینده ال‌جی احتمالا با تراشه سال گذشته اسنپ‌دراگون 845 تولید خواهد شد. در حال حاضر این تراشه در اسمارت‌فون‌های ال‌جی G7 ThinQ و ال‌جی V40 ThinQ به‌کارگیری شده و در صورت صحت موضوع، ال‌جی برای دومین بار در هندست پرچم‌دار خود از یک پردازنده قدیمی‌تر بهره خواهد برد. پیش‌تر نیز گوشی ال‌جی G6 در عوض استفاده از تراشه اسنپ‌دراگون 835 با پردازنده اسنپ‌دراگون 821 روانه بازار شد.

صرف‌نظر از این موضوع، اسمارت‌فون آینده ال‌جی بایستی با حداقل 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی تولید شود. همچنین سیستم‌عامل اندروید 9 پای همراه با رابط کاربری سفارشی ال‌جی، جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و نمایشگر اولد 6.1 اینچی سایر مشخصات این هندست را تشکیل می‌دهند. اما ظرفیت باتری دستگاه هنوز مشخص نشده است.

در صورت تحقق شایعات مطرح شده، اسمارت‌فون ال‌جی G8 ThinQ طی رویداد MWC 2019 در اواخر ماه آینده رسما معرفی خواهد شد. نخستین پرچم‌دار 5G کمپانی نیز این گوشی را همراهی خواهد کرد. بر اساس اطلاعات اخیرا لو رفته این گجت با برخی ویژگی‌های شاخص و پرچم‌دار ارایه خواهد شد. تراشه اسنپ‌دراگون 855، باتری بزرگ 4000 میلی‌آمپرساعتی و سیستم محفظه بخار اختصاصی به منظور عدم بروز مشکلات حرارتی از جمله ویژگی‌های اسمارت‌فون 5G ال‌جی محسوب می‌شوند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها پرچم‌دار کلیدی ال‌جی به منظور رقابت مناسب‌تر با سری گلکسی S10 سامسونگ طی ماه مارس 2019 به بازار عرضه می‌شود. از سوی دیگر اسمارت‌فون 5G ال‌جی که هنوز نامی برای آن در نظر گرفته نشده است نیز احتمالا طی 3 ماهه دوم سال و اواخر ماه ژوئن روانه بازار خواهد شد. این هندست از سوی اپراتور Sprint به‌صورت اختصاصی در ایالات‌متحده ارایه می‌شود. همچنین طیف وسیعی از سایر سرویس‌دهنده‌های مخابراتی در سراسر اروپا نیز این هندست را در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH