قابلیت جدید مشخصه Screen Time در نسخه بتای iOS 12.2

نسخه بتای iOS 12.2 مخصوص توسعه‌دهندگان اخیرا منتشر شد و بررسی برخی کدهای موجود در این ورژن از سیستم‌عامل نشان داد که اپل در آینده گجت‌هایی شامل آی‌پد مینی 5، یک آی‌پد جدید و آی‌پاد تاچ نسل 7 را عرضه خواهد کرد. به گفته وب‌سایت 9to5Mac اکنون یکی از کاربران توییتر متوجه شده که نسخه بتای iOS 12.2 با یک قابلیت سفارشی جدید برای مشخصه Screen Time ارایه می‌شود. ویژگی مذکور برای نخستین بار در iOS 12 معرفی شد و به کاربران آی‌فون امکان می‌دهد تا بر میزان استفاده از اسمارت‌فون خود نظارت نموده و برای خود یا فرزندانشان محدودیت‌هایی را اعمال کنند.

ویژگی جدید موسوم به Downtime به کاربران آی‌فون اجازه می‌دهد تا طی زمان‌های خاصی از روز، دسترسی به اپلیکیشن‌ها را محدود نمایند. این قابلیت همچنین امکان برقراری تماس صرفا از برخی شماره‌ تلفن‌های خاص را فراهم می‌کند. مشخصه مذکور با یک‌بار زمان‌بندی و تا هنگام تغییر برای مدت 1 هفته فعال خواهد بود. این موضوع احتمالا برای افرادی که مایل به ثبت تنظیمات زمانی Downtime بر اساس روزهای هفته هستند، ناخوشایند است. در نسخه بتای iOS 12.2 مخصوص توسعه‌دهندگان، کاربران Screen Time قادر به انجام چنین اقدامی هستند.

iOS 12.2 بتا به کاربران Screen Time امکان می‌دهد تا برای هر یک از ایام هفته تنظیمات Downtime متفاوتی را اعمال نمایند

با وجود قابلیت جدید Downtime می‌توان تماس‌های دریافتی از رئیس طی ایام پایانی هفته را مسدود کرد. در عین‌حال کاربران براساس روزهای هفته می‌توانند برخی اپلیکیشن‌های موردنظر خود را از دسترس خارج نمایند. به منظور تنظیم برنامه زمانی سفارشی در سیستم‌عامل iOS 12.2 بتا بایستی به مسیر Settings > Screen Time > Downtime مراجعه کرد.

در صورت تصمیم اپل مبنی بر حفظ زمان‌بندی سفارشی جدید برای Downtime، این قابلیت احتمالا همراه با به‌روزرسانی iOS 12.2 عرضه خواهد شد. با توجه به این‌که کمپانی صرفا نخستین ورژن بتای این سیستم‌عامل را منتشر کرده است؛ لذا تا تحقق این موضوع کماکان زمان زیادی را پیش رو خواهیم داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH