اسمار‌ت‌فون‌های سری گلکسی S10 سامسونگ در اوایل ماه مارس عرضه خواهند شد

این روزها اطلاعات فراوانی پیرامون پرچم‌داران آینده شرکت سامسونگ در حال انتشار است و در حالی‌که کلیه منابع مدعی ارایه اطلاعات موثقی در خصوص این هندست‌ها هستند؛ اما با معرفی رسمی گجت‌های مذکور توسط کمپانی کره‌ای احتمالا صحت یا نادرستی اطلاعات آن‌ها ثابت خواهد شد.

همان‌طور که احتمالا همگی می‌دانیم؛ سری گلکسی S10 سامسونگ در روز 20 فوریه و طی برگزاری کنگره جهانی موبایل 2019 رسما معرفی خواهد شد. لذا تا زمان برگزاری مراسم رونمایی، جهت اثبات یا رد ادعاهای مطرح شده کار چندانی نمی‌توان انجام داد. کماکان با توجه به راهبرد سامسونگ می‌توان پی برد که سری گلکسی S10 در برخی موارد با پرچم‌داران پیشین سری گلکسی S اشتراکاتی دارد. زمان‌بندی مراسم رونمایی سری گلکسی S یکی از مواردی است که در آینده نزدیک دچار تغییر نشده و همواره طی 3 ماهه نخست هر سال برگزار می‌شود.

زمان دقیق عرضه محصولات، تنها مولفه متغیر قضیه خواهد بود. این رویداد معمولا 1 تا 2 هفته پس از معرفی رسمی گجت‌ها اجرایی می‌شود. بر اساس گزارش جدیدی از وب‌سایت GSMArena در سال 2019 سامسونگ تصمیم گرفته تا پیش از عرضه گلکسی S10 به بازار حدودا 2 هفته منتظر بماند.

قیمت‌گذاری، زمان عرضه و مدل‌های رنگی

ظاهرا فروش کلیه مدل‌های گلکسی S10 از روز 8 مارس آغاز خواهد شد. با این‌حال احتمالا اندکی پس از آن، اسمارت‌فون مذکور جهت خریداری در دسترس مشتریان برخی کشورها قرار خواهد گرفت؛ اگرچه این موضوع برای کمپانی کره‌ای اهمیت چندانی ندارد. گزارش جدید به هیچ‌گونه جزئیات جدیدی در زمینه قیمت‌گذاری گوشی‌ها اشاره نمی‌کند؛ اما اطلاعات پیش‌تر فاش شده این حوزه را پوشش داده و به بررسی قیمت‌گذاری گلکسی S10 در قاره اروپا می‌پردازد:

  • سامسونگ گلکسی S10E (لایت): 779 یورو برای مدلی با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی
  • سامسونگ گلکسی S10 اصلی: 929 یورو برای مدلی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی/ 1179 یورو برای مدل مجهز به 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی
  • سامسونگ گلکسی S10 پلاس: 1049 یورو برای نسخه‌ای با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی/ 1299 یورو برای مدلی با 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی/ 1599 یورو برای مدلی با 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه‌داخلی

به‌دلیل عدم وجود مالیات بر ارزش افزوده، قیمت‌گذاری هندست‌ها در ایالات‌متحده بسیار ارزان‌تر خواهد بود. همچنین سامسونگ احتمالا گوشی‌های گلکسی S10 که مشخصا برای بازار ایالات‌متحده طراحی شده‌اند را در این کشور عرضه می‌کند. به همین دلیل انتظار می‌رود که مدل معمولی گلکسی S10 (با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی) با قیمت حدودا 850 دلاری در آمریکا عرضه شود؛ در حالی‌که قیمت‌گذاری گلکسی S10 پلاس (با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی) نبایستی بالاتر از 950 دلار باشد. اگرچه نسخه ممتاز گلکسی S10 پلاس با 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه‌داخلی احتمالا با قیمت تکان‌دهنده بیش از 1000 دلار به فروش خواهد رفت. قیمت‌گذاری سایر مدل‌های گلکسی S10 در ایالات‌متحده احتمالا به اندازه تصورات برخی کاربران، گران نخواهد بود.

پرچم‌داران آینده گلکسی S10 سامسونگ با رنگ‌های مشکی، سفید و سبز دریایی عرضه خواهند شد؛ اما برخی مدل‌ها احتمالا با رنگ‌های متنوع‌تری نظیر زرد و آبی نیز تولید می‌شوند.

معرفی نسخه کوچک‌تر گلکسی S10 و عدم عرضه نسخه لایت

گزارش جدید به ارزان‌قیمت‌ترین مدل گلکسی S10 صریحا اشاره می‌کند. ظاهرا بر اساس اعلام یکی از مقامات سامسونگ، سری گلکسی S10 مطمئنا در 3 اندازه مختلف ارایه می‌شود و در این میان کوچک‌ترین مدل، گلکسی S10 لایت نام‌گذاری نخواهد شد.

مدل کوچک‌تر گلکسی S10 با یک نمایشگر 5.8 اینچی ارایه می‌شود؛ در حالی‌که نسخه‌های معمولی و ممتاز این پرچم‌دار به‌ترتیب از نمایشگرهای 6.1 و 6.4 اینچی استفاده می‌کنند. با این‌حال بسیاری از مشخصه‌های فنی و طراحی نظیر پیکره‌بندی دوربین، هندست‌های مذکور را از یکدیگر متمایز خواهند کرد. کلیه مدل‌های سه‌گانه گلکسی S10 با جک صوتی 3.5 میلی‌متری و سیستم‌عامل اندروید 9 پای در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S10 سامسونگ

مهم‌تر از این کلیه مدل‌های گلکسی S10 به استثنای یک نسخه از تراشه و ظرفیت حافظه مشابهی برخوردار هستند. ممتازترین نسخه پرچم‌دار گلکسی S10 پلاس با 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شود. علیرغم برخی تغییرات بنیادین در الگوی طراحی پرچم‌داران 2019 سامسونگ، فهرست قیمت‌گذاری این هندست‌ها احتمالا با تغییرات چشمگیری مواجه نخواهد بود. با این‌حال هندست‌های مذکور احتمالا گران‌قیمت‌ترین پرچم‌داران سری گلکسی S سامسونگ از زمان معرفی آن‌ها در سال 2010 محسوب می‌شوند؛ البته قیمت‌گذاری این هندست‌ها خصوصا در ایالات‌متحده نبایستی به میزان اعلام شده در برخی گزارشات، گران باشد. اگرچه بسیاری از بازارها نسبت به قیمت‌ها حساس هستند و میزان موفقیت سری گلکسی S10 احتمالا تا حد زیادی منوط به میزان استقبال مشتریان از تغییرات طراحی این هندست‌ها (شامل پیکره‌بندی دوربین و نمایشگر حفره‌دار) و ارزش افزوده آن‌ها در مقایسه با سایر رقبا خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH