در حال حاضر هواوی رکورددار فروش اسمارت‌فون در بازار چین است

سال گذشته اقتصاد ضعیف چین بازار اسمارت‌فون این کشور را تحت‌تاثیر قرار داد. البته بخشی از این مشکل به نبرد تجاری میان چین و ایالات‌متحده مربوط می‌شود. به لطف آمار ارایه شده توسط موسسه تحقیقاتی Canalys می‌توان میزان این خسارات را محاسبه کرد. سال گذشته فروش اسمارت‌فون‌های چینی به 396 میلیون دستگاه رسید. این رقم در مقایسه با سال 2017 افتی 14 درصدی را نشان داده و در مجموع پایین‌ترین میزان فروش از سال 2013 به‌شمار می‌آید. 3 ماهه چهارم پارسال با کاهش 15 درصدی فروش سالانه به پایان رسید. بدین ترتیب برای هفتمین دوره 3 ماهه متوالی شاهد کاهش نرخ فروش اسمارت‌فون‌ها بودیم.

با این‌حال 5 تولیدکننده برتر چینی موفق شدند سهم خود از بازار گوشی‌های هوشمند را افزایش دهند. این شرکت‌ها 88 درصد فروش اسمارت‌فون‌های چینی در سال 2018 را به خود اختصاص دادند. این رقم از سهم 73 درصدی کمپانی‌های مذکور در سال 2017 بیش‌تر است. به منظور مشاهده وضعیت ناخوشایند بازار اسمارت‌فون چین طی سال گذشته کافی است بدانید که اپل پنجمین کمپانی بزرگ هندست در چین بوده است. اگرچه سهم 9 درصدی اپل از بازار طی سال گذشته با عملکرد این شرکت در سال 2017 برابری می‌کند؛ اما در سال 2018 تعداد دستگاه‌های فروخته شده توسط غول کوپرتینویی نسبت به سال پیش از آن 13 درصد کم‌تر بوده است.

عملکرد 5 تولیدکننده برتر در چین نسبت به سایر رقبای صنعتی بسیار مناسب‌تر بوده است

سال گذشته هواوی عنوان تولیدکننده برتر اسمارت‌فون در چین را به خود اختصاص داد و این موضوع ابدا تعجب‌آور نیست. این کمپانی با فروش 105 میلیون هندست در کشور چین، آمار فروش خود نسبت به سال 2017 را 16 درصد ارتقا داد. در نتیجه سهم این تولیدکننده از بازار افزایش یافت و از 20 درصد به رکورد 27 درصدی رسید. سال گذشته کمپانی اوپو علیرغم کاهش 2 درصدی فروش خود سهمی 20 درصدی از بازار اسمارت‌فون چین را تصاحب نمود و در جایگاه دوم قرار گرفت. سهم این شرکت در سال 2017 معادل 18 درصد بود. به‌دنبال رشد 9 درصدی فروش ویوو در بازار ضعیف چین، این کمپانی رتبه سوم را به خود اختصاص داد. در حال حاضر ویوو 20 درصد بازار چین را در اختیار دارد. شیائومی با سهم 12 درصدی از بازار در رتبه چهارم جای گرفت. در سال 2018 فروش هندست‌های این تولیدکننده افتی 6 درصدی را تجربه کرد.

عملکرد سایر بخش‌های صنعت اسمارت‌فون فاجعه‌بار بوده است. تا جایی‌که طی سال گذشته سهم برخی کمپانی‌ها از بازار بین 12 تا 27 درصد کاهش یافت. فروش این شرکت‌ها با کاهش چشمگیر 60 درصدی مواجه شد و امسال نیز این مشکل احتمالا حادتر می‌شود؛ چرا که براساس برآورد موسسه Canalys، فروش کلی اسمارت‌فون‌ها با کاهش 3 درصدی به 385 میلیون دستگاه خواهد رسید. چنان‌چه اپل خواهان دستیابی به سهم بیش‌تری از بازار چین باشد؛ در این‌صورت ناچارا بایستی استراتژی قیمت‌گذاری و سازوکار مبادلات خارجی خود را مورد بازنگری قرار دهد. با توجه به تقابل مستقیم دلار و یوان، قیمت‌گذاری گوشی مقرون‌به‌صرفه‌تر آی‌فون XR در چین از هندست ممتاز هواوی میت 20 پرو نیز بالاتر بوده است. این موضوع اپل را وادار کرد تا قیمت‌های عمده‌فروشی آی‌فون‌های مدل 2018 خود در چین را کاهش دهد.

سهم هواوی از صنعت اسمار‌ت‌فون چین به روند روبه‌رشد خود ادامه می‌دهد

در سال جاری هواوی علیرغم عدم همکاری با سرویس‌دهنده‌های مخابراتی ایالات‌متحده تصمیم گرفته تا به تولیدکننده برتر اسمارت‌فون در جهان تبدیل شود. در حال حاضر این جایگاه در اختیار سامسونگ قرار دارد؛ اما با ادامه رشد فروش هواوی در بازار خانگی این کمپانی احتمالا می‌تواند عنوان تولیدکننده برتر جهان را تصاحب نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH