رشد بازار اسمارت‌فون‌های پرچمدار علی‌رغم افت کلی فروش گوشی‌های هوشمند

در حالی‌که بخش عمده‌ای از بازار اسمارت‌فون‌ها افت 2 درصدی فروش را تجربه می‌کند؛ اما بازار اسمارت‌فون‌های ممتاز رشدی 18 درصدی را نشان می‌دهد.

داده‌های موسسه Counterpoint Research از ماه دسامبر 2018 نشان می‌دهند که گوشی‌هایی با قیمت بیش از 400 دلار، سریع‌ترین رشد فروش را شاهد بوده‌اند و در این حوزه هندست‌های تولیدی اپل با قیمت بیش از 800 دلار بیش‌ترین رشد را تجربه کردند.

اپل 51 درصد از بازار اسمارت‌فون‌های ممتاز با قیمت بالای 400 دلار را به خود اختصاص داد. سامسونگ با سهم 22 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت و هواوی نیز به لطف تقاضای بالا برای اسمارت‌فون‌های میت 20 و P20 رتبه سوم را از آن خود کرد. همچنین اپل با تصاحب سهم 80 درصدی از بازار هندست‌های فوق‌ممتاز گران‌تر از 800 دلار در این عرصه پیشتاز است.

در حالی‌که بخش هندست‌های فوق‌ممتاز (با قیمت بیش از 800 دلار) سریع‌ترین نرخ رشد را تجربه نموده است؛ اما گوشی‌های 400 تا 600 دلاری بیش‌ترین تعداد فروش را به نام خود ثبت کردند. در این بازه قیمتی نیز کماکان اپل بیش‌ترین گوشی‌ها را به فروش رساند؛ اما وان‌پلاس به لطف فروش بالا در هندوستان بیش‌ترین رشد فروش را تجربه کرد.

داده‌های موسسه Counterpoint نشان می‌دهند که در سال 2018 مصرف‌کنندگان برای پرداخت هزینه بیش‌تر جهت خریداری آی‌فون مشتاق بوده‌اند؛ اما بر اساس پیش‌بینی‌ها از آ‌ی‌فون خود برای مدت زمان طولانی‌تری استفاده خواهند کرد.

این شرکت تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کند که به لطف عرضه سریع فناوری 5G، گوشی‌های تاشو و همچنین رشد هندست‌های ممتاز اصطلاحا مقرون‌به‌صرفه، روند روبه‌رشد اسمارت‌فو‌ن‌های ممتاز کماکان ادامه داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH