ادعای گوگل: عدم پشتیبانی برخی پرچم‌داران ال‌جی از فوکوس خودکار در حالت AR

ARCore مجموعه‌ای از ابزارهای نرم‌افزاری است که به گوگل امکان می‌دهد تا تجارب واقعیت‌افزوده مختلفی را برای دستگاه‌های سازگار تولید نماید. کیت ARCore جهت خلق تجارب تعاملی واقعیت‌افزوده از 3 عملکرد اساسی شامل ردیابی حرکت، درک محیطی و تخمین روشنایی سود می‌برد.

پلتفرم ARCore توسط گوگل توسعه یافته و برای کلیه توسعه‌دهندگانی که خواهان افزودن مفهوم واقعیت‌افزوده به اپلیکیشن‌های اندرویدی خود هستند، قابل‌دسترس خواهد بود. اپل نیز برای دستگاه‌های iOS خود از ابزاری مشابه با نام ARKit استفاده می‌کند.

اکثر پرچم‌داران اندرویدی عرضه شده طی چند سال گذشته از ARCore پشتیبانی می‌کنند؛ اما برخی اعمال مرتبط با این ابزار احتمالا فعال نخواهند بود. متاسفانه برخی از این مشکلات اخیرا کشف شده‌اند و هنوز مشخص نیست که چه زمانی برطرف خواهند شد. گوگل اخیرا فهرست دستگاه‌هایی با قابلیت پشتیبانی از ARCore را به‌روزرسانی نمود و اعلام کرد که 4 اسمارت‌فون پرچم‌دار ال‌جی شامل ال‌جی V30، ال‌جی V35، ال‌جی V40 و ال‌جی G7 در حالت AR با مشخصه فوکوس خودکار سازگاری ندارند.

مدل‌های مختلف این پرچم‌داران نظیر ال‌جی G7 فیت، ال‌جی G7 وان، ال‌جی V30 پلاس و ال‌جی Signature Edition 2018 نیز در حالت AR از ویژگی فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کنند. از سوی دیگر ظاهرا اسمارت‌فون‌های میان‌رده‌ای نظیر ال‌جی Q6 و ال‌جی Q8 با چنین مشکلی دست‌به‌گریبان نیستند.

به‌طور معمول فاصله کانونی دوربین ARCore برای ردیابی حرکات در وضعیت فوکوس ثابت تنظیم شده است. اما گوگل با توجه به کیفیت پایین ردیابی، مشخصه فوکوس خودکار را به این مجموعه اضافه کرد.

چنان‌چه به‌عنوان یک توسعه‌دهنده مشغول کار بر روی اپلیکیشنی هستید که در حالت AR نیازمند استفاده از مشخصه فوکوس خودکار دوربین است؛ متاسفانه بایستی بدانید که حداقل در مقطع کنونی این قابلیت در هیچ‌یک از اسمارت‌فون‌های ال‌جی یاد شده قابل‌دسترس نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH