جیمیل با کمک یادگیری ماشین ویژگی فیلتر کردن اسپم‌ها را به حد کمال رسانده است

هوش مصنوعی، یادگیری ماشین (ML) و یادگیری عمیق شاید مفاهیمی مبهم و فناوری نابالغ برای متوسط مصرف‌کنندگان دستگاه‌های موبایل باشد. اما بر اساس گفته گوگل، یک پیشرفت قابل لمس با استفاده از TensorFlow اتفاق افتاده است. با استفاده از یادگیری ماشین تعداد اسپم‌ها نسبت به گذشته به شدت کاهش یافته است.

TensorFlow که ابتدا برای کار‌های داخلی گوگل ساخته شده بود، یک فریم‌ورک متن‌باز یادگیری ماشین تحت لیسانس Apache 2.0 است که بیش از سه سال پیش منتشر شد. بعد از انتشار آن، تیم‌ها و محققان بسیاری ۷۱۰۰۰ کد عمومی و دیگر مشارکت‌های متن‌باز تولید کرده‌اند. تاسیس جامعه‌ای قوی که موجب اعمال سریع تحقیق‌ها و ایده‌های جدید می‌شود از ویژگی‌های این قریم‌ورک است.

یکی از ایده‌های اصلی این فریم‌ورک افزایش سرعت همگام‌سازی جیمیل با تکنیک‌های جدید و پیشرفته برای بهبود امنیت اسپم‌های آن بود. قبل از پیاده سازی این ویژگی که با استفاده از TensorFlow ساخته شده بود، تاثیر گوگل در مسدود کردن اسپم، فیشینگ و تلاش‌های مخرب بسیار خوب بود. اما اکنون اساسا بی‌عیب و نقص است.

ما در مورد ۹۹ درصد موفقیت و مسدود کردن روزانه ۱۰۰ میلیون اسپم با کمک یادگیری ماشین بحث می‌کنیم. ظاهرا برنامه‌های یادگیری ماشین اخیر گوگل توانایی شناسایی الگو‌ها را در مقیاس داده‌های بزرگ که ممکن است توسط انسان‌ها تشخیص داده نشود، دارند.

به جای تمرکز بر روی نوع مشخصی از پیام‌ها که ممکن است در نگاه اول اسپم به نظر برسند یا به طور تصادفی در راهنمای از بین بردن اسپم‌ها یا در پرچم‌های قرمز قرار گیرند، یادگیری ماشین یک نمای کاملی از پیام‌های مشکوک را با نگاه به تمام سیگنال‌های موجود قبل تصمیم گیری نهایی فراهم می‌کند. به همین دلیل تشخیص‌های نادرست بسیار کمتر شده است و شناسایی پیام‌هایی همچون پیام‌هایی با محتوای پنهان نسبت به گذشته بسیار آسان‌تر شده است.

به وضوح تمام عملیات خودکار و به سرعت انجام می‌گیرد. البته این عملیات برای افزایش سرعت و کارآمدی برای انجام ماموریت خیالی خود یعنی مسدود کردن اسپم‌ها از تمام ایمیل‌های یک و نیم میلیارد کاربر جیمیل تا ابدیت، به طور مداوم بررسی می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH