تصاویری از طرح جدید و منحصر به فرد گوشی اکسپریا XA3 سونی

بعد از رونمایی از دو مدل میان‌رده اکسپریا XA2 و XA2 اولترا در نمایشگاه Consumer Electronics Show 2018 در ایالت لاس‌وگاس، بسیاری از کاربران و کارشناسان در انتظار معرفی مدل‌های ارتقا یافته‌ای با نام XA3 و XA3 اولترا توسط سونی در نمایشگاه ماه گذشته CES 2019 بودند.

با این حال همان‌طور که احتمالا خبر دارید، چنین اتفاقی نه در آن رویداد و نه در نمایشگاه IFA 2018 برلین در ماه سپتامبر رخ نداد تا همه چشم ‌انتظار نمایشگاه MWC 2019 بمانند. پیش از این نیز خبر به نمایش در آمدن مدل پرچم‌دار اکسپریا XZ4 در MWC 2019 قطعی شده بود و از طرف دیگر امروز یکی از معتبر‌ترین تیپ‌استار‌های دنیای گوشی‌های هوشمند، با انتشار تصاویری از گوشی اکسپریا XA3 سونی نشان داد که با رندر‌های CAD کارخانه که چند ماه پیش منتشر شده بود تفاوت‌های بسیاری دارد.

برخلاف مدل‌های معمول سونی که دو چانه متقارن در قسمت بالا و پایین گوشی به چشم می‌خورد، اکنون در این تصاویر دیگر خبری از چانه بخش پایینی نیست و عملا حذف شده و گوشی از سه جهت کاملا بدون لبه است! با اینکه کمی عجیب و غریب به نظر برسد ولی برای علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند گفتنش شاید کمی غیرضروری باشد ولی شرکت سونی دست به یک طراحی متفاوت و بسیار غیر‌عادی زده که نه تنها از سبک طراحی‌های قبلی خودش بسیار دور و کاملا کم‌نظیر است بلکه امروزه حتی در دنیای گوشی‌‌های هوشمند نیز یافتن چنین طرحی دشوار است!

طبق اطلاعات موجود گفته شده است که اندازه صفحه نمایش آن باید 5.9 اینچ باشد و علاوه بر طرح عجیب نمای جلویی از نسبت نمایشگر به بدنه غیر معمولی نیز برخوردار بوده و برخلاف نسبت 18:9 که عموما در بین گوشی‌های مختلف متداول است، دارای نسبت جالب 21:9 است که یک تغییر بنیادی را در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی XA2 و XA2 اولترا با نسبت 16:9 شاهد خواهیم بود. انتظار می‌رود این مسئله را در مورد مدل پرچم‌دار جدید یعنی اکسپریا XZ4 سونی نیز ببینیم. طبق شایعات موجود مدل XA3 دارای وضوح تصویر 1080 در 2560 پیکسل است بنابراین به نظر می‌رسد که مدل XZ4 باید دارای میزان پیکسل بیشتری نیز باشد!

اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نشده و همچنان شایعات پیشین به قوت خود باقی است و اگر چنین باشد مدل اکسپریا XA3 سونی باید مجهز به یک پردازنده اسنپ‌دراگون 660 کوالکام، 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، یک باتری با ظرفیت 3500 میلی‌آمپر، دوربین دوگانه پشتی با وضوح تصویر 23 + 8 مگاپیکسل، یک پورت USB نوع C و حسگر شناسایی اثر انگشت جانبی باشد. گزینه‌های رنگ گوشی نیز تقریبا مانند گذشته در نظر گرفته شده و محدود به چهار رنگ سیاه، نقره‌ای، آبی و صورتی خواهند بود. در ادامه نیز می‌توانید مجموعه تصاویر جدید احتمالی از آن را مشاهده نمایید.

1 در مورد “تصاویری از طرح جدید و منحصر به فرد گوشی اکسپریا XA3 سونی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH