آیا سرانجام مایکروسافت برنامه محبوب نقاشی (Paint) را در ویندوز 10 بازنشسته می‌کند؟

برنامه مشهور و قدیمی نقاشی ویندوز یا همان پینت مایکروسافت (Microsoft Paint) به واسطه سرعت عمل و سادگی کار با آن در میان کاربران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. اغلب افراد نیاز‌های اولیه و معمولی طراحی و دستکاری تصاویر را با پینت انجام می‌دهند.

مایکروسافت

در حقیقت بدون دردسر و گیر کردن در بین ده‌ها بخش‌ و صد‌ها عملکرد‌ پیچیده در دیگر برنامه‌های مشابه، به راحتی آنچه لازم دارند را با استفاده از پینت به اجرا می‌گذارند، اما برخلاف این ابزار ساده، برنامه جایگزینش یعنی 3D Paint دقیقا در نقطه مقابل آن قرار دارد به طوری که طی این چند سال اخیر، کمتر کاربری علاقه‌مند به استفاده از آن بوده است!

با این حال نزدیک به دو سال است که شرکت مایکروسافت در حال صدور اطلاعیه و دادن هشدار و اخطار به کاربران است تا اعلام نماید سرانجام پینت سه بعدی جای پینت محبوب را خواهد گرفت و از طریق استور مایکروسافت در دسترس خواهد بود. هرچند که ما هنوز به درستی نمی‌دانیم مایکروسافت چه فکری در سر دارد ولی باید به شرکت این مسئله را گوشزد نمود که احتمالا مهم‌ترین دلیلی که کاربری برنامه پینت سه‌بعدی را باز کرده، کلیک ناخواسته و اشتباهی‌ بر روی آیکن برنامه بوده و بعید است تعداد زیادی از کاربران آگاهانه خود را در دام استفاده از این برنامه شلوغ و گیج کننده انداخته باشند!

مایکروسافت

نظر شما چیست، آیا سرانجام مایکروسافت کاربرانش را مجبور به خداحافظی با برنامه پینت و استفاده از پینت سه‌بعدی خواهد کرد؟ آیا شما تاکنون از برنامه پینت سه‌بعدی استفاده کرده‌اید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH