اطلاعاتی در رابطه با گلکسی S10 سامسونگ

احتمالاً تصویر منتشرشده از گلکسی S10 با محافظ صفحه‌نمایش عجیب که دارای یک سوراخ در میانه است، به چشمتان خورده باشد.

با توجه به آخرین خبرها و شایعات، این محافظ صفحه‌نمایش، نمونه آزمایشی برای گلکسی S10 است. هنوز به‌طورقطع معلوم نیست که این محافظ بر روی گوشی‌های گلکسی تعبیه خواهد شد یا فقط نمونه‌ای برای آزمایش‌های داخلی است. بر اساس شایعات شنیده‌شده، محافظ‌های صفحه‌نمایش ضخیم‌تر و در اندازه متوسط، دارای چنین سوراخی خواهند بود.

قطعاً هدف جاسازی این سوراخ در وسط محافظ، این است که لایه ضخیم اضافی محافظ در بالای صفحه‌نمایش (در قسمتی که اسکنر اثرانگشت گلکسی S10 تعبیه شده است) را حذف کند.

این عمل کمی خنده‌دار و بیهوده به نظر می‌رسد اما شاید چنین چیزی تبدیل به ویژگی شود که کاربران از آن قدردانی کنند. باید خاطرنشان سازیم که مطالب ذکرشده جز گمانه‌زنی چیزی نیست و هنوز معلوم نیست که این محافظ‌ها برای گلکسی S10 ساخته شود یا نه.

مسئله این است که برخلاف اسکنرهای قدیمی اثرانگشت در جلو یا بخش پشتی گوشی، اسکنر اثرانگشتی که بر روی صفحه‌نمایش تعبیه می‌شود، از لحاظ فیزیکی قابل تشخیص از صفحه نیست. درواقع اینکه بدون نگاه کردن به گوشی، نمی‌توان محل دقیق باز کردن قفل گوشی را پیدا کرد، کار آزاردهنده‌ای است. پیدا کردن نقطه دقیق برای کسانی که روزانه صدها بار قفل گوشی را باز می‌کنند یا برای کسانی که با عجله و بدون نگاه می‌خواهند قفل را باز کنند، بسیار مشکل است.

به‌هرحال چنین افرادی از وجود چنین سوراخی در وسط محافظ صفحه‌نمایش، بسیار خشنود می‌شوند؛ زیرا برخلاف ظاهر پوچ و بیهوده آن، پیدا کردن محل دقیق باز کردن قفل گوشی را برای آن‌ها آسان‌تر خواهد ساخت. این قابلیت ممکن است در بلندمدت به یک مزیت عملی تبدیل شود.

با این‌حال هنوز هم ظاهر چنین صفحه‌نمایشی بسیار عجیب است ولی این نکته را به خاطر داشته باشید که این ایده جدید برای گلکسی S10، علی‌رغم ظاهر ناپسند آن، استفاده از اسکنر اثرانگشت را راحت‌تر می‌سازد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH