شیائومی فهرست مشخصات، تصاویر و عکس‌های دوربین اسمارت‌فون Mi 9 را منتشر کرد

انتظار می‌رود شیائومی طی هفته آینده (به بیان دقیق‌تر روز 20 فوریه) از گوشی پرچم‌دار جدید خود با نام Mi 9 رونمایی کند. مدیران اجرایی و موسسان کمپانی، تصاویری از این هندست را منتشر کرده‌اند؛ بدین ترتیب برخی ابهامات در خصوص طراحی گوشی برطرف شده است. بعلاوه کمپانی به برخی مشخصات اسمارت‌فون جدید خود نیز اشاره نموده و این اقدام در واقع یک استراتژی فوق‌العاده به‌شمار می‌آید. با دسترسی برخی افراد به اطلاعات گوشی، شیائومی نیز ترجیح داده مشخصات پرچم‌دار خود را شخصا اعلام کند.

پیش‌تر در خصوص تراشه به‌کارگیری شده در این هندست پرسش‌هایی در ذهن مطرح شده بود و امروز پاسخ آن‌ها روشن شده است. به گفته انجمن XDA، شیائومی تایید کرده که جدیدترین و قدرتمندترین پرچم‌دار این کمپانی از آخرین و بهترین پلتفرم موبایلی ساخت کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 855 استفاده خواهد کرد. این موضوع چندان تعجب‌آور نیست؛ اما پیش‌تر برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال به‌کارگیری تراشه اسنپ‌دراگون 845 حکایت داشتند. اگرچه اکنون این شایعه کاملا منتفی شده است.

رقابت تنگاتنگ در صنعت اسمارت‌فون به حدی است که اندازه کمی کوچک‌تر چانه گوشی یک نقطه قوت برای فروش آن محسوب می‌شود. لی جون؛ موسس شیائومی با انتشار یک نمودار چگونگی کاهش 40 درصدی اندازه چانه اسمارت‌فون Mi 9 و پهنای 3.6 میلی‌متری این قسمت را نمایش داده است. این رقم در مقایسه با اندازه چانه اسمارت‌فون ویوو X23 حدودا 0.2 میلی‌متر کوچک‌تر است. چنین پدیده‌ای ظاهرا برگ برنده شیائومی نسبت به سایر تولیدکنندگان چینی اسمارتفون به‌شمار می‌رود. همچنین تصویر منتشر شده تایید می‌کند که Mi 9 به‌همراه اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر عرضه خواهد شد. ماه گذشته بین لین؛ یکی دیگر از موسسان شیائومی پیرامون این ویژگی صحبت کرد و نمونه‌اولیه آن‌ را به نمایش گذاشت. اسکنر بیومتریکی یکپارچه با نمایشگر این محصول فضای بزرگ‌تری از صفحه‌نمایش را به خود اختصاص می‌داد. با وجود فضای اسکن 50 در 25 میلی‌متری، منطقه قابل‌دسترس کاربر جهت قرار دادن انگشتان بر روی نمایشگر و بازگشایی قفل گوشی 5 برابر افزایش خواهد یافت. سایر ویژگی‌های احتمالی Mi 9 تا زمان رونمایی از این هندست مشخص نخواهند شد.

نمودار منتشر شده توسط لی جون، اندازه چانه گوشی Mi 9 را با سایر رقبای آن مقایسه می‌کند

اشاره صریح موسسان و مدیران اجرایی شیائومی به مشخصات پرچم‌دار کمپانی

ونگ تنگ توماس؛ مدیر واحد محصولات شیائومی با انتشار تصویری از اسمارت‌فون Mi 9 به یکی از ویژگی‌های شاخص این هندست یعنی پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه اشاره کرد. اکنون شیائومی مشخصات دوربین‌های گوشی را تائید نموده است. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی از سنسور IMX586 سونی استفاده می‌کند. این حسگر از لنزی با زاویه‌دید گسترده، گشودگی دیافراگم f/1.75 و پیکسل‌هایی با اندازه 0.8 میکرون برخوردار است. دوربین دوم گوشی از یک لنز تله‌ فوتو 12 مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال 2 برابری، گشودگی دیافراگم f/2.2 و پیکسل‌هایی با اندازه 1 میکرون بهره می‌گیرد. دوربین سوم نیز دارای یک لنز فوق‌عریض با زاویه‌دید 117 درجه‌ای، گشودگی دیافراگم f/2.2 و پیکسل‌های 1 میکرونی است. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی جلوی دستگاه نیز از مشخصه AI Beauty شیائومی پشتیبانی می‌کند. لی جون و بین لین؛ موسسان شیائومی در توضیح قابلیت‌های دوربین Mi 9، تعدادی از تصاویر به ثبت رسیده توسط این هندست را منتشر کردند. یکی از این تصاویر با دوربین فوق‌العاده عریض Mi 9 ثبت شده است.

تصویر فوق‌عریض ثبت شده توسط شیائومی Mi 9

بر اساس اعلام کمپانی، دوربین‌های پشتی Mi 9 به وسیله شیشه سافایر محافظت می‌شوند. بعلاوه بدنه گوشی نیز به‌خودی‌خود از استیل ضدزنگ ساخته شده است. با توجه به اظهارات شیائومی، اسمارت‌فون Mi 9 در 4 مدل رنگی متفاوت شامل آبی سایه‌دار، صورتی سایه‌دار، آبی ساده و مشکی/خاکستری ساده عرضه خواهد شد. همچنین لین بین اخیرا اعلام کرد که اسمارت‌فون Mi 9 Explorer Edition نیز در آینده روانه بازار می‌شود. شما احتمالا بحث‌های سال گذشته پیرامون احتمال عرضه هندستی با پنل پشتی شفاف را به‌خاطر دارید. این موضوع به‌دنبال انتشار تصویری از یک گوشی با ساختار پشتی شفاف مطرح شد؛ با این‌حال از هندست مذکور هرگز رونمایی نشد. صاحبان گوشی احتمالا تصور می‌کنند که برد اصلی داخل دستگاه در معرض دید آن‌ها قرار گرفته است؛ در حالی‌که آن‌ها در واقع به تصویر یک صفحه پلاستیکی نگاه می‌کنند. این روکش پلاستیکی بر روی مدار واقعی داخل دستگاه قرار گرفته و از فاکتور زیبایی‌شناسی ضعیف‌تری برخوردار است. به گفته رئیس شیائومی، اسمارت‌فون Mi 9 Explorer Edition نیز از ساختار پشتی شفاف بهره خواهد برد.

اظهارات مدیران اجرایی شیائومی همانند آن است که طرفداران فوتبال در زمان میان 2 نیمه بازی از اخبار داخل رختکن آزادانه مطلع شوند. در این شرایط چه کسی به اخبار اشخاص خبرچین احتیاج دارد؟ در توضیح سایر مشخصات دستگاه بایستی خاطرنشان کرد که شیائومی Mi 9 احتمالا از یک نمایشگر آمولد 6.4 اینچی با رزولوشن 1080 در 2220 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس) و نسبت ابعاد 18.5:9 استفاده خواهد کرد. این گوشی می‌تواند با چندین پیکره‌بندی متفاوت شامل 6 گیگابایت رم به‌همراه 128 گیگابایت حافظه‌داخلی و 8 گیگابایت رم با 256 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار شود. مدل Explorer Edition احتمالا با 10 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه خواهد شد. ظاهرا انرژی موردنیاز Mi 9 از طریق یک باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود؛ در حالی‌که نسخه Explorer Edition احتمالا از یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی استفاده خواهد کرد. نهایتا انتظار می‌رود که سیستم‌عامل اندروید 9 پای به‌همراه رابط کاربری MIUI 10 شیائومی به‌صورت پیش‌فرض بر روی اسمارت‌فون Mi 9 نصب شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH