طراحی تاشوی موردنظر TCL به طرح مفهومی 11 سال پیش رنگ واقعیت می‌بخشد

ایده تبدیل اسمارت‌فون تاشو به یک ابزار پوشیدنی موضوع جدیدی نیست. پیش‌تر در سال 2008 طرح مفهومی دستگاهی با نام نوکیا مورف ارایه شد و یک انیمیشن ویدیویی نیز نشان داد که این محصول چگونه با باز و بسته شدن کامل می‌تواند به یک تبلت یا گوشی تبدیل شود. این دستگاه در صورت تاخوردگی مجدد می‌تواند به‌عنوان یک اسمارت‌واچ بر روی مچ دست بسته شود. بعدها طی رویداد Lenovo Tech World در ژوئن 2016 یک سلبریتی یوتیوبی با نام مگان مک‌کارتی از یک دستگاه شبه‌مورف رونمایی کرد. گجت مذکور گوشی تلفن‌همراه را به یک ساعت بسته تبدیل می‌کند.

تصاویر دستگاه‌های تاشویی که ظاهرا کمپانی TCL مشغول توسعه آ‌ن‌ها است

اکنون براساس گزارش وب‌سایت CNET یک کمپانی تولیدکننده گوشی با نام TCL بر روی طرح گوشی تاشو با قابلیت تبدیل شدن به اسمارت‌واچ کار می‌کند. این کمپانی مسئولیت تولید هندست‌های آلکاتل و گوشی‌هایی نظیر بلک‌بری KEYone و KEY2 را بر عهده دارد. این تولیدکننده بر روی 5 محصول مجهز به نمایشگر تاشو کار می‌کند و گجت مذکور تنها یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. در کنار مدلی با قابلیت تبدیل به اسمارت‌واچ، اسامی 2 تبلت و 2 گوشی دیگر نیز در این فهرست به‌چشم می‌خورد. یکی از تبلت‌ها همانند دستگاه چنگکی‌شکل به سمت داخل تا می‌شود و تبلت دیگر مجهز به یک نمایشگر خارجی است. در میان گوشی‌های تاشوی سه‌گانه، یکی از آن‌ها به داخل و دیگری به سمت خارج تا می‌شوند. سومین مدل نیز قابلیت تبدیل شدن به یک اسمارت‌واچ را دارد.

تصویری از پتنت ثبت شده توسط TCL

پیش‌تر شاهد عرضه گجتی با نام Royole FlexPai بودیم. کمپانی‌های سامسونگ و هواوی نیز تا پایان ماه جاری از هندست‌های تاشوی خود رونمایی خواهند کرد. با توجه به برچسب قیمتی احتمالا نجومی این دستگاه‌ها در بدو عرضه، واقعا نمی‌توان انتظار داشت که الگوی طراحی جدید سریعا به وضعیت کساد بازار اسمارت‌فون در جهان سروسامان دهد. TCL به‌نوبه‌خود اعلام می‌کند که در سال آینده نخستین دستگاه تاشوی خود را عرضه خواهد کرد. اگرچه هنوز مشخص نیست که ابتدا کدام‌یک از دستگاه‌های پنج‌گانه مذکور عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH