گوشی‌هایی که باید بخریم و نخریم!

انتخاب و خرید یک گوشی هوشمند در شرایط فعلی بازار و افزایش نجومی قیمت‌ها کار ساده‌ای نیست! شاید بهتر باشد بگوییم که فعلا هیچ‌کدام از گزینه‌های موجود در پشت ویترین موبایل‌فروشی‌ها ارزش خرید بالایی ندارند، چرا که با پرداخت قیمت یک پرچمدار سال قبل می‌توانیم یک گوشی رده پایین بخریم اما اسمارتفون به یکی از ضروری‌ترین وسایل زندگی تبدیل شده و خرید آن حتی با قیمت‌های غیر واقعی امری اجتناب ناپذیر است!

در طول سال‌های گذشته به صورت دوره‌ای گوشی‌هایی را برای خریدن و نخریدن به شما همراهان آی‌تی‌رسان معرفی کردیم و آخرین باری که مطلبی با این نام به روز رسانی شد شهریور سال قبل بود. اگر امروز نوشته سال قبل را بخوانید شاید باور نکنید که فقط در حدود ۸ ماه با تاریخ انتشارش فاصله دارید تا جایی که قیمت کارکرده هر یک از خریدنی‌ها و نخریدنی‌های امروز ۲ تا ۳ برابر قیمت نو آنها در زمان نوشتن این مقاله است. به هر حال در سرزمین ما هیچ چیز عجیب نیست!

ادامه این صحبت‌ها مشکلی را حل نمی‌کند؛ حالا اگر با شرایط فعلی تصمیم به خرید گوشی جدید گرفته‌اید و یا ناچار به این کار هستید در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا گوشی‌هایی را برای خریدن و نخریدن به شما معرفی کنیم. قیمت‌ها بر اساس قیمت متوسط بازار در روز انتشار مقاله به روزرسانی شده‌اند. همچنین مطابق روال گذشته هر سئوالی هم در این باره دارید، برای گرفتن پاسخ، در بخش نظرات مطرح کنید تا بسته به علاقه و شرایط مد نظرتان، بهترین گزینه‌ها را به شما پیشنهاد کنیم.

مدل‌هایی که بایستی الان خرید!

نوکیا 6.1 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت

شیوه نام‌گذاری دیوایس‌های جدید نوکیا با رویه معمول سایر تولید کنندگان ـ که با افزودن رقم سال به نام گوشی همراه است – تفاوت دارد اما باز هم به اندازه کافی گویا و آشکار است. بنابراین انتظار داریم نوکیا 6.1 جانشین سال 2018 برای نوکیا 6 باشد. این گوشی با نقاط قوتی از قبیل بدنه آلومینیومی مستحکم، حسگر اثر انگشت، چیپست اسنپدراگون 630 با پردازشگر ۸ هسته‌ای، ۶۴ یا ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی به ترتیب با ۴ یا ۳ گیگابایت حافظه رم، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با اپتیک برند Zeiss، پورت ارتباطی از نوع C 1.0 reversible انتخاب خوبی در حدود قیمت ۲/۵ میلیون تومانی‌‌اش است.

آنر 7S

انتخاب بعدی ما یک دستگاه بسیار مقرون به صرفه از برند آنر است. شاید در بازه قیمتی کمتر از ۲ میلیون تومان انتظار زیادی از یک گوشی اندروید نداشته باشید، اما بدنه فلزی با طراحی مناسب، قابلیت باز شدن قفل با تشخیص چهره، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس تشخیص فاز و پشتیبانی از شبکه ارتباطی نسل چهارم از مزایای آنر 7S به شمار می‌روند. آنر 7S را می‌توانید با قیمتی در حدود ۱/۵ میلیون تومان از بازار تهیه کنید.

Galaxy M30

باز هم یک اندرویدفون میان‌رده! سامسونگ Galaxy M30 تا این لحظه بالاترین دستگاه معرفی شده از سری جدید میان‌رده‌های سری M است که با طراحی زیبا، نمایشگر ۶/۲ اینچی Super AMOLED، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، ۶ گیگابایت رم، پورت ارتباطی USB type C، پردازنده قدرتمند، باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپری با قابلیت شارژ سریع، حسگر اثر انگشت و مجموعه کاملی از سنسورها کاملا ارزش قیمت ۳/۷ میلیون تومانی‌اش را دارد.

سامسونگ Galaxy A6+ 2018

Galaxy A6+ 2018  یکی از بهترین میان‌رده‌های سامسونگ است که این روزها ارزش خرید بالایی دارد. با پرداخت مبلغی در حدود ۳/۳ میلیون تومان برای این دستگاه ویژگی‌ها و امکاناتی همانند بدنه فلزی خوش‌ساخت، صفحه نمایش ۶ اینچی Super AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی و قابلیت Always On، دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی، دوربین سلفی با رزولوشن ۲۴ مگاپیکسل، سنسور اثر انگشت، قابلیت قفل گشایی با چهره کاربر، پردازنده ۸ هسته‌ای قدرتمند و… را در اختیار خواهید داشت. Galaxy A6+ 2018 با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایتی یا حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و رم ۳ گیگابایتی در بازار کشور ما موجود است.

سامسونگ Galaxy Note 8

حالا نوبت به یک پرچمدار ارزشمند رسیده است. هشتمین پرچمدار سری نوت سامسونگ با وجود قیمت نسبتا بالایش نسبت به کیفیت و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد یک گوشی هوشمند ارزشمند محسوب می‌شود. معمولا گوشی‌های پرچمدار کاملا شناخته شده هستند و توصیف قابلیت‌ها و کیفیت ظاهری و باطنی آنها در این چند سطر – حتی به صورت خلاصه – امکان‌پذیر نیست. بنابراین اگر با مبلغی در حدود ۸ میلیون تومان قصد خرید یک گوشی زیبا و قدرتمند را دارید بررسی تخصصی سامسونگ Galaxy Note8 را از اینجا بخوانید.

مدل‌هایی که نباید الان خرید!

سامسونگ  Galaxy J7 Pro

Galaxy J7 Pro در گذشته‌ای نه چندان دور گزینه مناسبی برای خرید بود اما حالا با ظاهر قدیمی‌اش، حتی با وجود امکاناتی مناسب رقیبان زیباتر و به‌روزتری را در محدوده قیمت ۳ میلیون تومانی‌اش روبروی خود می‌بیند. بنابراین خرید Galaxy J7 Pro در شرایطی که گوشی‌های بهتری از برندهای مختلف از جمله سامسونگ در بازار وجود دارند، توجیهی ندارد.

 اچ تی سی U Ultra

این گوشی به عنوان پرچمدار اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۷ معرفی شد ولی هنوز هم در بازار با قیمتی وسوسه کننده وجود دارد. اگر محو زیبایی، امکانات خوب و قیمت مناسب U Ultra شده‌اید و قصد خریدش را دارید باید خودتان را برای رویارویی با مشکلات متعدد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن از جمله باتری ضعیف، خرابی صفحه نمایش و سوختن هارد دیسک آماده کنید و به هیچ مرجع پاسخگویی هم برای دریافت خدمات دسترسی نداشته باشید! بنابراین صرف هزینه‌ای در حدود ۴ میلیون تومان برای خرید یک گوشی هوشمند قدیمی از برندی که این روزها جدیدترین محصولاتش از اقبال مناسبی برخوردار نیستند کار معقولی به نظر نمی‌رسد. بررسی کامل U Ultra را از اینجا بخوانید.

هوآوی Y3 2018

Y3 2018 یکی از ارزان‌ترین اندرویدفون‌های موجود در بازار است؛ با این وجود اصلا ارزش قیمت ۱/۳ میلیون تومانی‌اش را هم ندارد! طراحی قدیمی، بدنه پلاستیکی، صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن و کیفیت بسیار پایین، ۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۱ گیگابایت حافظه رم، دوربین‌های ۸ و ۲ مگاپیکسلی، پردازنده ۴ هسته‌ای با فرکانس ۱/۱ گیگاهرتز، مشخصات یک گوشی ۵ سال پیش به نظر می‌رسند و با این که هواوی معمولا محصولاتی ارزشمند در برابر قیمت می‌سازد، Y3 2018 گزینه خوبی برای خرید نیست. شما هم اگر می‌خواهید یک گوشی ارزان قیمت انتخاب کنید این مطلب را بخوانید.

بلک بری Key2

Key2 از محصولات جدید برند بلک‌بری است که با تجهیز به صفحه کلید کامل qwerty به نوعی یادآور اصالت این برند و تداعی کننده گوشی‌های قدیمی بسیار محبوب این کمپانی است؛ با این حال این سبک طراحی بیش از آن که کاربردی باشد موجب کم شدن فضای نمایشگر می‌شود. بلک بری Key2 بسیار با کیفیت و زیبا است و امکانات مناسبی هم دارد اما قیمت بالای این مدل ( تقریبا ۸/۵ میلیون تومان) اصلی‌ترین دلیل برای نخریدن آن است، چرا که با این قیمت می‌توانید گوشی‌های بسیار بهتری از برندهای مختلف خریداری کنید. اگر هم عاشق بلک‌بری هستید مدل‌های Evolve و Motion را مد نظر قرار دهید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH