اپل پتنت فناوری نمایشگر تاشو با قابلیت استفاده در ساعت‌ها و تلویزیون‌ها را ثبت کرد

پتنت‌ها از جذابیت بالایی برخوردار هستند؛ چرا که در مقایسه با اطلاعات و تصاویر لو رفته معمول، سمت‌وسوی پیشرفت تکنولوژی آینده را بهتر نمایش می‌دهند. در حالی‌که کلیه فناوری‌های به ثبت رسیده نهایتا در یک دستگاه تجاری عرضه نمی‌شوند؛ اما ثبت یک پتنت توسط کمپانی معمولا نشان‌دهنده به‌کارگیری احتمالی آن در محصولات آینده است.

آخرین پتنت ثبت شده توسط اپل، سمت‌وسوی احتمالی توسعه اپل‌واچ را نمایش می‌دهد. اخیرا تصویر پتنتی تحت‌عنوان “ماژول نمایشگر و کاربرد‌های سیستمی” در وب‌سایت Foldable.News به نمایش گذاشته و به توصیف یک نمایشگر LED قابل‌استفاده در گجت‌های پوشیدنی، ابزارهای قابل‌چرخش و دستگاه‌های تاشو می‌پردازد.

تصاویر ترسیم شده، دستگاهی با ظاهر مشابه یک ساعت را نشان داده و به محتمل‌ترین فناوری مورد استفاده در آن اشاره می‌کنند. نمایشگر بزرگ‌تر نه‌تنها از قابلیت‌های مضاعفی بهره‌مند خواهد بود؛ بلکه کل بند ساعت را پوشش داده و برای حالت‌دهی به ساعت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا همواره رنگ اپل‌واچ خود را تغییر دهند.

آیا اپل‌واچ نهایتا با چنین طراحی یکپارچه‌ای عرضه خواهد شد؟

ایده تا کردن یک نمایشگر حول مچ دست موضوع جدیدی نیست و پیش‌تر شاهد رونمایی طرح مفهومی نخستین گوشی پوشیدنی با نام نوکیا آلفا بودیم. با این‌حال توضیحات پتنت نشان می‌دهند که اپل احتمالا به‌دنبال استفاده از نمایشگرهای تاشونده خود در دستگاه‌های بزرگ‌تری است:

“با توجه به تجسمات موجود پیرامون اختراع ماژول نمایشگر، این ساختار می‌تواند در یک دستگاه الکترونیکی پوشیدنی نظیر اسمارت‌واچ به‌کار گرفته شود. در یک سناریوی محتمل، فضای نمایشی لایه نمایشگر، سطح واچ فیس و بند اسمارت‌واچ را به یکدیگر متصل می‌کند. در سناریوی دیگر، لایه نمایشگر با یک ساختار قرقره‌ای شکل محافظت می‌شود. در این حالت ساختار قرقره‌ای احتمالا از یک یا بیش از یک مدار راه‌انداز با تعدادی زیادی اتصال الکتریکی مرتبط با هم تشکیل خواهد شد. تلویزیون‌ها یکی از موارد کاربری این ماژول نمایشگر محسوب می‌شوند.”

یکی از تصاویر، شمایی از پورت‌های خارجی شامل درگاه HDMI و Displayport را نمایش می‌دهد. پیش‌تر شاهد معرفی نمونه اولیه تلویزیون تاشوی ال‌جی بودیم؛ اما ظاهرا اپل نیز بر روی فناوری مشابهی کار می‌کند. آیا این فناوری در یک محصول مستقل نظیر اپل تی‌وی واقعی عرضه می‌شود یا در سری محصولات فعلی اپل به‌کار گرفته خواهد شد؟ پاسخ چنین پرسشی احتمالا به سطح کیفی این نمایشگرها بستگی خواهد داشت؛ زیرا آی‌پدها و کامپیوترهای مک به‌خاطر کیفیت نمایشگرهای خود به شهرت رسیده‌اند. پیش‌تر مشاهده شده که کلیه تولیدکنندگان حوزه فناوری بر روی نمایشگرهای انعطاف‌پذیر با اشکال مختلف کار می‌کنند؛ لذا تلاش اپل در این راستا نیز چندان تعجب‌آور نخواهد بود.

ساختار قرقره مخصوص نمایشگر در سمت چپ و دیاگرام سیستمی یکی از دستگاه‌های مجهز به این نمایشگر در سمت راست

بعید است که در آینده نزدیک شاهد رونمایی یک محصول تاشوی اپلی در فروشگاه‌های اپل استور باشیم. احتمالا حداقل چندین سال طول خواهد کشید تا ثمرات اقدامات توسعه‌ای از این‌دست روانه بازار شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH