نوکیا 6 اورجینال (2017) به‌روزرسانی اندروید 9 پای را دریافت کرد!

شاید به خاطر نداشته باشید ولی تقریبا دو سال پیش که از گوشی نوکیا 6 در چین رونمایی شد، عرضه جهانی آن با مشکلاتی روبه‌رو گشت. اولین گوشی هوشمند شرکت فنلاندی HMD Global که توسط شرکت تایوانی فاکسکان تولید شده بود به سرعت راه خود را در اروپا باز نمود و به عنوان دومین مراسم رونمایی در نمایشگاه MWC 2017 در کنار دو مدل رده‌پایین‌تر نوکیا 5 و نوکیا 3 عرض اندام نمود ولی ورودش به بازار ایالات متحده ماه‌ها به تاخیر افتاد و بعد از معرفی رسمی با مشکلات عجیبی مواجه شد.

نوکیا 6

جالب است هنوز هم برای این میان‌رده 5.5 اینچی در برخی ایالات‌های آمریکا سنگ اندازی‌هایی انجام می‌شود، در حالی که حتی قیمت آن به کمتر از 230 دلار رسیده و وبسایت آمازون آن را با تخفیف 35 درصدی برای فروش گذاشته است. با این حال طبق اعلام یوهو سارویکاس، مدیر بخش تولید HMD در توییتر، برای نوکیا 6 اورجینال، به روزرسانی اندروید 9 پای در دسترس قرار خواهد گرفت. او در توییت خود اینطور نوشته است: ما به قول خود برای پشتیبانی دوساله آپدیت اندروید عمل کردیم. نوکیا 6 (2017) اکنون رسما مجهز به اندروید 9 پای شد!

با توجه به پردازنده باستانی این مدل که اسنپ‌دراگون 430 است، قطعا خبر هیجان‌انگیزی است. لازم به ذکر است در سال 2017 گوشی نوکیا 6 با سیستم عامل اندروید نوقا عرضه و حدود یک‌سال قبل موفق به دریافت اندروید اوریو شد و اکنون دارندگان این هندست، باید خود را برای دریافت نسخه اندروید جدید آماده کنند. نوکیا 6 (2017) حتی در بهار سال قبل دومین به‌روزرسانی نر‌م‌افزاری اوریو را دریافت کرده‌ بود که نشان از تعهد این برند نوستالوژیک به اجرای تعهدات و مشتریانش دارد و همان طور که همواره شعارشان بوده است، تا جایی که بتوانند این هندست‌های اندرویدی را امن، به‌روز و اصیل نگه خواهند داشت!

از لحاظ فنی این مدل جز برنامه اندروید وان گوگل نیست ولی درست مانند مدل‌های نوکیا 5.1 پلاس، نوکیا 6.1، نوکیا 6.1 پلاس، نوکیا 7.1 و نوکیا 7.1 پلاس با نسخه اندرویدی بسیار نزدیک به نسخه استوک عرضه می‌شود که به HMD این امکان را می‌دهد تا محصول را کارآمد‌تر و بهینه‌سازی شده به دست مشتریانش برساند و آنها از اجرای روان‌تر اپلیکیشن‌ها و پردازش بهتر دستورات لذت بیشتری ببرند، کاری که ظاهرا بسیاری از شرکت‌ها دیگر حتی کوچک‌ترین تلاشی برای آن نمی‌کنند!

ضمنا مدل‌های نوکیا 5.1، 3.1 و 2.1 نیز در نوبت قرار می‌گیرند تا در پایان ماه مارس نسخه پایدار اندروید پای را دریافت نمایند و حتی نوکیا 3 و نوکیا 1 نیز فراموش نشده‌اند و با شروع سه ماهه دوم سال 2019،  نوبت به آنها نیز خواهد رسید. در واقع باید اعتراف نمود که این یک برنامه بسیار بلند‌پروازانه است و آن را یا باید نشان از مسئولیت‌پذیری فوق‌العاده دانست و یا به دیوانگی مدیران HMD نسبت داد که برای چنین دستگاه‌های پایین رده با محدودیت‌های ذاتی‌شان، چنین تلاش دور از انتظاری به خرج می‌دهند. هرچند امپراتوری جدید نوکیا، بار‌ها و بار‌ها اثبات کرده است وقتی که برای محصول و کاربرانت ارزش ویژه‌ای قائل هستید هرگز هیچ غیرممکنی وجود ندارد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH