رونمایی از غول ها

رونمایی از غول ها

ces cars

شاید نمایشگاه‌های خودرو را بتوان بهترین محیط برای عرضه خودروهای نوین دانست ولی بدون شک بهترین مکان برای عرضه آینده رانندگی نمایشگاه CES  خواهد بود   قرار است در نمایشگاه امسال غافلگیری‌های شگفت‌انگیزی را شاهد باشیم و بنا به یک گفته جالب شاید در CES امسال شاهد باشیم که رانندگی در سال 2020 چگونه خواهد بود.

به‌صورت کلی باید در نظر گرفت که رویکرد اصلی شرکت‌های خودروسازی در  CES امسال  بر روی تطبیق بیشتر خودروها با سیستم‌های مربوط به گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند استوار است و البته رد کنار این موضوع بحث امنیت بیشتر در هنگام استفاده از این ابزار نیز مطرح است.

آئودی در نمایشگاه پارسال طرح‌های اولیه مربوط به خودروی بدون راننده را عرضه کرد و ممکن است در سال 2014 شاهد عرضه مدل فیزیکی از این طرح باشیم. این طرح بر خلاف اتوماتون‌های گوگل بسیار جذاب و ساده بود و همین امر می‌تواند هیجان رویارویی با آن رد سال پیش رو افزایش بدهد.

فورد نیز بر روی سیستم ماشین‌های مستقل کار می‌کند و به کمک سیستمی که احتمالاً در  نمایشگاه امسال از آن رونمایی خواهد شد باید انتظار عرضه خودرویی دارای قابلیت حفظ خط حرکت در طول مسیر، و کنترل‌های همه‌جانبه امنیتی را داشته باشیم. این فناوری V2X نام دارد.

مرسدس بنز نیز برای مدل S550 خود طراحی مستقل از راننده را در نظر گرفته است که در ترافیک خودرو را کنترل می‌کند.

رویکرد تویوتا البته در این نمایشگاه کمی متفاوت خواهد بود و بنا به قول داده‌شده از سوی مسئولان این شرکت قرار است چند خودروی الکتریکی معرفی شوند ولی سرآمد محصولات این شرکت در این نمایشگاه خودرویی با قابلیت استفاده از سلول‌های سوختی است.

شرکت جی ام هم با عرضه کوروت جدید قصد دارد تا سیستم داخلی مجهز به 4G این خودرو را به همراه فروشگاه نرم‌افزاری ویژه آن رونمایی کند.

در پایان نیز مزدا یک پنل مرکزی جدید را برای خودروهای خود طراحی نموده است که به خوبی می‌تواند خودرو را به امکانات گوشی های هوشمند مجهز نماید و کمترین انحراف دید ممکن را برای راننده به وجود بیاورد.

1 در مورد “رونمایی از غول ها”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH