ال‌جی

به لطف فناوری پیشرفته جدید، احتمالا گوشی جدید G8 ThinQ ال‌جی سود سرشاری برای شرکت داشته باشد!

شرکت ال‌جی به سختی در تلاش است تا بتواند فروش گوشی‌های هوشمند خود را در بازار تضمین نماید ولی در همین ابتدای سال 2019، این غول کره‌ای خبر از یک کاهش درآمد دیگر داد. با این حال ال‌جی امیدوار است در ادامه سال 2019 عملکرد بهتری داشته باشد چرا که شرکت سرمایه‌گذاری زیادی بر روی محصولات 5G و گوشی‌های هوشمند مجهز به قابلیت‌های متنوع و جدید داشته است.

ال‌جی

از سوی دیگر این واقعیت غیر قابل انکار است که دیگر بخش‌های شرکت ال‌جی که به ساخت و تولید دیگر کالا‌ها می‌پردازند رشد و گسترش خوبی داشته‌اند ولی بخش گوشی‌های هوشمند ال‌جی مانند گوشی‌های اکسپریای همتای ژاپنی‌اش سونی، همچنان از ضعفی مفرط رنج می‌برد. به اعتراف خود ال‌جی، در مقایسه درآمد کسب شده طی سه ماهه سوم سال 2018 با سه ماهه آخر، حدود 16 درصد کاهش به چشم می‌خورد که از هم اکنون می‌تواند نشانه‌ای دال بر حرکت شتابان به سمت یک رکود سنگین‌تر در آینده نزدیک باشد. به خصوص اینکه این کاهش درآمد هم‌زمان با دوره تعطیلات سال نو میلادی ثبت شده است که طبیعتا باید شاهد افزایش رشد خرید و به طبع آن بهبود فروش و تقاضا برای محصولات باشیم!

اولین حرکت مهم شرکت برای خروج از این مسئله، رونمایی از گوشی جدید ال‌جی G8 ThinQ در روز 24 فوریه بود اما تنها فروش بالای گوشی پرچم‌دار و یک جهش مقطعی نمی‌تواند سبب تغییر بزرگی در تحقق اهداف بلند مدت شرکت با عظمتی چون ال‌جی باشد و باید این روند به صورت ادامه‌دار و فراگیر در اکثر هندست‌های ساخت شرکت به چشم بخورد تا بتوان از آن به عنوان حرکتی اطمینان‌بخش یاد کرد!

به عبارت دیگر شرکت نیازمند یک تکامل و انقلاب عظیم در بخش گوشی‌های هوشمند است و باید دید آیا گوشی ال‌جی G8 ThinQ قادر به چنین کاری خواهد بود یا خیر؟ پس برای بررسی بهتر این موضوع بیایید قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید این پرچم‌دار تازه از راه رسیده ال‌جی را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. این هندست باید قادر به ایجاد تغییرات مهمی در کیفیت زندگی مشتریان و کاربرانش باشد، تا بتوان برای آغاز یک تحول واقعی بدان دل بست!

ال‌جی این‌نوتک (LG Innotek)، یکی از شرکت‌های تابعه ال‌جی است که جزییات جالبی در مورد یکی از فناوری‌های جدید به کارگرفته شده در گوشی G8 ThinQ را منتشر کرده است. همچنین این شرکت اعلام نموده استفاده گسترده از این فناوری آغاز شده و به زودی باید منتظر حضور آن فناوری در کامپیوتر‌ها، گجت‌های پوشیدنی، لوازم الکترونیکی خانگی و خودرو‌ها باشیم.

ال‌جی

با آنکه تنها یک روز از رونمایی رسمی گوشی G8 ThinQ ال‌جی می‌گذرد ولی بررسی‌های خوبی بر روی دوربین آن انجام شده است و پیش از آن هم ال‌جی این‌نوتک اطلاعات تکمیلی در رابطه با دوربین سلفی آن را منتشر نموده بود و در یک کلام می‌توان ادعا کرد فناوری به کاررفته در دوربین این هندست جدید ال‌جی بهتر از فناوری پیشرفته Face ID اپل است.

این فناوری Time of Flight یا به اختصار ماژول ToF نامیده می‌شود و قابلیتی جدید مبتنی بر فناوری 3D است که قادر به مشاهده فضای اطراف به صورت سه بعدی، پردازش حرکات اشیا و فاصله آنها و محاسبه زمان بازتابش نور تابیده شده به سمت آنها و تشخیص جسم هدف است و در مقایسه با فناوری TrueDepth Face ID اپل این فناوری جدید ال‌جی از عملکرد کاملا متفاوتی برخوردار است. در فناوری اپل نقاط لیزری بر روی جسم پخش می‌شود و اندازه و میزان عمق مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

ال‌جی این‌نوتک ادعا می‌کند این فناوری قادر است تا مسافت دورتری را پوشش دهد و نسبت به سایر فناوری‌های سه‌بعدی انرژی الکتریکی کمتری را مصرف می‌کند. همچنین می‌توان آن را بسیار باریک ساخت که همین ویژگی سبب می‌شود بتوان آن را راحت‌تر و بهتر در داخل گوشی‌های هوشمند نصب نمود. چنین ماژولی می‌تواند انجام وظایف مختلفی را برعهده بگیرد. از جمله این موارد می‌توان به تایید هویت بیومتریک، حسگر حرکتی، واقعیت مصنوعی (Artificial Reality) و واقعیت مجازی اشاره کرد. اگر این ادعای ال‌جی صحت داشته باشد پس کاربران قادر خواهند بود به راحتی بسیاری از وظایف و کار‌های مختلف را بدون لمس کردن هندست‌شان انجام دهند!

اساسا ماژول ToF، توانایی شناسایی و تشخیص ویژگی‌ها و حرکات صورت و دستان فرد که حامل یک دستور یا فرمان تعریف شده برای دستگاه است را دارد. این امر سبب می‌شود کاربران گوشی‌های هوشمند راحت‌تر قادر به کنترل و استفاده از دستگاه‌شان باشند برای مثال در هوای سرد زمستان، دیگر نیازی به درآوردن دستکش برای کار با گوشی نخواهد بود. پس می‌توان اینطور در نظر گرفت که ماژول ToF و فناوری حسگر‌های سه بعدی می‌تواند زندگی کاربران را بهتر و دلپذیرتر سازد.

ال‌جی

نمونه دیگر کاربرد این قابلیت زمانی است که در حال رانندگی هستید و شما می‌توانید از حرکات دست برای کنترل عملکرد‌هایی مانند سیستم ناوبری GPS و AC استفاده کنید بدون آنکه سعی کنید در حین رانندگی جای مکان دقیق آنها را یافته و صفحه را لمس کنید یا دکمه‌های فیزیکی را بزنید.

به نظر می‌رسد ال‌جی این‌نوتک از فروش بالای این فناوری نه تنها در گوشی‌های هوشمند بلکه در طیف گسترده‌ای از محصولات مانند کامپیوتر‌ها، گجت‌های پوشیدنی، لوازم الکترونیکی خانگی و خودرو‌ها، اطمینان دارد. این شرکت اعلام کرده است این فناوری، از دستاورد‌های مرکز تحقیقات و توسعه (R&D) شرکت است و هدف اصلی آن رشد بخش تجارت جدید مربوط با ماژول‌های حسگر سه‌بعدی از جمله ماژول ToF است. البته ال‌جی این‌نوتک همکاری نزدیک با همکارانی در سطح بین‌المللی برای تحقق این هدف را نیز مورد تایید قرار داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH