سامسونگ گلکسی‌ نوت 10 احتمالا با دوربین پشتی چهارگانه عرضه خواهد شد

امسال سامسونگ از 5 اسمارت‌فون رده بالای جدید با اسامی گلکسی S10e، گلکسی S10، گلکسی S10 پلاس، گلکسی S10 5G و هندست فوق‌ گران‌قیمت گلکسی فولد رونمایی کرد. اما تا پایان سال 2019 این کمپانی بایستی حداقل یک هندست پیشرفته دیگر را نیز معرفی نماید. اکنون روی کلام ما با هندست جدید گلکسی‌نوت است؛ مدلی که به‌عنوان جانشین گلکسی‌نوت 9، فبلت سال 2018 سامسونگ عرضه می‌شود و احتمالا گلکسی‌نوت 10 نام‌گذاری خواهد شد.

بر اساس آخرین شایعات، سامسونگ گلکسی‌نوت 10 احتمالا مجهز به حداقل 4 دوربین در پشت دستگاه خواهد بود. این در حالیست که گلکسی‌نوت 9 از دوربین پشتی دوگانه بهره می‌گیرد. این اطلاعات از سوی وب‌سایت SamMobile (یک منبع معمولا قابل‌اعتماد) اعلام شده و مشخصا در مقطع کنونی قابل‌ تایید نیست. به‌هرحال با فرض صحت این اطلاعات، گلکسی‌نوت 10 نخستین گوشی سامسونگی مجهز به دوربین چهارگانه محسوب نمی‌شود؛ چرا که پیش‌تر اسمارت‌فون گلکسی S10 5G (تصویر فوق) با چنین مشخصه‌ای معرفی شده است.

دوربین پشتی چهارگانه گلکسی S10 5G از یک دوربین 12 مگاپیکسلی معمولی، یک حسگر تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی (برای دستیابی به زوم اپتیکال 2 برابری)، حسگر 16 مگاپیکسلی با زاویه‌دید عریض و یک دوربین تشخیص عمق 3 بعدی (که در اسکن 3 بعدی، واقعیت‌افزوده یا ژست‌های کنترلی مفید واقع می‌شود) تشکیل شده است. از آن‌جا که گلکسی S10 5G حداقل تا چند ماه آینده عرضه نخواهد شد؛ لذا هیچ‌کس از چگونگی عملکرد دوربین این هندست اطلاع ندارد. به‌هرحال احتمالا دوربین چهارگانه گلکسی‌نوت 10 از پیکره‌بندی مشابه به‌همراه برخی اصلاحات بهره خواهد برد.

احتمال عرضه گلکسی‌نوت 10 در مدل‌های مجزای 5G و 4G

بخش دیگری از اطلاعات جالب منتشر شده از شناسه SM-N975F به‌عنوان یکی از شماره مدل‌های هندست گلکسی‌نوت 10 یاد می‌کند. بر اساس روال گذشته، شماره مدل نسخه‌های معمولی گوشی‌های گلکسی‌نوت به رقم 0 منتهی می‌شود. برای مثال هندست‌های گلکسی‌نوت 9، گلکسی‌نوت 8 و گلکسی‌نوت 7 به ترتیب با شماره مدل‌های SM-N960، SM-N950 و SM-N930 روانه بازار شدند. شناسه SM-N975 می‌تواند متعلق به نسخه 5G گلکسی‌نوت 10 باشد؛ در حالی‌که نسخه منحصرا 4G این فبلت نیز احتمالا در دست تولید بوده و با شماره مدل SM-N970 روانه بازار خواهد شد.

عرضه اسمارت‌فون گلکسی‌نوت 10 در 2 نسخه 4G و 5G بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا فرآیند راه‌اندازی شبکه‌های 5G طی سال جاری تنها در مراحل آغازین خود قرار دارد و مدتی طول خواهد کشید تا این شبکه اکثر جمعیت ایالات‌متحده را تحت پوشش قرار دهد. به همین دلیل سامسونگ اسمارت‌فون گلکسی S10 5G را در قالب مدلی مجزا عرضه کرد؛ در حالی‌که هندست‌های گلکسی S10e، گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس به‌عنوان پرچم‌داران منحصرا 4G سامسونگ ظرف چند هفته آینده عرضه خواهند شد.

سایر مشخصات مورد انتظار گلکسی‌نوت 10

صرف‌نظر از دوربین پشتی چهارگانه و پشتیبانی از فناوری 5G، سامسونگ گلکسی‌نوت 10 بایستی با پیشرفت‌های متعددی نسبت به گلکسی‌نوت 9 عرضه شود. بر این اساس فبلت نسل آینده سامسونگ از پردازنده اسنپ‌دراگون 855 (مشابه تراشه موجود در هندست‌های سری گلکسی S10 ارایه شده در حوزه آمریکای‌شمالی)، حداکثر 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه‌داخلی به‌همراه استایلوس S Pen ارتقایافته برخوردار خواهد بود. بر اساس یک شایعه جدید این اسمارتفون با بهره‌گیری از یک نمایشگر 6.75 اینچی به بزرگ‌ترین فبلت سری نوت تبدیل خواهد شد. با این‌حال گلکسی‌نوت 10 به لطف استفاده از نمایشگرهای جدید Infinity O سامسونگ (که پیش‌تر در گوشی‌های سری گلکسی S10 نیز به‌کار گرفته شده است) بایستی دارای حواشی باریک‌تری باشد. بنابراین این هندست احتمالا ابعادی مشابه با گلکسی‌نوت 9 (مجهز به نمایشگر 6.4 اینچی) خواهد داشت. نهایتا عرضه فبلت گلکسی‌نوت 10 با ظاهری مشابه پرچم‌دار گلکسی S10 5G چندان تعجب‌آور نخواهد بود. این هندست پیش‌تر با یک نمایشگر 6.7 اینچی روانه بازار شده است.

پیش‌بینی‌ها در خصوص قیمت‌گذاری و زمان عرضه سامسونگ گلکسی‌ نوت 10

سال گذشته سامسونگ از گلکسی‌نوت 9 رونمایی کرد و این هندست در ماه آگوست وارد بازار شد. لذا می‌توان حدس زد که فبلت نسل آینده گلکسی‌نوت نیز در ماه آگوست امسال عرضه خواهد شد. قیمت‌گذاری گوشی جدید احتمالا از کلیه مدل‌های پیشین بالاتر خواهد بود. در حال حاضر سامسونگ پرچم‌دار گلکسی S10 پلاس خود با 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه‌داخلی را با برچسب قیمتی چشمگیر 1599 دلاری ارایه نموده است و به احتمال فراوان، پیشرفته‌ترین مدل گلکسی‌نوت 10 نیز حداقل به همین اندازه گران خواهد بود (این هندست بایستی از ظرفیت رم و حافظه‌داخلی مشابهی برخوردار باشد). با این‌حال امیدواریم که سامسونگ مدلی از گلکسی‌نوت 10 را با قیمت‌گذاری 999.99 دلاری عرضه نماید. این رقم با قیمت‌گذاری نسخه 128 گیگابایتی گلکسی‌نوت 9 در سال گذشته برابری می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH