شیائومی در زمینه طراحی دوربین هندست‌های خود با کمپانی لایت همکاری می‌کند

اگرچه دوربین‌های اسمارت‌فون‌های شیائومی دارای عملکرد نسبتا مناسبی هستند؛ اما در رقابت با سایر رقبا غالبا ضعیف‌تر عمل می‌کنند. اما به لطف همکاری جدید شکل گرفته میان شیائومی و شرکت لایت این وضعیت می‌تواند به‌ کلی تغییر کند.

با توجه به این‌که همکاری مذکور هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد؛ لذا پیرامون الگوهای طراحی آینده یا زمان عرضه آن‌ها هیچ‌گونه خبری در دست نیست. با این وجود هدف از این همکاری، تولید اسمارت‌فون‌های چند دوربینه با امکاناتی هم‌تراز با دوربین‌های DSLR خواهد بود. این هدف‌گذاری با کنار هم قرار گرفتن اسمار‌ت‌فون‌های برتر شیائومی و فناوری محاسباتی پیشرفته شرکت لایت در زمینه تصویر تحقق خواهد یافت.

اسمارت‌فون نوکیا 9 PureView

گوشی نوکیا 9 PureView نمونه‌ای جدید از فعالیت‌های شرکت لایت محسوب می‌شود. این اسمارت‌فون با بهره‌گیری از 5 دوربین در قسمت پشتی توسط کمپانی HMD Global توسعه یافته است. پیکره‌بندی دوربین از 2 حسگر 12 مگاپیکسلی RGB در کنار 3 دوربین مونوکروم 12 مگاپیکسلی مجزا تشکیل می‌شود.

هنگام عکاسی و پیش از ادغام 5 عکس به ثبت رسیده در قالب یک تصویر، کلیه سنسورها به منظور دریافت نور، جزئیات صحنه و اطلاعات رنگ با یکدیگر همکاری می‌کنند. با این‌حال بایستی خاطرنشان کرد که هر دوربین به‌صورت مستقل می‌تواند نورپردازی، فوکوس و محدوده دینامیکی رنگ‌ها را تنظیم نماید.

تصاویر به ثبت رسیده توسط این پیکره‌بندی از داده‌های پردازش شده با حداقل رزولوشن 60 مگاپیکسل حاصل می‌شوند. همچنین این دوربین هنگام ثبت تصاویر بوکه 1200 لایه عمقی مختلف را تولید می‌کند. هر کدام از این لایه‌ها به‌صورت پیش‌رونده مات و مات‌تر می‌شوند؛ بدین ترتیب افکت نهایی در مقایسه با الگوهای پیشین بسیار طبیعی‌تر به‌نظر می‌ر‌‌سد. بعلاوه کاربران نوکیا 9 PureView با کمک گرفتن از اپلیکیشن گوگل فوتوز، حتی پس ازعکس‌برداری نیز قادر به تنظیم نقطه فوکوس خواهند بود.

بدیهی است که پرچم‌دار نوکیا تنها نمونه‌ای از الگوی پیاده‌سازی فناوری شرکت لایت محسوب می‌شود و این تکنولوژی به مرور زمان ارتقا خواهد یافت. اما با وجود رقبایی که اکنون کار خود را بر روی گزینه‌های شخصی آغاز کرده‌اند؛ جالب خواهد بود که ببینیم نهایتا کدام برند اسمارت‌فونی در این زمینه برتر ظاهر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH