انتشار به‌روزرسانی اندروید 9 پای برای اسمارت‌فون نوکیا 3.1 پلاس

برخی کاربران احتمالا انتظار دارند که نوکیا حداقل حین برگزاری نمایشگاه تجاری MWC 2019 از سرعت چشمگیر عرضه به‌روزرسانی برای اسمارت‌فون‌های قدیمی این برند کاسته و عمده توجه خود را به جدیدترین هندست‌های اندرویدی معطوف نماید. در جریان کنگره جهانی موبایل امسال کمپانی HMD Global از آخرین مدل پرچم‌دار نوکیا به‌همراه مجموعه‌ای از هندست‌های بازنگری شده در طیف پایین‌رده تا میان‌رده رونمایی کرد.

اما پس از عرضه به‌روزرسانی پایدار اندروید 9 پای برای ورژن اولیه نوکیا 6 و هندست رده پایین نوکیا 2.1 طی ایام منتهی به رویداد MWC در شهر بارسلونا، اکنون برند احیا شده فنلاندی، بسته به‌روزرسانی مشابهی را برای اسمارت‌فون نوکیا 3.1 پلاس منتشر نموده است. در واقع روز یکشنبه این هندست نسبتا رده پایین 6 اینچی به‌روزرسانی حجیمی را دریافت کرد. به‌عبارت دیگر می‌توان گفت که این هندست به منظور دریافت به‌روزرسانی بزرگ سیستم‌عامل، دیرتر از موعد مقرر عرضه شد.

جوهو سارویکاس با انتشار توئیتی در روز 26 فوریه اعلام کرد:

انتظار به پایان رسید. با انتشار اندروید 9 پای مخصوص نوکیا 3.1 پلاس برای بهر‌ه‌مندی از یک تجربه اسمارت‌فونی دلنشین‌تر آماده شوید. اسمارت‌فون‌های نوکیا با مرور زمان هوشمندتر می‌شوند.

در حال حاضر نمی‌توان اطمینان داشت که کدام‌یک از هندست‌های دیگر نوکیا به‌روزرسانی رسمی اندروید 9.0 پای را دریافت خواهند کرد. از سپتامبر سال گذشته تعداد بی‌شماری از گوشی‌های برند نوکیا از اندروید اوریو به نهمین ورژن این سیستم‌عامل مهاجرت نموده‌اند. به‌هرحال به یاد آوردن تعداد هندست‌هایی که تا ماه ژوئن از رابط کاربری بازنگری شده و اصلاحات عملکردی اندروید 9 پای بی‌بهره هستند به‌مراتب آسان‌تر خواهد بود. این مجموعه شامل 4 اسمارت‌فون با اسامی نوکیا 3.1، نوکیا 5.1، نوکیا 3 و نوکیا 1 است.

این در حالیست که سامسونگ هنوز به‌روزرسانی اندروید پای را برای دستگاه‌های میان‌رده خود منتشر نکرده است و اسمارت‌فون موتو Z3 پلی نیز چند هفته پیش این به‌روزرسانی را در ایالات‌متحده دریافت کرد. از سوی دیگر گوشی فوق پیشرفته ریزرفون 2 نیز کماکان برنامه تست بتای داخلی خود را پشت سر می‌گذارد.

نوکیا 3.1 پلاس به لحاظ فنی از نوکیا 2.1 پیشرفته‌تر است؛ اما پردازنده هلیو P22 ساخت مدیاتک به نوعی پاشنه آشیل این هندست محسوب می‌شود. این گوشی رده پایین فاقد ناچ با سیستم‌عامل اندروید 9 پای منحصرا از طریق شرکت Cricket Wireless در ایالات‌متحده عرضه می‌شود. کاربران در هر نقطه جغرافیایی دیگر نیز می‌توانند انتشار این به‌روزرسانی را بررسی نموده و از اصلاحات قابل‌توجه در زمینه عملکرد عمومی رابط کاربری، حریم خصوصی، امنیت، دسترس‌پذیری، شارژدهی باتری و حتی امکانات دوربین بهره‌مند شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH