اپل تا سال 2020 قصد تولید آیفون‌ 5G را ندارد

اخیرا با توجه به این‌که اپل در محصولات سال 2020 خود از مودم‌های شرکت اینتل استفاده خواهد کرد، این سوال برای همه پیش آمده که آیا چیپ‌های شرکت اینتل بهتر از چیپ‌های کوالکام عمل می‌کنند؟ علت استفاده نکردن اپل از مودم‌های کوالکام نیز به این دلیل بوده که، کوالکام مدعی شده اپل حق ثبت اختراع این شرکت را پرداخت نکرده و از این مورد سواستفاده می‌کند.

با این‌حال، حتی اگر استفاده از مودم‌های اینتل در گوشی‌های آیفون یک راه‌حل ایده‌آل برای این شرکت نباشد، اپل چاره‌ای جز تبعیت از این راه‌حل، ندارد. این راه‌حل به ظاهر برای اپل یک جاده یکطرفه است، اما با توجه به این‌که مودم‌های نسل‌های بعدی اینترنت هنوز در شرکت اینتل تولید نشده‌اند، این مورد، شرکت اپل را از رقبای خود که پیشتاز در ارایه اینترنت 5G هستند، عقب می‌اندازد.

اپل در نامه‌ای که به چیپزیلا (اینتل) ارسال کرده از این شرکت خواسته که دیگرنیازی به تولید مودم‌های آیفون (حتی مودم‌های 5G) نخواهد داشت، این امر تاثیر بسیار منفی بر محصولات 2020 اپل، خواهد گذاشت.

کوپرتینویی‌ها پس از جنگ با شرکت کوالکام بر روی حق ثبت اختراع چیپ‌های این شرکت، در محصولات 2018 خود از چیپ‌های اینتل استفاده کرده‌اند، اما اینتل ممکن است فقط تا دوسال آینده بتواند چیپ‌های این شرکت را تولید و تامین کند.

اینتل هم درباره این نامه گزارش داده که تحقیقات در مورد چیپ‌های آیفون و چیپ‌های 5G این گوشی را متوقف خواهد کرد، زیرا اپل بزرگترین و شاید تنها مشتری این شرکت در این زمینه بوده است.

فقط چند گزینه وجود دارد

پس تیم کوپرتینو به جای کوالکام و اینتل از چه گزینه‌هایی استفاده خواهد کرد؟ تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ می‌گوید: “در واقع اپل در یک قفس قرار دارد و هیچ‌کدام از گزینه‌های باقی‌مانده برای این شرکت، دلپذیر نیستند. اپل می‌تواند با گزینه‌هایی مثل سامسونگ، هواوی و مدیاتک همکاری کند، اما هرکدام از این گزینه‌ها معایب خاص خود را دارند. شاید سامسونگ نتواند بهترین محصولات خود را به رقیب خود ارایه کند، هواوی نیز به دلایل امنیتی نمی‌تواند در آمریکا فعالیت داشته باشد و استفاده از مودم‌های مدیاتک در آیفون نیز، مشکلات خاصی را برای این شرکت ایجاد خواهد کرد.”

تنها گزینه شرکت اپل، کوالکام است که متاسفانه این دو شرکت یک جنگ خشن و بی‌رحمی را در بین خود ایجاد کرده‌اند. در صورتی که اپل بخواهد مودم‌های 5G خود را از اینتل خریداری کند، این گزینه به معنای تحمیل هزینه‌های اضافه و عقب ماندن این شرکت در حوزه اینترنت 5G خواهد بود.

البته ما نمی‌توانیم بگوییم تصمیم قاطع اپل در این موضوع چگونه است، زیرا با پیشرفت روزافزون و غیرقابل پیش‌بینی در حوزه تکنولوژی‌های جدید، هیچ کاری غیرممکن نخواهد شد. بنابراین تا سال 2020 نباید منتظر آیفون‌های مجهز به مودم 5G بود. البته این کار اپل، تاثیر زیادی بر سهام این شرکت خواهد گذاشت و کوپرتینو‌نشین‌ها باید هرچه سریع‌تر خود را به رقبای سرسخت و دیرینه خود، برسانند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH