مشخصه مکالمه ممتد گوگل اسیستنت برای نمایشگرهای هوشمند عرضه می‌شود

کاربرانی که صاحب یک نمایشگر هوشمند مانند لنوو اسمارت دیسپلی یا گوگل هوم هاب هستند؛ احتمالا طی چند روز آینده متوجه اعمال تغییراتی در دستیار صوتی گوگل اسیستنت خواهند شد. گوگل تائید کرده که عرضه مشخصه مکالمه ممتد دستیار صوتی این شرکت برای نمایشگرهای هوشمند موجود در ایالات‌متحده آغاز شده است و احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور کلیه نمایشگرهای هوشمند از چنین قابلیتی بهره‌مند می‌شوند.

سال گذشته مشخصه مکالمه ممتد به‌عنوان روشی جهت ارایه یک رشته از پرس‌وجوهای کاربران به گوگل اسیستنت، بدون نیاز به گفتن عبارت “Hey Google” در میان هر یک از پرس‌وجوها معرفی شد. این مشخصه در تمامی جنبه‌ها هوشمند بوده و به افزایش حس طبیعی بودن تعاملات با گوگل اسیستنت و کاهش تشابه آن‌ها با مکالمات یک طرفه با روبات کمک می‌کند.

فعال نگاه داشتن میکروفون دستگاه برای مدت کوتاهی پس از طرح درخواست از گوگل اسیستنت و امکان شنیدن فرامین بالقوه ادامه‌دار، تمام آن کاری است که مشخصه مکالمه ممتد انجام می‌دهد. این مشخصه فراتر از بهبود جریان مکالمه، در صورت آماده‌سازی فهرست پرس وجوهای پی‌درپی از گوگل اسیستنت می‌تواند صرفه‌جویی زمانی چشمگیری را به‌دنبال داشته باشد. مهم‌تر از همه، عدم ضرورت به زبان آوردن اصطلاح “Hey Google” پس از هر پرس‌وجو و هنگام طرح پرس‌وجوهای پی‌درپی و فراوان موجب کاهش چشمگیر زمان تلف شده می‌شود.

با این‌حال به گفته وب‌سایت AndroidCentral، گوگل تائید کرده که مشخصه مکالمه ممتد نهایتا برای کلیه نمایشگرهای هوشمند مجهز به دستیار صوتی این کمپانی در ایالات‌متحده که بر روی زبان انگلیسی تنظیم شده‌اند، عرضه خواهد شد. برخی گجت‌های گوگل هوم هاب پیش‌تر این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند. در زمان فعال بودن مشخصه Continued Conversations آیکون کوچکی در گوشه سمت چپ بالای نمایشگر ظاهر شده و به کاربر نشان می‌دهد که گوگل اسیستنت کماکان در حال شنیدن فرامین وی است.

در اسپیکرهای هوشمند گوگل، مشخصه مکالمات ممتد به‌صورت پیش‌فرض فعال نشده است. به منظور فعال‌سازی این سرویس بایستی به تنظیمات گوگل اسیستنت و قسمت “Preferences” مراجعه نموده و گزینه مربوط به “Continued Conversations” را فعال کنید. بر اساس اعلام گوگل این مشخصه ظرف چند روز آینده به‌طور کامل عرضه نخواهد شد. لذا چنان‌چه این گزینه در گجت هوشمند شما قابل مشاهده نیست؛ در این‌صورت ناچارا بایستی کمی بیش‌تر منتظر بمانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH