Mi 9

نگاهی نزدیک به شیائومی Mi 9

اگر بخواهیم شیائومی را در یک جمله توصیف کنیم، باید از کلمات مقرون‌به‌صرفه، فوق‌العاده و باکیفیت استفاده نماییم. این شرکت چینی هر ساله از گوشی‌ها و گجت‌های بسیاری پرده برمی‌دارد که تمامی آن‌ها از قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های جذاب بهره‌ می‌برند. شیائومی به‌تازگی سری جذاب Mi 9 را معرفی کرده که توجهات بسیاری را به‌سمت خود جلب نموده‌اند. در این نوبت می‌خواهیم با Mi 9 بیش‌تر آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.


دیزاین و دیسپلی؛ ستاره‌ شرقی!

Mi 9

شیائومی به دیزاین اهمیت فراوانی می‌دهد و از این رو برای دیوایس خود از یک طراحی مدرن و چشم‌گیر بهره برده. ترکیب آلیاژ آلومینیوم و شیشه باعث شده تا Mi 9 در کلاس اسمارت فون‌های جذاب قرار بگیرد. در قاب جلو شاهد نمایشگری گسترده‌ هستیم که بیش‌از ۹۰ درصد از این بخش را به خود اختصاص داده. گفتنی‌ست حاشیه‌های باریکی در اطراف دیسپلی حضور دارد و به این ترتیب تماشای فیلم‌ها و تجربه بازی‌ها هیجان‌انگیزتر شده. همچنین تولیدکننده توانسته صفحه‌نمایشی غول‌پیکر را در قابی کوچک قرار دهد. در نتیجه Mi 9 به‌راحتی در جیب و مکان‌های کوچک قرار می‌گیرد. در قاب پشت هم ماژول دوربین سه‌گانه به‌چشم می‌خورد که ظاهری کم‌نظیر و لوکس به محصول چینی بخشیده. رنگ‌های منحصربه‌فردی برای Mi 9 تدارک دیده شده که در زوایای مختلف جلو‌ه‌ای تازه به هندست می‌بخشند. نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ خوش‌دستی گوشی را افزایش داده و استفاده از دیوایس را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

با این حال، نباید از نمایشگر غافل شد. برای این‌که راحت‌تر کارهای‌تان را انجام دهید و از بازی کردن لذت کافی ببرید، تولیدکننده از صفحه‌ای ۶.۴ اینچی سود جسته که از فن‌آوری سوپر آمولد بهره می‌گیرد. در این صورت رنگ‌ها جذاب‌تر نشان داده می‌شوند و روشنایی پنل بیش‌تر می‌گردد. رزولوشن فول اچ‌دی پلاس پیکسل‌ها را از دید شما پنهان می‌سازد و در نتیجه قادر به دیدن جزئیات تصاویر خواهید بود. شیائومی استاندارد HDR10 را نیز برای محصول خود به ارمغان آورده تا محتواها با کیفیت خیره‌کننده‌ای پخش شوند.

سخت‌افزار و نرم‌افزار؛ پکیجی وسوسه‌انگیز!

Mi 9

برای یک دیوایس پرچم‌دار چیپست قدرت‌مند بسیار مهم است. خوش‌بختانه Mi 9 شیائومی از پردازنده‌ای توانا و ساخت شرکت کوآلکام بهره می‌گیرد که به‌راحتی از پس تمام اپلیکیشن‌ها و گیم‌ها برمی‌آید. این تراشه ۷ نانومتری در عین قدرت بالا مصرف کمی از منابع سیستم دارد. در کنار پردازش‌گر، مقدار حافظه نیز حائز اهمیت است. از این رو شرکت سازنده Mi 9 را در دو ورژن به بازار عرضه نموده. در نسخه گران‌تر، ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در کنار ۶ گیگابایت رم در اختیارتان قرار می‌گیرد تا در کم‌تر مواقعی با خطای کمبود حافظه مواجه شوید و در عین حال بتوانید به عمل مالتی‌تسکینگ بپردازید. با این حال، نبود درگاه میکرو اس‌دی نقطه ضعفی برای دیوایس چینی به‌شمار می‌رود و در صورت نیاز به فضای بیش‌تر، باید مدل گران‌تر را بخرید یا از خرید Mi 9 منصرف شوید.

سیستم‌عامل اندروید مهمان Mi 9 شده تا قابلیت‌های اسمارت فون افزایش یابد. در نگارش نهم پلت‌فرم گوگل تغییرات بسیاری صورت گرفته تا امنیت دستگاه بیش‌تر شود و از طرفی بهینه‌سازی‌های مختلف موجب افزایش عمر باتری شده. رابط کاربری MIUI هم به‌چشم می‌خورد و ظاهری جدید و جذاب به اندروید بخشیده.

دوربین‌ها؛ تا دندان مسلح!

Mi 9

ماژول دوربین سه‌گانه این امکان را به شما می‌دهد تا به عکس‌برداری پرتره بپردازید و تصاویری حرفه‌ای بگیرید. سنسورهای ۴۸، ۱۶ و ۱۲ مگاپیکسلی عکس‌های پراز جزئیاتی ثبت خواهند کرد و حتی کاربران حرفه‌ای را راضی می‌کنند. فوکوس لیزری هم فراهم شده تا عمل تمرکز روی سوژه‌ها با سرعت زیادی انجام گیرد و لحظات ناب را از دست ندهید. از سوژه خود دور هستید؟ مشکلی نیست. با بهره‌گیری از زوم اپتیکال Mi 9 می‌توانید تا دو برابر بدون افت کفیت تصویر روی محیط یا فرد مورد نظر بزرگ‌نمایی داشته باشید. شیائومی فلاش‌های دوگانه هم در نظر گرفته تا در هنگام شب نیز به عکاسی مشغول شوید. گفتنی‌ست امکان ضبط ویدیو با رزولوشن 4K هم داده شده. همچنین این اجازه را دارید تا با کیفیت فول اچ‌دی به ضبط اسلوموشن‌های ۹۶۰ فریمی بپردازید.

عاشق سلفی هستید؟ پس Mi 9 گزینه‌ای عالی برای شماست. چراکه سازنده از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی در قاب جلو بهره گرفته که عکس‌های جذاب ثبت می‌کند. گرفتن ویدیو با رزولوشن فول اچ‌دی نیز ممکن شده تا تماس‌های تصویری و استوری‌های‌تان از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

سایر قابلیت‌ها؛ دوشیزه ثروت‌مند!

Mi 9

حس‌گر اثر انگشت در زیر نمایشگر تدارک دیده شده تا امنیت دستگاه افزایش یابد. از طرفی محل قرارگیری آن باعث شده تا دسترسی به این سنسور راحت‌تر باشد. باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری با توجه به چیپست کم‌مصرف، نرم‌افزار بهینه و نمایشگر سوپر آمولد عمر بسیار بالایی خواهد داشت. تکنولوژی شارژ سریع هم به‌کار گرفته شده تا وقت‌تان هدر نرود و در مدت زمان کمی Mi 9 فول‌شارژ شود. محصول شیائومی به فن‌آوری شارژ بی‌سیم نیز مجهز گشته تا به‌راحتی در حین شارژ قادر به انجام دادن کارهای‌تان باشید. گذشته از این‌ها، جای خالی بلندگوهای استریو در Mi 9 حس می‌شود. به این ترتیب اگر از طرفداران پروپاقرص موسیقی هستید، Mi 9 را نادیده بگیرید و به رقبای این مدل نگاهی بیندازید.

به سوپر گروه گوشی‌های شیائومی ملحق شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH