بنچمارک هواوی P30 پرو نشان می‌دهد که این اسمارت‌فون رقیب گلکسی S10 نخواهد بود

هواوی P30 پرو اسمارت‌فون بزرگ بعدی امسال محسوب می‌شود و تا زمان رونمایی از آن تنها چند هفته زمان باقی‌مانده است. شخصی با نام Nashville Chatter اطلاعات این پرچم‌دار را در وب‌سایت محبوب بنچمارک، گیک‌بنچ منتشر نموده است.

این دستگاه ممتاز در زمینه تست پردازش چندهسته‌ای موفق به کسب امتیاز بسیار چشمگیر 9670 شد. همچنین هندست مذکور در تست پردازش تک‌هسته‌ای نیز به امتیاز قابل‌توجه 3251 دست یافت. این نتایج احتمالا به لطف استفاده از تراشه پیشرفته کایرین 980 و ظرفیت چشمگیر 8 گیگابایتی رم دستگاه به‌دست آمده‌اند. بعلاوه فهرست بنچمارک از به‌کارگیری سیستم‌عامل اندروید 9 پای حکایت دارد.

تصاویر مطبوعاتی لو رفته از هواوی P30 پرو

اگرچه هواوی P30 پرو هنوز رسما معرفی نشده است؛ اما این نتایج ابدا شگفت‌آور نیستند. مهم‌تر از همه، پردازنده به‌کارگیری شده در این پرچم‌دار با نمونه مورد استفاده در هندست هواوی میت 20 پرو سال گذشته یکسان است و سطوح کارآیی آن‌ها نیز کاملا مشابه به‌نظر می‌رسد.

با این‌حال در صورت مقایسه این هندست با سایر پرچم‌داران، نتایج به‌دست آمده واقعا فوق‌العاده نیستند. برای مثال گوشی گلکسی S10 پلاس مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 855 با عملکرد منسجم خود در تست پردازش چندهسته‌ای موفق به ثبت امتیاز حدودا 11000 شد و در تست تک‌هسته‌ای نیز تقریبا امتیاز 3500 را کسب کرد. از سوی دیگر نسخه مجهز به تراشه اگزینوس 9820 در تست پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب امتیازات بیش از 4000 و حدودا 10500 را به خود اختصاص داد.

اپل آی‌فون XS مکس نیز به لطف برخورداری از تراشه A12 بایونیک موفق به کسب امتیاز حدودا 11000 در تست پردازش چندهسته‌ای شد؛ در حالی‌که عملکرد این هندست در تست تک‌هسته‌ای به‌طور معمول در محدوده 4700 تا 4800 امتیازی قرار می‌گیرد.

نهایتا بایستی خاطرنشان کرد که تمام ماجرا به نتایج بنچمارک محدود نمی‌شود. امروزه بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در عملکرد دستگا‌ه‌های زندگی واقعی انسان‌ها نقشی اساسی ایفا می‌کنند. اما با توجه به حجم بالای تلاش‌های معمول سامسونگ و اپل در این حوزه‌ها، هواوی برای بقا در میدان رقابت احتمالا بایستی کارهای زیادی را بر روی محصولات سری P30 و تراشه رده پایین‌تر آن‌ها انجام دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH