hp-new-reverb-headset

اچ‌پی از Reverb رونمایی کرد؛ یک هدست واقعیت مختلط با وضوحی دو برابر

شرکت اچ‌پی یکی از اولین برندهایی بود که در اواسط سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم واقعیت مختلط مایکروسافت یک هدست عرضه کرد. اکنون، این کمپانی از جدیدترین هدست مبتنی بر این پلتفرم رونمایی کرده است؛ هدستی به نام Reverb.

این هدست بناست که بسیاری از مشکلات هدست‌های واقعیت مجازی را مرتفع سازد، از جمله مهم‌ترین نقطه ضعف این نوع دیوایس‌ها، وضوح نمایش است. در واقع، Reverb در مقایسه با نسل قبلی هدست‌ اچ‌پی وضوحی دو برابر دارد. در کنار دو صفحه نمایش ۱۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی، این هدست واقعیت مختلط به دو صفحه ۲۱۶۰ در ۲۱۶۰ پیکسلی نیز مجهز است، بنابراین دیگر مثل گذشته قادر نخواهید بود به راحتی پیکسل‌ها را در تصاویر تشخیص بدهید. ضمنا زمینه دید در این هدست ۱۱۴ درجه است.

با این‌که نمایش تصاویر در این هدست پیشرفت قابل توجهی داشته است و از پخش فضایی صوت از جهات مختلف نیز پشتیبانی می‌کند، در طراحی این دیوایس راحتی کاربر هم در حوزه تمرکز سازندگان قرار داشته است. Reverb از نظر وزنی هم از اکثر رقبای خود سبک‌تر ساخته شده است.

hp-new-reverb-headset

الکس کیپمن، یکی از مهندسان شرکت مایکروسافت در همین رابطه می‌گوید: “فناوری واقعیت مختلط مایکروسافت با وجود بیش از ۲۵۰۰ تجربه واقعیت مجازی موجود، همچنان میزبان نوآوری‌هایی است که نحوه انجام امور توسط انسان را به صورت بنیادی دچار تغییر و تحول می‌کنند. هدست Reverb شرکت اچ‌پی یکی از بهترین نمونه از همین نوآوری‌هاست که همزمان با تلاش‌های ما برای پدید آوردن نسل آینده کامپیوترها —نسل واقعیت مختلط— در برابر چشمان ما به حقیقت می‌پیوندد.”

درست مثل هدست واقعیت مختلط قبلی شرکت اچ‌پی، این هدست جدید هم در دو مدل مصرفی و حرفه‌ای عرضه می‌شود. مدل مصرفی زودتر از مدل حرفه‌ای آن منتشر خواهد شد. اصلی‌ترین تفاوت بین این دو، قابلیت شست‌وشوی متکای صورت دیوایس است چون بناست که مدل حرفه‌ای نه به وسیله یک کاربر، بلکه توسط چندین کاربر مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH