tdk-smart-bonsai

با هنرنمایی نوین TDK آشنا شوید؛ یک بن‌سای هوشمند!

درخت‌های بن‌سای هم زیبا هستند و هم طول عمرشان از انسان بیشتر است، ولی همه می‌دانیم که نگه‌داری از آن‌ها کار چندان ساده‌ای نیست. اکنون TDK با معرفی یک بن‌سای هوشمند با نام Bons-AI، یک نمایش تعامل‌گرا از نوآوری‌های خودش را به اجرا گذاشته است؛ محصول هوشمندی که تعریف نوینی از درختان بن‌سای را به ما نشان می‌دهد.

این محصول که به لطف گلدان تکنولوژیک خودش درخت بن‌سای را به یک درخت هوشمند بدل کرده است، اجازه می‌دهد که درخت بن‌سای خود به خود حرکت کند و بهترین نقطه از جهت دریافت نور آفتاب را برای خودش بیابد. این گلدان می‌تواند تا ۲۰ کیلو وزن را تحمل کند که برای یک بن‌سای وزن ایده‌آلی است.

tdk-smart-bonsai

طراحی محصول با این‌که مدرن است، اما در خانه‌هایی با چیدمان کلاسیک و همین‌طور در پاسیوها نیز خوش می‌نشیند.

شما می‌توانید با Bons-AI صحبت کنید تا درخت به شکل یک اسپیکر هوشمند به شما پاسخ بدهد، اما در اکثر مواقع این خود درخت است که از نیازهایش با شما سخن می‌گوید. مثلا هرگاه حسگر سنجش رطوبت تشخیص دهد که گیاه بیش از حد خشک شده است، با تغییر دادن رنگ گلدان به شما پیام می‌دهد که گیاه نیاز به آب دارد.

این Bons-AI در اصل یک محصول مصرفی نیست، بلکه صرفا یک نمایش از نوآوری‌های TDK محسوب می‌شود یا به عبارتی یک وسیله است تا این شرکت با آن بتواند عملکرد قطعات و حسگرهای خودش را در عمل به مردم معرفی کند. در این محصول نمایشی قطعاتی همچون حسگر خاک، دوربین (برای تشخیص محیط)، حسگر حرکتی، سلول خورشیدی، حسگر نور محیط، شارژر بی‌سیم و یک میکروپردازنده گنجانده شده است.

tdk-smart-bonsai

در مجموع این یک نمایش بسیار کارآمد است چون معمولا کشاندن بازدیدکننده‌های یک نمایشگاه به سمت بوفه یک شرکت سازنده سنسورهای مختلف کار ساده‌ای نیست. اکنون باید دید که TDK برای آینده چه نقشه‌هایی کشیده است، شاید یک بن‌سای که می‌تواند خودش را آب بدهد و از خودش نگه‌داری کند. یعنی ممکن است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH