P30 پرو

بازنویسی قواعد عکاسی با دو گوشی هواوی P30‌ و P30 پرو

هوآوی روز سه شنبه در طی یک مراسم در پاریس، از دو محصول P30 و P30 Pro رونمایی کرد. HUAWEI P30 از لحاظ‌ طراحی و عکاسی پیشرو محصولات سری P است و پیشرفته‌ترین گوشی همراه هوشمند این شرکت از جنبه‌ عکاسی محسوب می‌شود. در این دستگاه از سنسور جدید  SuperSpectrum، لنز سوپرزوم اپتیکال، دوربین جدید Time of Flight (ToF)، فناوری ارتقایافته‌ اپتیکال و لرزش‌گیر عکس با بهره‌مندی از هوش مصنوعی رونمایی شد. انتظار می‌رود این قابلیت‌ها در این دو محصول، فیلمبرداری و عکاسی از انواع مناظر را به سطح جدیدی برسانند.

ریچارد یو (Richard Yu) مدیرعامل هوآوی در این باره گفته است:« بعد از دهه‌ها توسعه در فناوری دوربین دیجیتال،  HUAWEI P30پیشرفتی اساسی به شمار می‌رود. این سری گوشی هوشمند، قوانین دوربین‌های دیجیتال را بازنویسی کرده‌ و درک همه را از عکاسی موبایل تغییر خواهد داد. ابتکاراتی همچون سنسور SuperSpectrum و لنز سوپرزوم باعث خواهند شد عکاسی و فیلمبرداری به صورت کلی پیشرفتی ملموس داشته باشند و مرزهای تازه‌ای را بگشایند. سری HUAWEI P30 مسیر را برای نسل آینده گوشی‌های هوشمند باز کرده و کمک خواهد کرد تا مردم زیبایی حقیقی جهان اطراف خود را از طریق دستگاهی کوچک و سبک به اندازه‌ی کف دست ضبط کنند.»

تصاویری مدهوش‌کننده و حرفه‌ای

سری HUAWEI P30 توقع کاربران را از عکاسی گوشی‌های هوشمند تغییر خواهد داد. سایت معتبر  DxOMark با توجه به سیستم جدید Leica Quad در مجموع نمره‌ 112 را به عنوان برترین گوشی در عکاسی به این گوشی هوشمند داده است. Leica Quad  شامل دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 20 مگاپیکسلی، دوربین تِله 8 مگاپیکسلی، دوربین  ToF و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی می‌شود.

سنسور SuperSpectrum 1/1.7 اینچی هوآوی با بهره‌مندی از فیلترRYYB، با جابجایی پیکسل‌های سبز با زرد از فیلتر سنتی RGGB Bayer فاصله گرفته است و  نرخ ISO حداکثر 409,600  در HUAWEI P30 Pro و نرخ ISO  معادل 204,800 در HUAWEI P30 را عرضه می‌کند. این چرخش فناوری در زمینه‌ سنسورها در کنار قابلیت  AIS، OIS و دیافراگم‌f/1.6  در HUAWEI P30 Pro، نوید تصاویری فوق‌العاده را در شرایط نوری مختلف(حتی نور بسیار پایین) می‌دهند.

P30 پرو

لنز سوپرزوم، بزرگنمایی را در دستگاهی به این باریکی به سطح جدیدی می‌برد. این لنز با پریسکوپ تازه طراحی‌شده‌اش، بزرگنمایی را تا پنج برابر زوم اپیتکال، 10 برابر زوم هیبرید و پنجاه برابر زوم دیجیتال پشتیبانی می‌کند. وجود یک منشور  در دوربین تله‌فوتو، نور را تا زاویه 90 درجه منحرف می‌کند تا با افزایش درجه‌ کانونی، در عین کاهش طول دوربین، بدون اینکه در طراحی دستگاه خللی رخ دهد، تصویر ضبط شود.

دوربین ToF هوآوی، که در این سری مخصوص HUAWEI P30 Pro است، اطلاعات عمق میدان را ضبط می‌کند تا قسمت‌بندهای عمق در تصاویر دقیق باشد. اندازه‌گیری صحیح فاصله، امکان شبیه‌سازی رده‌های متعدد بوکه را می‌دهد. قابلیت Super Portrait حتی ریزترین جزییات مثل لایه‌های مختلف مو را ضبط می‌کند. این قابلیت، اطلاعات عمق تصویر را با الگوریتم‌های جانبی تلفیق می‌کند تا تصاویر به بهترین نحو ضبط شوند.

هوش مصنوعی در هوآوی به کاربران کمک می‌کند تا برای ضبط تصویری خوب همه چیز را داشته باشند. همچنین قابلیت HDR+ با بهره‌مندی از هوش مصنوعی در دوربین جلو و دوربین سلفی، چند تصویر را با سرعت بالا می‌گیرد و تلفیق می‌کند تا اشکالات نوری در عکس برطرف شوند.

بازتعریف فیلمبرداری در گوشی‌های هوشمند

سری HUAWEI P30 در حقیقت گوشی‌های هوشمند با دوربین های قدرتمند با قابلیت‌های سینمایی هستند! این سری، فیلمبرداری استودیویی را در گوشی‌ها مقدور می‌سازد. سنسور SuperSpectrum امکان فیلمبرداری قابل قبول در نور کم و حتی در طول شب را مهیا می‌سازد. قابلیت‌های AIS و OIS از لرزش‌گیر برای ثبت ویدئوها نیز پشتیبانی و به ضبط فریم‌هایی حرفه‌ای‌تر کمک می‌کند. علاوه براین، امکان ثبت تصاویر کلوزآپ خوبی با لنز سوپرزوم امکان‌پذیر است. در عین حال کاربران با گزینه‌ AI Video Editor می‌توانند موسیقی پس‌زمینه و جلوه‌های ویژه به ویدئوی خود اضافه و عملا کار یک استودی فیلمبرداری را شبیه‌سازی کنند.

دو نما بهتر از یکی است. قابلیت ویدئویی Dual-View در هوآوی، امکان ضبط دو پرسپکتیو همزمان از یک صحنه را با دوربین‌های خود فراهم می‌سازد. در کنار این ویژگی می‌توانید از سوژه‌های کلوزآپ به صورت همزمان فیلم بگیرید.

تداوم طراحی جالب

در طراحی سری HUAWEI P30 از طبیعت و فناوری به صورت همزمان استفاده شده. برای مثال برای رنگ‌آمیزی این دستگاه از رنگ اپتیکال 9لایه‌ای با الهام از پالت نقاشی استفاده شده است. گوشی 6.47 اینچی HUAWEI P30 Pro و گوشی 6.1 اینچی HUAWEI P30 در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شوند. صفحه‌ نمایش FHD+ (2340×1080) Dewdrop دارای یک شکاف ریز برای جاگیری دوربین سلفی است تا محیط صفحه نمایش به حداکثر برسد. در صفحه نمایش‌ تقریبا بدون حفره‌ این گوشی، یک سنسور اثر انگشت برای احراز هویت سریع و ایمن قرار دارد. همچنین HUAWEI P30 Pro دارای فناوری HUAWEI Acoustic Display است که باعث می‌شود صدا با کیفیت بالا به گوش شما برسد.

هواوی p30 پرو

 نهایت نوآوری

یکی از اهداف اصلی در محصولات هوآوی نوآوری است. در دو محصولی که به تازگی عرضه شده‌اند، امکانات زیر وجود دارند که قدرت، کارایی و بهینگی دستگاه را بالا برده‌اند:

  • پردازنده 7نانومتری‌ Kirin 980 که کارایی و بهینگی بالایی دارد و در آن، تشخیص تصویر با بهره‌مندی از قدرت پردازشی هوش مصنوعی Dual-NPU سریع‌تر می‌شود.
  •  سیستم فایل فقط‌خواندنی توسعه‌پذیر یا EROFS در این سری وجود دارد که پاسخ‌دهی سیستمی را افزایش می‌دهد. همچنین جدیدترین سیستم عامل EMUI 9.1 از قابلیت HUAWEI Share OneHop برای اشتراک‌گذاری یکپارچه‌ی فایل بین تلفن‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های هوآوی پشتیبانی می‌کند.
  • باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی در HUAWEI P30 Pro و سوپرشارژر 40واتی که ظرف نیم ساعت 70 درصد گوشی را شارژ می‌کند، این امکان را می‌دهد تا بتوان یک روز کاری کامل از دستگاه استفاده یا بسیار سریع آن را شارژ کرد.
  • فناوری SuperCool هوآوی در HUAWEI P30 Pro عملکرد ضدحرارتی را ارتقا می‌دهد و موجب می‌شود تلفن حتی در زمان استفاده‌ شدید هم داغ نکند.
  • سری HUAWEI P30 مجهز به یک سری قابلیت‌های ارتباطی پیشرفته‌ بی‌سیم با پشتیبانی از دو سیم‌کارت و VoLTE connectivity دوگانه است.

دیگر محصولاتی که عرضه شدند

هوآوی همچنین HUAWEI WATCH GT را در دو نسخه‌ Active Edition و Elegant Edition عرضه کرده که ساعت‌هایی هوشمند با باتری قوی هستند. در ادامه معرفی محصولات از ایرفون‌های بی‌سیمHUAWEI FreeLace  رونمایی شد که از HUAWEI HiPair برای شارژ سریع و انجام عمل آسان اتصال استفاده می‌کند. از طرف دیگر هوآوی با معرفی HUAWEI X GENTLEMONSTER EYEWEAR که عینک‌ هوشمندی است و با همکاری GENTLE MONSTER آن را ساخته، در عرصه این گجت‌ها خودی نشان می‌دهد.

هوآوی HUAWEI P30 Lite را در خاورمیانه و منطقه‌ آفریقا عرضه خواهد کرد. این گوشی مجهز به لنز 32MP 3D Selfie Superstar است که با افکت‌های زیباسازی هوش مصنوعی کار می‌کند. دوربین سه‌گانه‌ اولتراواید هوش مصنوعی 24 مگاپیکسلی در پشت این گوشی قرار دارد که متشکل از یک دوربین 24 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم f/1.8، دوربینی 8 مگاپیکسلی برای تصاویر اولتراواید و لنزی دو مگاپیکسلی است. این دستگاه با EMUI 9.0.1 عرضه خواهد شد و دارای  رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی است. این دستگاه همچنین دارای صفحه نمایش 6.15-inch Dewdrop است.

HUAWEI P30 Lite طراحی منحصربفرد هوآوی را که باعث می‌شود این سری متمایز به‌نظر برسد را ادامه داده است؛ طراحی‌ای که با تکنولوژی‌های نوین هوآوی ترکیب می‌شود تا کاربر تجربه‌ای بی‌نظیر را بدست بیاورد. این گوشی در سه رنگ مختلف، اول آوریل عرضه خواهد شد.

قیمت‌ها و موجودی

گوشی‌های HUAWEI P30 و HUAWEI P30 Pro فورا در بازارهای بین المللی با قیمت‌ها و اطلاعات زیر در دسترس خواهند بود:

  Model Version Price (Tax Included)
HUAWEI P30 Pro 8GB RAM + 128GB ROM EUR 999
8GB RAM + 256GB ROM EUR 1,099
8GB RAM + 512GB ROM EUR 1,249
HUAWEI P30 6GB RAM + 128GB ROM EUR 799

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH