مقایسه سامسونگ گلکسی‌ نوت 10 پلاس با هواوی P30 پرو: خرید کدام‌یک معقول‌تر است؟

در حال حاضر هواوی P30 پرو یکی از بهترین گوشی‌های گران‌قیمتی است که می‌توان خریداری کرد. این هندست با بهره‌گیری از لنزی با زوم اپتیکال 5 برابری و شارژدهی 2 روزه باتری، امکانات فراوانی را در اختیار مشتریانی قرار می‌دهد که به‌دنبال خریداری یک دستگاه پیشرفته هستند. قرار است سامسونگ با عرضه پرچم‌دار گلکسی‌نوت 10 پلاس خود، وضعیت فعلی را تغییر داده و با ارایه مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید در این اسمارت‌فون با هواوی رقابت نماید.

اسمارت‌فون‌های هواوی P30 پرو و سامسونگ گلکسی‌ نوت 10 پلاس با یکدیگر چه تفاوت‌هایی دارند؟

امسال سامسونگ تغییرات فراوانی را در سری نوت 10 خود اعمال نموده است و برخی قابلیت‌های جدید این هندست‌ها، مشخصا در حوزه طراحی و شارژ دستگاه به‌سادگی قابل مشاهده هستند. پیشتازی برندهای چینی در این 2 حوزه، سامسونگ را برای اعمال چنین تحولاتی تشویق نموده است.

نوت 10 پلاس از یک الگوی رنگ‌آمیزی سایه‌دار جدید و مشابه با P30 پرو برخوردار است و با اطمینان می‌توان گفت که امروزه این 2 هندست از زیباترین گوشی‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند.

اکنون مدتی است که سامسونگ در عرصه تولید پنل‌های نمایشگر پیشتازی می‌کند و نمایشگر داینامیک آمولد به‌کارگیری شده در نوت 10 پلاس نیز بهترین پنل موجود در کلیه گوشی‌های امروزی به‌شمار می‌رود. پنل +QHD این هندست دارای استاندارد +HDR10 است و سامسونگ نیز با استفاده از دوربین زیر نمایشگر و انتقال حفره دوربین به بخش مرکزی صفحه‌نمایش موفق شده اندازه حواشی اطراف را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد. هواوی P30 پرو نیز مجهز به یک پنل اولد فوق‌العاده است؛ اما کیفیت نمایشگر فول اچ‌دی پلاس این هندست با صفحه‌نمایش نوت 10 پلاس برابری نخواهد کرد.

هر 2 گوشی دارای امکانات فراوانی هستند؛ اما نوت 10 پلاس به لطف نمایشگر آمولد چشم‌نواز خود برتر ظاهر می‌شود.

از جنبه سخت‌افزار داخلی، نوت 10 پلاس به‌صورت استاندارد با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی UFS 3.0 عرضه می‌شود؛ در حالی‌که P30 پرو با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه UFS 2.1 در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. توان پردازشی نسخه آمریکایی و چینی نوت 10 پلاس از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 855 تامین می‌شود؛ در حالی‌که نسخه مجهز به تراشه 7 نانومتری اگزینوس 9825 در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. از سوی دیگر هواوی P30 پرو از تراشه کایرین 980 بهره می‌گیرد.

در حال حاضر یکی از تغییرات کلیدی هندست سامسونگ به فناوری باتری آن مربوط می‌شود. سامسونگ نهایتا در گوشی نوت 10 پلاس به شارژ سیمی 45 واتی روی آورده و از نمونه استاندارد 40 واتی هواوی پیشی گرفته است. شارژر ارایه شده با نوت 10 پلاس تنها از شارژ حداکثر 25 واتی پشتیبانی می‌کند؛ لذا کاربران جهت دستیابی به سرعت شارژ 45 واتی ناچارا بایستی یک شارژر USB-C PD را خریداری نمایند. شارژر دیواری عرضه شده با P30 پرو از توان 40 واتی برخوردار است. هر 2 اسمارت‌فون از قابلیت شارژ بی‌سیم 15 واتی و فناوری شارژ معکوس بی‌سیم جهت شارژ سایر دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کنند.

البته تصمیم سامسونگ مبنی بر تامین تراشه پرچم‌دار خود از 2 منبع مختلف بدان معناست که شارژدهی باتری در نسخه جهانی نوت 10 پلاس مجهز به تراشه اگزینوس 9825 با نسخه آمریکایی آن مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 855 تا حدودی متفاوت خواهد بود. همان‌طور که گفته شد؛ هر 2 پلتفرم فوق در کنار تراشه کایرین 980 به‌کارگیری شده در هواوی P30 پرو بر پایه فرآیند 7 نانومتری تولید شده‌اند.

کار را با بررسی شباهت‌های این هندست‌ها ادامه می‌دهیم. هر 2 اسمارت‌فون دارای گواهی حفاظتی IP68 در مقابل گردوغبار و آب‌خوردگی هستند. تصمیم جنجالی سامسونگ برای عدم استفاده از جک 3.5 میلی‌متری هدفون در نوت 10 پلاس بدان معناست که کاربران در صورت تمایل به استفاده از یک هدست سیم‌دار ناچارا بایستی به یک دانگل متوسل شوند.

البته قلم S Pen مشخصه منحصربه‌فرد سری نوت محسوب می‌شود و این‌بار سامسونگ حسگرهای بیش‌تری را در قلم استایلوس خود تعبیه نموده و مجموعه‌ای از قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید را به آن اضافه نموده است. کاربران می‌توانند از این قلم در اپلیکیشن‌های واقعیت‌افزوده بهره گرفته و از استایلوس به‌عنوان یک دکمه شاتر از راه دور یا برای تغییر وضعیت دوربین و اعمال کنترل مناسب هنگام ویرایش محتوا در ویرایشگر ویدیویی استفاده نمایند.

S Pen اصلی‌ترین مشخصه متمایزکننده نوت 10 پلاس به‌شمار می‌رود و اکنون این قلم، امکانات جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد

هر 2 هندست مجهز به دوربین‌های پشتی چهارگانه هستند. اما سامسونگ صرف‌نظر از افزودن ماژول DepthVision به هندست خود از حسگرهایی مشابه اسمارت‌فون گلکسی S10 پلاس بهره گرفته است. پیش‌تر دوربین گلکسی S10 پلاس در رقابت با هواوی P30 پرو مغلوب شد؛ چرا که بررسی دوربین این 2 هندست در اوایل سال جاری نشان داد که عملکرد دوربین گلکسی S10 پلاس با پرچم‌دار هواوی قابل رقابت نیست؛ خصوصا هنگامی‌که لنز زوم P30 پرو را مدنظر قرار دهیم. در حال حاضر لنز زوم پرچم‌دار هواوی با بزرگ‌نمایی 5 برابری کاملا بی‌رقیب است.

انتخاب هر یک از هندست‌های فوق ابدا اشتباه نخواهد بود

انتخاب هر کدام از این 2 هندست منوط به محل زندگی شما خواهد بود. چنان‌چه در ایالات‌متحده سکونت دارید؛ در این‌صورت نوت 10 پلاس تنها گزینه پیش روی شما به‌شمار خواهد رفت. هواوی P30 پرو به‌طور رسمی در ایالات‌متحده عرضه نشده است. نسخه جهانی P30 پرو با قیمت‌گذاری 800 دلاری از طریق وب‌سایت آمازون قابل خریداری است و این موضوع، هندست فوق را به یک گزینه جذاب مبدل می‌کند.

در عین‌حال نوت 10 پلاس با قیمت خرده‌فروشی 1100 دلاری عرضه می‌شود. با پرداخت چنین هزینه‌ای از یک اسمارت‌فون با 12 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه‌داخلی، نمایشگر منحصربه‌فرد، جدیدترین سخت‌افزار داخلی، یک باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ 45 واتی و قلم S Pen با موارد کاربری جدید بهره‌مند خواهید شد. اکنون سال‌هاست که قلم S Pen به‌عنوان مشخصه منحصربه‌فرد سری نوت شناخته شده است.

به‌دنبال بهره‌مندی از کلیه امکانات هستید؟ خریداری نوت 10 پلاس، انتخابی برتر است. چنان‌چه خواهان یک لنز زوم هستید؛ در این‌صورت P30 پرو را انتخاب نمایید.

اگرچه پرداخت 1100 دلار برای خریداری یک گوشی، مبلغ سرسام‌آوری به‌شمار می‌رود؛ اما سامسونگ برای خریداران پرچم‌دار نوت 10 پلاس یک پیشنهاد تجاری فوق‌العاده را ارایه نموده است. بر این اساس، مشتریان در ازای مبادله هندست‌هایی نظیر پیکسل 3، نوت 9 یا سری گلکسی S10 مبلغی تا سقف 600 دلار را دریافت خواهند کرد. لذا چنان‌چه صاحب پرچم‌دار قدیمی‌تر سامسونگ هستید و قصد دارید هندست فعلی خود را با نوت 10 پلاس معاوضه نمایید؛ در این‌صورت ناچار به پرداخت بهای کامل محصول نخواهید بود.

نام اسمارت‌فون محاسن معایب

سامسونگ گلکسی‌نوت 10 پلاس

نمایشگر آمولد چشم‌نواز

باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع 45 واتی

قلم S Pen ارتقایافته

سخت‌افزار پیشرفته

درگاه کارت میکرو اس‌دی

قیمت بالا

عدم برخورداری از جک صوتی هدفون

هواوی P30 پرو

طراحی فوق‌العاده

دوربین منحصربه‌فرد

زوم بدون‌اتلاف 10 برابری

شارژدهی 2 روزه باتری

بهره‌گیری از جدیدترین سخت‌افزار داخلی

عدم فروش رسمی در ایالات‌متحده

عدم برخورداری از جک صوتی هدفون

چنان‌چه خواهان بهره‌مندی از جدیدترین امکانات و استفاده از قلم استایلوس هستید؛ در این‌صورت نوت 10 پلاس گزینه فوق‌العاده‌ای به‌شمار می‌رود. اما چنان‌چه به‌دنبال یک گوشی مجهز به لنز زوم با بزرگ‌نمایی 10 برابری هستید؛ در این‌صورت هواوی P30 پرو گزینه معقولی خواهد بود.

3 در مورد “مقایسه سامسونگ گلکسی‌ نوت 10 پلاس با هواوی P30 پرو: خرید کدام‌یک معقول‌تر است؟”

  1. همیشه سایت آیتی رسان در مقایسه برند گوشی ها با هواوی ، با ترفندهایی که در متن پستهاش بکار میبره :
    گوشی هواوی را برای خرید به مردم پیشنهاد میکنه
    مثلا میگه فلان گوشی خوبه ولی هواوی بهتره

    11
    6

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH