عدم تحقق انتظارات بازاری از سامسونگ طی 3 ماهه نخست سال 2019

با پایان یافتن 3 ماهه نخست سال 2019 سامسونگ در خصوص سطح تقاضای پایین‌تر از حد انتظار برای فروش تراشه‌ها و پنل‌های نمایشگر خود به سرمایه‌گذاران هشدار داد. بازار قطعات، رکود مداومی را تجربه می‌کند و بر اساس ادعای منابع کره‌ای، برآورد سودآوری 7.981 تریلیون وون پیشین به مبلغی پایین‌تر از 7 تریلیون وون تقلیل خواهد یافت. این رقم در مقایسه با سودآوری 15.6 تریلیون وون طی 12 ماه گذشته نصف شده است.

بازار تراشه و پنل‌های نمایشگر مجموعا بیش از 3/4 درآمد کلی سامسونگ الکترونیکی را تشکیل می‌دهند. شرکت‌های رقیب مشغول عرضه پنل‌های LTPS LCD خود با قیمت‌گذاری مناسب‌تر هستند و این پدیده، تولیدکنندگان را به عدم استفاده از نمونه‌های اولد سوق خواهد داد. بازار حافظه که طی 2 سال گذشته سودآوری سرسام‌آوری را به ثبت رساند نیز احتمالا عملکرد ضعیفی خواهد داشت؛ اما بر اساس پیش‌بینی منابع داخلی، سطح تقاضا طی 6 ماهه دوم سال 2019 مجددا احیاء خواهد شد.

عملکرد ضعیف سامسونگ الکترونیکس به اقتصاد کره‌جنوبی نیز آسیب رسانده است. سطح پایین تقاضا برای قطعات نیمه‌هادی، روند کاهشی صادرات کشور را در پی داشته است. بنابراین شرکا به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و به تبع آن حجم سرمایه‌گذاری نیز کاهش یافته است. به‌طور معمول راهبرد رسمی کمپانی در اولین هفته هر دوره 3 ماهه منتشر می‌شود؛ در حالیکه نتایج جزئی، پس از دوره زمانی 3 ماهه و در آخرین جمعه هر ماه ارائه خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH