نوکیا 8.1

نگاهی نزدیک به نوکیا 8.1

نوکیا یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده اسمارت فون به‌شمار می‌آید که در سال‌های گذشته به طراحی و ساخت گوشی‌های کلاسیک مشغول بود. می‌توان گفت این برند فنلاندی هندست‌های جذاب و با کیفیت بالایی به بازار عرضه می‌کند که نظر هر کسی را جلب می‌نمایند. این دیوایس‌ها در رنج‌های قیمتی مختلف و با قابلیت‌های گوناگون ارایه می‌شوند و از این رو متناسب با بودجه و سلیقه خود قادرید یکی از موبایل‌های نوکیا را انتخاب کنید. در این نوبت می‌خواهیم با مدل 8.1 بیش‌تر آشنا شویم و ویژگی‌هایش را بشناسیم. پس با ما همراه باشید.


دیزاین و دیسپلی

نوکیا 8.1

ترکیب آلیاژ آلومینیوم و شیشه، نوکیا 8.1 را به دستگاهی خیره‌کننده و زیبا تبدیل نموده که آن را در دسته گوشی‌های لوکس قرار می‌دهد. در قاب جلو شاهد طراحی ناچ هستیم که ظاهری مدرن را برای این مدل رقم زده. نمایشگر بزرگ اسمارت فون بیش‌تر از ۸۱ درصد از بخش جلویی را به خود اختصاص داده و به این ترتیب دیدن فیلم‌ها و انیمیشن‌ها هیجان‌انگیزتر خواهد شد. همچنین تولیدکننده توانسته نمایشگری عظیم‌الجثه را در قابی کوچک قرار دهد و به‌همین دلیل نوکیا 8.1 در مکان‌های کوچکی مثل جیب قرار می‌گیرد. نسبت تصویر ۱۹:۹ خوش‌دستی گوشی را افزایش داده و حتی در استفاده طولانی‌مدت احساس خستگی نخواهید کرد. گفتنی‌ست در قاب پشتی ماژول دوربین دوگانه، حس‌گر اثر انگشت به‌همراه لوگوی نوکیا خودنمایی می‌نمایند. نوکیا مدل 8.1 را در شش رنگ تولید نموده تا با توجه به سلیقه‌تان موبایل هوشمند آینده خود را انتخاب کنید.

نمایشگر بخش بسیار مهمی در اسمارت فون‌ها به‌شمار می‌آید و کاربر بیش‌ترین تعامل را با این قطعه ارزشمند دارد. خوش‌بختانه نوکیا هم به این موضوع پی برده و محصول خود را به یک دیسپلی تقریبا ۶.۲ اینچی مجهز نموده. از این رو کار با اپلیکیشن‌ها ساده‌تر و تجربه گیم‌ها لذت‌بخش‌تر خواهد بود. رزولوشن فول اچ‌دی پلاس هم تدارک دیده شده تا پیکسل‌ها قابل تشخیص نباشند و جزئیات زیادی در تصاویر مشاهده کنید.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

نوکیا 8.1

نوکیا 8.1 از یک چیپست آمریکایی و میان‌رده بهره می‌برد که به‌راحتی می‌تواند اپلیکیشن‌های سبک و بعضا نیمه‌سنگین را اجرا نماید. در ضمن قادرید به اجرای برخی از بازی‌ها نیز بپردازید. این تراشه با معماری ۱۰ نانومتری طراحی شده و برای همین مصرف کمی از منابع سیستم دارد. اما این گوشی ۴۰۰ یورویی نسبت به رقبای خود در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. چراکه کاربران با پرداخت چنین مبلغی می‌توانند یک آنر ۱۰ را به خانه ببرند که از پردازنده بالارده کایرین ۹۷۰ سود می‌جوید. حتی با پرداخت ۵۰ یورو بیش‌تر قادر به خرید پرچم‌دار جدید شیائومی هستید. نوکیا این موبایل را در یک نسخه به بازار عرضه کرده که در آن ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به‌همراه ۴ گیگابایت رم در اختیارتان قرار می‌گیرد. در صورت کمبود حافظه نیز قادرید از میکرو س‌دی تا ۴۰۰ گیگابایت بهره ببرید. اما در این صورت باید قید سیم‌کارت دوم را بزنید!

در کنار سخت‌افزار، نرم‌افزار نیز نقشی اساسی را ایفا می‌کند. نگارش نهم پلت‌فرم گوگل مهمان نوکیا 8.1 شده و قابلیت‌های این مدل را افزایش داده. اما این اندروید با دیگر ورژن‌ها تفاوت‌های زیادی دارد. در اندروید وان بهینه‌سازی‌ها و تغییرات بسیاری رخ داده تا برنامه‌ها بدون لگ و کندی اجرا شوند و کارها به‌سرعت انجام گیرد.

دوربین‌ها

نوکیا 8.1

اگر به دوربین موبایل‌‌تان اهمیت زیادی می‌دهید، پس نوکیا 8.1 می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای شما باشد. در قاب پشتی شاهد دو دوربین هستیم که تصاویری خیره‌کننده می‌گیرند. این سنسورهای ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی عکس‌هایی مملواز جزئیات ثبت می‌کنند که نظر هر کسی را جلب می‌نماید. فن‌آوری پیکسل‌های دوگانه هم تدارک دیده شده تا عمل فوکوس در کسری از ثانیه انجام شود و به این ترتیب لحظه‌های ناب را از دست نمی‌دهید. یکی از دوربین‌ها به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز است و از این رو در حین حرکت نیز تصاویری بی‌نقص و زیبا خواهید گرفت. از طرفی این دوربین از دریچه دیافراگم بازی سود می‌جوید تا در شرایط نوری ضعیف نیز عکس‌های پرنوری ثبت کنید. امکان عکس‌برداری پرتره هم فراهم شده تا تصاویری حرفه‌ای بگیرید. به‌لطف فلاش ال‌ای‌دی در هنگام شب هم قادر به عکاسی هستید. گفتنی‌ست این لنزها با کمک کمپانی زایس آلمان ساخته شده‌اند و کیفیت بسیار بالایی دارند. نوکیا این اجازه را به شما می‌دهد تا با رزولوشن 4K به فیلم‌برداری مشغول شوید و خاطرات خود را به بهترین شکل حفظ نمایید.

می‌خواهید سلفی‌های جذابی ثبت کنید؟ پس حتما نوکیا 8.1 را مدنظر داشته باشید. کمپانی سازنده از سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی در قاب جلو بهره گرفته که عکس‌هایی کم‌نظیر ثبت می‌کند و لایک‌ها و فالوئرهای زیادی را برای‌‌تان به ارمغان می‌آورد.

سایر امکانات

نوکیا 8.1

نوکیا در مدل 8.1 از یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری بهره برده که با توجه به سیستم‌عامل بهینه و چیپست کم‌مصرف عمر خوبی خواهد داشت. گذشته از این، تکنولوژی شارژ سریع هم به‌کار گرفته شده تا وقت‌تان تلف نشود و اسمارت فون در مدت زمان کمی فول‌شارژ گردد. برای این‌که سطح امنیت دیوایس افزایش یابد، تولیدکننده حس‌گر اثر انگشت دقیقی در نوکیا 8.1 تعبیه کرده تا فقط خودتان قادر به آنلاک کردن هندست باشید. در نتیجه می‌توانید از دسترسی افراد مختلف به محتوای تلفن همراه خود جلوگیری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH