گلکسی M10

نگاهی نزدیک به گلکسی M10 سامسونگ

شرکت‌های زیادی در حوزه موبایل‌های هوشمند فعالیت می‌کنند و هر ساله از محصولات بسیاری پرده برمی‌دارند. سامسونگ نیز جزء همین برندها محسوب می‌شود که طیف وسیعی از مدل‌ها را به بازار عرضه کرده. این کمپانی کره‌ای به‌تازگی سری جدید گوشی‌های خود را با نام M تولید نموده که از قابلیت‌های متعددی بهره می‌برند. این خانواده در کلاس‌های اقتصادی و میان‌رده قرار می‌گیرد و اعضای این سری عمدتا از طراحی جذابی سود می‌جویند. در این نوبت می‌خواهیم نگاهی به مدل M10 بیندازیم و با ویژگی‌هایش آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.


طراحی و نمایشگر

گلکسی M10

طراحی برای تمامی دیوایس‌ها مخصوصا اسمارت فون‌ها اهمیت فراوانی دارد و هم تولیدکنندگان و هم کاربران به این موضوع توجه می‌کنند. سامسونگ نیز به این موضوع پی برده و برای محصول خود دیزاینی جذاب و خیره‌کننده را تدارک دیده. در قاب جلو شاهد نمایشگری غول‌پیکر هستیم که بیش‌تر از ۸۲ درصد از این بخش را تسخیر کرده. بهره‌گیری از این طراحی حاشیه‌های نسبتا باریکی را در اطراف پنل به ارمغان آورده و در نتیجه تماشای فیلم‌ها و انیمیشن‌ها هیجان‌انگیزتر خواهد شد. همچنین گلکسی M10 راحت‌تر در فضاهای کوچک جای می‌گیرد و به‌سادگی می‌توانید این گوشی غول‌آسا را در جیب‌تان قرار دهید. در بخش پشتی، ماژول دوربین دوگانه در کنار فلاش‌ ال‌ای‌دی و لوگوی سامسونگ خودنمایی می‌کنند و ظاهری زیبا به گلکسی M10 بخشیده‌اند. نسبت تصویر ۱۹:۹ خوش‌دستی موبایل را به‌طور چشم‌گیری افزایش داده و به‌همین دلیل در دست گرفتن و استفاده از دیوایس کره‌ای لذت‌بخش‌تر شده.

اسمارت فون‌های سامسونگ همیشه به نمایشگرهای‌شان معروف هستند، اما حساب گلکسی M10 را از سایر مدل‌ها جدا کنید. سازنده صفحه‌نمایشی با فن‌آوری PLS TFT را برای محصول خود در نظر گرفته که حتی نسبت به پنل‌های IPS حرفی برای گفتن ندارد. رزولوشن اچ‌دی نقطه ضعف دیگری برای این مدل محسوب می‌شود. چراکه قادر به دیدن پیکسل‌ها هستید و به این ترتیب جزئیات اندکی در تصاویر خواهید دید. با این همه، نمی‌توان سایز نمایشگر را کتمان کرد. سامسونگ صفحه‌ای تقریبا ۶.۲ اینچی برای گلکسی M10 تدارک دیده که کار با اپلیکیشن‌ها و انجام کارها را ساده‌تر نموده.

پلت‌فرم

گلکسی M10

اگزینوس 7870 قلب تپنده گلکسی M10 را تشکیل داده که چیپستی اقتصادی به‌حساب می‌آید. به‌لطف پردازنده کره‌ای قادر به اجرای اپلیکیشن‌های سبک هستید و به این ترتیب می‌توانید اعمال روزمره خود را انجام دهید. ولی در چنین کارهای ساده‌ای نیز گاها با لگ و کندی مواجه خواهید شد. این تراشه با معماری ۱۴ نانومتری طراحی شده و مصرف نسبتا زیادی از منابع سیستم دارد. مقدار حافظه را فراموش نکنیم. تولیدکننده، گلکسی M10 را در دو مدل به بازار عرضه کرده که در نسخه گران‌تر ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به‌همراه ۳ گیگابایت رم نصیب‌تان می‌شود. در صورت کمبود حافظه نیز قادرید از میکرو اس‌دی تا ۵۱۲ گیگابایت بهره ببرید. خوش‌بختانه درگاهی مجزا برای کارت حافظه تدارک دیده شده تا همزمان بتوانید از قابلیت دو سیم‌کارته بودن گلکسی M10 نیز استفاده کنید.

در کنار بخش سخت‌افزاری، نرم‌افزار هم بسیار مهم است. اما در این زمینه نیز شاهد ضعف‌های بزرگی هستیم. سامسونگ به‌جای این‌که از نگارش نهم پلت‌فرم گوگل در گلکسی M10 بهره بگیرد، از نسخه ۸.۱ اندروید به‌همراه رابط کاربری Experience سود جسته. البته انتظار می‌رود این مدل به‌زودی آپدیت اندروید پای را دریافت نماید.

دوربین‌ها

گلکسی M10

گلکسی M10 با تمام ضعف‌هایش، از دوربین‌های خوبی بهره می‌گیرد. در قاب پشتی ماژول دوربین دوگانه تعبیه شده تا امکان عکس‌برداری پرتره فراهم شود. در واقع با کمک این مدل تصاویری جذاب و حرفه‌ای خواهید گرفت که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. سنسورهای ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی عکس‌هایی مملو از جزئیات ثبت می‌نمایند که در این رنج قیمتی کم‌نظیر است. یکی از این دوربین‌ها واید بوده و به این ترتیب عکاسی از مناظر و افق شهرها راحت‌تر شده و بی‌شک تصاویری زیبا می‌گیرید. سنسور اصلی به دریچه دیافراگم نسبتا بازی مجهز شده تا حتی در شرایط نوری ضعیف نیز عکس‌های خوبی ثبت کنید. فلاش ال‌ای‌دی را از یاد نبریم. با کمک چنین قابلیتی می‌توانید در هنگام شب نیز به عکس‌برداری بپردازید. این اجازه به شما داده شده تا با رزولوشن فول اچ‌دی به ضبط ویدیوها مشغول شوید و خاطرات‌تان را با کیفیت بالایی حفظ نمایید.

به‌جرات می‌توان گفت دوربین سلفی اهمیت زیادی برای اکثر کاربران دارد و می‌تواند دلیلی برای خرید یک گوشی باشد. از این رو سامسونگ سنسوری باکیفیت و با تکنولوژی اچ‌دی‌آر را برای گلکسی M10 تدارک دیده تا عکس‌هایی جذاب ثبت نمایید. در ضمن امکان ضبط ویدیو با رزولوشن فول اچ‌دی هم فراهم شده تا تماس‌های تصویری بهتری برقرار کنید.

سایر قابلیت‌ها

گلکسی M10

تولیدکننده از یک باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپری در محصول خود بهره گرفته که از عمر خوبی برخوردار است. در واقع تا ساعت‌ها قادرید از محصول سامسونگ سود ببرید و از اپ‌های کارآمد استفاده کنید. با این همه، شاهد ضعف بزرگی در گلکسی M10 هستیم. تولیدکننده حس‌گر اثر انگشت را فراموش کرده و آن را در دیوایس خود به‌کار نگرفته. غول کره‌ای تنها به سیستم تشخیص چهره اکتفا نموده که آن هم خالی از ایراد نیست. در بیش‌تر اوقات عملکرد این سیستم بسیار کند است و بعضا قادر به شناسایی شما نیست!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH