جدا شدن فرد اصلی پشت پرده چیپ‌های آیفون از اپل

دستگاه‌های مجهز به آی‌او‌اس اپل، در رده قدرتمندترین دستگاه‌های همراه جهان قرار دارند، و بخش بزرگی از آن، به توانایی‌های بخش طراحی چیپ این کمپانی، مدیون است. اما به نظر می‌رسد که این شرکت، یکی از افراد کلیدی پشت این موفقیت سیلیکونی را از دست داده است.

طبق گفته CNET، جرارد ویلیامز III، سرپرست ارشد بخش معماری پلتفرم اپل، بعد از 9 سال فعالیت در این کمپانی، این غول کوپرتینویی را ترک کرده است. طبق شنیده‌ها، ویلیامز، عهده‌دار طراحی تمامی چیپ‌های اپل، از A7 که در آیفون 5s به کار رفته بود تا A12X که در خط تولید آخرین آیپد پرو دیده شده، بوده است.

چیپ A7، اولین چیپ 64 بیتی بود که در یک اسمارت‌فون به کار رفته بود؛ که با ورودش، دنیای اندروید را با شگفتی روبرو کرد. بعد از عرضه A7، گفته شد که اولین چیپست 64 بیتی ساخت کوالکام برای استفاده در پرچمداران (اسنپدراگون 810)، در یک اقدام عجولانه زودتر از موعد عرضه شد تا میدان رقابت را خالی نگذارد.

از آن زمان تاکنون، اپل از دوره طولانی برتری سیلیکونی خود، با شکست مداوم چیپ‌های به کار رفته در دستگاه‌های اندرویدی در تست‌های بنچمارک، لذت می‌برد. اما قطعا مشخص است که اسنپدراگون 855 ساخت کوالکام، فاصله‌اش را با چیپ این نسل اپل، یعنی A12، کم کرده است.

ساخت چیپست‌های موبایل، تلاشی تیمی را طلب می‌کند، اما مشخص است که هدایت ویلیامز، تاثیر عمده‌ای بر سخت‌افزار دستگاه‌های ساخت اپل داشته است؛ و قطعا هر کس که او را از سر راه بردارد دستاورد بزرگی را کسب می‌کند، چه بخواهد آن شخص، گوگل باشد، چه هواوی، مدیاتک، کوالکام، سامسونگ یا دیگران.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH