گوگل ادز یا سئو؟ کدام برای کسب و کار شما بهتر است؟

در این پست سعی داریم پاسخی مناسب به این سوال فراگیر در بین صاحبان کسب و کار ارایه دهیم که آیا گوگل ادز برای کسب و کار من کاربردی تر است یا اقدام برای بهبود رتبه وب سایت (SEO)؟

گوگل ادز یا سئو ؟

پاسخ به این سوال حقیقتا کار دشواری است و وابستگی بسیاری به نوع کسب و کار شما و جایگاه‌تان در میان رقبا و از همه مهمتر وضعیت فعلی وب سایتتان دارد. اساسا متغیرهای بسیاری در پیش‌برد تبلیغات گوگل و همچنین اصول و الگوریتم های گوگل (سئو وب سایت) وجود دارد. در پاسخ به سوال که گوگل ادز یا سئو؟ یک جمله می توان گفت :

هر دوی این راهکارهای تبلیغاتی برای کسب و کار شما حیاتی است.

در ادامه معرفی مختصر و آسانی داریم در رابطه با مزایا و ویژگی های هر کدام از این دو راهکار.

گوگل ادز یا سیستم تبلیغات گوگل چگونه کار می کند و چه مزایایی برای کسب و کار من دارد؟

سیستم تبلیغات گوگل با نام Google Ads، هوشمندانه ترین و منصف ترین ساختار تبلیغاتی دنیا است. در دنیای حقیقی که هزینه تبلیغات رسانه های عمومی، در مورد بیلبوردها و یا رسانه های تصویری، سرسام آور است. در عین حال تبلیغات در این رسانه ها همواره فارغ از توجه به جامعه­ی هدف هر کسب و کار بوده است. در ساده ترین تعریف می توان گفت :

در سیستم تبلیغات گوگل ادوردز شما تنها بابت ورود مشتری به وب سایت تان هزینه پرداخت می کنید و تبلیغ شما بر مبنای انتخاب کلماتی است که توسط مشتریان و مخاطبان محصولات و خدمات شما، جستجو شده است. این بدان معنا است که هزینه تبلیغات گوگل شما  دقیقا و تنها برای جامعه­­ی هدفتان صرف می‌شود. آن هم دقیقا در زمانی که آنها در موقعیت خرید محصولات و یا خدمات شما قرار دارند.

در دنیای اینترنت قبل از ورود سیستم تبلیغاتی گوگل، تنها راهکار تبلیغاتی که تقریبا به جز آزار بیننده کار دیگری انجام نمی داد، تبلیغات بنری و کلیکی بود. حتما هم اکنون هم شما تجربه­ی ورود به سایت هایی را دارید که مملو از تبلیغات سطح پایین، غیر واقعی و آزار دهنده هستند. سیستم تبلیغات گوگل ادوردز دقیقا برعکس این گونه تبلیغات غیر موثر است و با احترام به حق مخاطبان، آگهی شما را تنها هنگامی به کاربران نمایش می دهد که آنها نیازمند محصولات و یا خدمات کسب و کار شما باشند؛ و مشتریان نیز با تجربه­ای خوشایند، با کسب و کار شما آشنا می گردند.

از چه زمانی کسب و کار و وب سایت من نیاز به خدمات سئو دارد ؟

صادقانه ترین و سریع ترین پاسخ : ” هم اکنون ” است.

تجربه­ی جهانی و رشد فوق العاده­ی نفوذ اینترنت در میان تمامی طبقات اجتماعی و اقتصادی دنیا، موجب شده است که اینترنت به اولین و مهمترین مرجع اطلاع رسانی و رسانه ای تبدیل شود. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. این روزها دیگر همه به دنبال هر چیزی که باشند، ابتدا در صفحه اول گوگل به دنبال آن می‌گردند. اما سوال این جا است که : گوگل چگونه این نتایج را دسته بندی می کند؟

گوگل در دسته بندی و امتیاز دهی به وب سایت ها، به فاکتورهای متنوعی از قدمت ثبت دامنه­ی وب سایت شما تا حجم محتوای کاربردی آن، به دقت توجه می کند. رعایت فاکتورهای متعددی موجب می گردد که وب سایت شما در الگوریتم های گوگل، امتیازی بالا و یا متاسفانه امتیازی پایین کسب کند. با انجام فرآیند صحیح سئو بر روی وب سایتتان می توانید در نتایج جستجوی گوگل برای مشتریان حقیقی محصولات و خدمات‌تان، جایگاهی مناسب کسب کنید.

برای موفقیت در تبلیغات گوگل و سئو چه باید کرد؟

بهره مندی از تخصص و تجارب فرد یا تیمی حرفه‌ای در هر زمینه‌ای می‌تواند راهگشا باشد. تبلیغات گوگل و سئو نیز این قاعده مستثنی نیست. با توجه به اینکه سئو و تبلیغات گوگل هر دو هزینه بر هستند، با انتخاب تیم حرفه ای و متخصص در هر یک از این حوزه ها می‌تواند به کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت شما کمک کند.

برای یافتن بهترین شخص یا شرکتی که در زمینه سئو فعالیت می‌کند و دریافت مشاوره سئو، پیشنهاد می‌کنیم نتایج ارگانیک گوگل برای جستجوهای مرتبط را بررسی کنید. مطمئن باشید کسی که نتوانسته است رتبه سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل ارتقا دهد، نخواهد توانست کمک چندانی به شما کند.

در زمینه تبلیغات گوگل نیز شرکت‌های بسیاری فعالیت می‌کنند، اما تنها چندین شرکت به صورت تخصصی در این زمینه فعال هستند و می‌توانند برای بهینه سازی تبلیغات گوگل و افزایش راندمان تبلیغات شما کمک کنند. آژانس تبلیغاتی جی ادز یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تبلیغات گوگل است که مدیریت اکانت گوگل ادز شرکت های ایرانی بسیاری را بر عهده گرفته و پارتنر رسمی گوگل در ایران است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدامی در زمینه تبلیغات گوگل از مشاوره رایگان کارشناسان متخصص این شرکت در حوزه گوگل ادز استفاده کنید.  همچنین پیشنهاد می‌کنیم آموزش های گوگل ادز را که به صورت ویدیویی و به زبان فارسی توسط جی ادز تهیه شده است را تماشا کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH