اسنپ‌چت

اسنپ‌چت از ویژگی‌های جذاب اسنپ گیمز و اسنپ اورجینالز رونمایی نمود

شرکت اسنپ، مالک شبکه اجتماعی و خدماتی اسنپ‌چت، امروز اعلام نمود که طی هفته پیش‌رو ویژگی‌های جذاب و جدیدی را برای اپلیکیشن‌های موبایلی خود عرضه خواهد کرد. در طی نشست کمپانی اسنپ، دو ویژگی جدید به نام‌های اسنپ‌ گیمز و اسنپ اورجینالز (Snap Games  و Snap Originals) که به زودی در دسترس تمامی کاربران اسنپ‌چت قرار خواهد گرفت، معرفی شد.

اسنپ‌چت

یکی دیگر از خبر‌های مهم این نشست مربوط به بهبود کارایی اسنپ‌ لنز‌ها (Snap Lenses) بود. همچنین مجموعه‌ای از ابزار‌های کاربردی ویژه توسعه و طراحی اپلیکیشن‌ که به اسنپ کیت مشهور است، به نمایش درآمد که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا اسنپ‌چت را مستقیما در اپلیکیشن‌هایشان مورد استفاده قرار دهند.

اما اولین ویژگی جدیدی که در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، اسنپ گیمز است. این ویژگی مستقیما از طریق نوار چت در داخل اپلیکیشن اسنپ‌چت برای هر دو نسخه اندروید و iOS در دسترس است. نکته جالب در مورد اسنپ‌ گیمز این است که عملا شما نیازی به نصب هیچ‌چیز ندارید. به علاوه شما قادر خواهید بود تمامی دوستان‌تان که مشغول بازی هستند را مشاهده کنید و برایشان پیام بفرستید یا با آنها بازی کنید و همانند مکالمات صوتی در چت با آنها به صحبت بپردازید. در شروع کار فعلا با عرضه اسنپ گیمز، تنها شش بازی در دسترس خواهد بود که عبارتند از:

  • Bitmoji Party
  •  Tiny Royale
  •  Snake Squad
  •  C.A.T.S. Drift Race
  •  Zombie Rescue Squad
  •  Alphabear Hustle

از آنجاییکه که همین امروز نیز ویژگی اسنپ گیمز برای گوشی‌های اندرویدی و iOS در دسترس قرار گرفت می‌توان انتظار داشت به زودی اولین بررسی‌ها و نظرات در مورد این قابلیت جذاب و جدید منتشر گردد. اما ویژگی جدید دیگر یعنی اسنپ اورجینالز شامل مجموعه‌ای فوق‌العاده از برنامه‌های نمایشی و مستند‌ها، شو‌های کمدی و درام‌های جوان‌پسند است که همانطور از اسم این ویژگی بر می‌آید همگی نسخه اصلی خواهند بود.

اسنپ‌چت

به علاوه اسنپ به این نکته اشاره داشته است که این محتوا‌های اورجینال کاملا متمایز و برتر از دیگر موارد هستند زیرا همانطور که گفته شده، آنها همگی محبوب هستند و به صورت اختصاصی تهیه شده‌اند و مخصوص استفاده توسط گوشی‌های تلفن هستند. ضمنا در ابتدای آغاز فعالیت این ویژگی جدید حداقل 10 برنامه نمایشی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. برای دوستانی که مایلیند بیشتر در مورد برنامه‌های تهیه شده برای اسنپ اورجینالز اطلاعات کسب کنند در زیر لیست نام این شو‌ها را می‌آوریم که عبارتند از:

  • Two Sides
  •  Can’t Talk Now
  •  Sneakerheads
  • Commanders
  •  Denton’s Death Date
  •  While Black
  •  BuzzFeed
  •  Dead of Night
  •  Compton Dreams
  •  Stranded with Sam and Colby

خبر خوش برای کاربران مشتاق اسنپ‌چت این است که به منظور استفاده از این ویژگی جدید نیز چندان منتظر نخواهند ماند و تا چند روز دیگر می‌توانند اسنپ اورجینالز هم در دسترس‌شان قرار خواهد گرفت و طی ماه‌های آتی برنامه‌های بیشتری به این مجموعه افزوده خواهد شد. به علاوه به خاطر داشته باشید شما تا زمانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید به راحتی می‌توانید تمامی این برنامه‌ها را مستقیما بر روی گوشی‌های هوشمند خود دریافت و مشاهده کنید.

اگر از کاربران قدیمی اسنپ‌چت هستید احتمالا از سال گذشته که ویژگی لنز‌ها به این اپلیکیشن افزوده شد، با آن به خوبی آشنا شده‌اید و ممکن است عضوی از توسعه‌دهندگان لنز‌ها که تماما توسط جامعه کاربران اسنپ‌چت ایجاد شده است و بیش از 400000 مورد را در بر‌می‌گیرد، باشید. لازم به ذکر است از آن زمان تا به امروز کاربران بیش از 15 میلیارد بار با این لنز‌ها را پلی کرده‌اند!

برای ارتقای سطح لنز‌ها و حرکت به سوی نسل جدیدی از آنها، شرکت اسنپ اعلام کرده است که علاوه بر ایجاد پروفایل برای توسعه‌دهنده، راهکار‌ جدیدی را در اختیار خالقان لنز‌ها قرار خواهد داد تا آنها بتوانند بهتر و کارآمد‌تر به معرفی و عرضه کار‌هایشان بپردازند و کاربران را بیش از پیش با فعالیت‌هایشان آشنا سازند و اطلاعات جامع‌تری را در اختیار مخاطبانشان قرار دهند.

همچنین اسنپ مدعی شده است که در این به‌روزرسانی جدید افراد ساده‌تر و سریع‌تر می‌توانند لنز‌های مورد نظرشان را پیدا کنند و به راحتی می‌توانید با فشردن و نگه‌داشتن اسکرین دوربین گوشی، جهان اطرافتان را اسکن نمایید. برای مثال برای یافتن پاسخ یک مسئله ریاضی آن را اسکن کنید و یاد برای پیدا کردن قیمت یک کالا یا محصولی خاص در وبسایت‌های فروشگاهی آنلاین همچون آمازون تصویر آن را بگیرید. شما حتی می‌توانید موجودات زنده اطراف خودتان را اسکن کنید تا بر روی چهره آنها عینک و کلاه بگذارید یا با پخش یک آهنگ به همراه آنها به آواز خواندن بپردازید.

در پایان باید به این نکته نیز اشاره کنیم که قابلیت لنز استودیو به‌روز‌رسانی خواهد شد. در این آپدیت قالب‌های بیشتر برای توسعه‌‌دهندگانی که واقعیت افزوده را ترجیح می‌دهند افزوده شده است که به همراه لنز‌های معمول از جمله لندمارک‌های بیشتر، مجموعه جذابی را تشکیل خواهند داد. ناگفته نماند که در این به‌روزرسانی قالب‌های جدیدی نیز برای دنبال کردن حرکت دست، بدن و دیگر موارد ارائه شده است که می‌تواند برای خلق لنز‌های جدید بسیار کاربردی باشد و هنگامی که کاربران اسنپ‌چت از اسکن (Scan) استفاده می‌کنند، به صورت پاپ‌آپ سبب سورپرایز‌شدن‌شان خواهد شد!

اسنپ‌چت

البته زنجیره خلاقیت اسنپ‌چت به همین‌جا نیز ختم نخواهد شد و تغییرات بیشتری در راه است از جمله در اپ استوری‌ها، که به کاربران امکان خواهد داد تا محتوا‌ها را مستقیما از طریق دوربین اسنپ‌چت به درون استوری یک اپلیکیشن دیگر به اشتراک بگذارند. برای توسعه‌دهندگان نیز کیت‌های توسعه‌ای متنوعی در نظر گرفته شده که این اجازه را به آنها می‌دهد تا استیکر‌های سفارشی را از سرویس‌های مورد علاقه خود به طور مستقیم بر روی اسنپ به اشتراک بگذارند.

این کیت‌ها شامل Creative Kit،  Bitmoji Kit و Ad Kit می‌شوند و از هم‌اکنون در دسترس سازندگان قرار گرفته‌اند و سبب ارتباط بهتر و راحت‌تر کاربران اسنپ‌چت با اسنپ‌های سفارشی و خاص هستند. همانطور که پیشتر نیز گفته شد تقریبا تمامی این ویژگی‌ها طی این هفته در دسترس تمامی کاربران قرار خواهند گرفت و تنها برخی برنامه‌های نمایشی مربوط به ویژگی اسنپ اورجینالز در ماه‌های آینده عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH