نتایج AnTuTu پردازنده‌های جدید اسنپدراگون 730 و 665 منتشر شد

کوالکام برای تقویت پردازنده‌های میان‌رده خود اقدام به معرفی اسنپدراگون 730 و 665 نمود. سوالی که در ذهن بسیاری از کاربران ایجاد شده بود، تفاوت پردازنده‌های جدید با پردازنده‌های میان‌رده موجود بود. انتشار تست انتوتو تا حدودی پاسخ این افراد را داده است.

چیپست اسنپدراگون 730 با 25 درصد عملکرد بهتر، بسیاری سریع‌تر از اسنپدراگون 710 است. از طرف دیگر نسخه 730G حدود 5 درصد سرعت بیشتری از نسخه غیر G ارایه می‌کند. بر اساس اطلاعات انتوتو، GPU پردازنده اسنپدراگون 730G با نسخه معمولی 825 مگاهرتز فرکانس بالاتری نیز دارد. از طرف دیگر پردازشگر این پردازنده دارای فرکانس 2.4 گیگاهرتز است که باز هم بالاتر از نسخه غیر G قرار می‌گیرد. گفتنی است در این زمینه کوالکام تنها به سرعت بالاتر GPU اشاره کرده بود و صحبتی از تفاوت عملکرد CPU این دو نسخه مطرح نشده بود.

در خصوص چیپست اسنپدراگون 665، امتیازات این پردازنده از نسخه قدیمی‌تر خود، یعنی اسنپدراگون 660 پایین‌تر بود. عملکرد دو پردازنده گفته شده در پردازشگرها تقریبا مشابه به هم بوده است. در این میان نکته جالت سرعت پایین کارت گرافیک آدرنو 610 در مقایسه با آدرنو 512 است. در واقع باید گفت پردازنده اسنپدراگون 670 کارت گرافیک بهتری از چیپست اسنپدراگون 675 دارد، اما ضعیف‌تر عمل می‌کند. با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید انتخاب شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند برای اسمارت‌فون‌های میان‌رده خود کدام یک از این پردازنده‌ها خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH