تصاویر و مشخصات کنسول بدون دیسک ایکس‌باکس وان اس All Digital منتشر شد

ظاهرا خبر فراتر از یک تصویر فتوشاپی و خیالی است و باید باور کنیم مایکروسافت موفق به تولید کنسول تمام دیجیتال خود تحت عنوان ایکس‌باکس وان اس All Digital شده است. تصاویر، تاریخ عرضه و قیمت مشخص شده و به نظر می‌رسد به زودی شاهد حضور این کنسول در بازار باشیم.

کنسول ایکس‌باکس وان اس All Digital همانطور که از اسمش برمی‌آید بدون دیسک طراحی شده است و تنها راه نصب بازی‌ها در آن از طریق دانلود بازی از وبسایت‌هایی مانند مایکروسافت استور خواهد بود. مشخصات سخت‌افزاری این کنسول همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما آنگونه که از تصاویر فاش شده مشخص می‌شود، پشتیبانی از 4K و HDR قطعی خواهد بود. از طرف دیگر ظرفیت هارد کنسول جدید مایکروسافت نیز که برای بسیاری از کاربران فاکتور مهمی به شمار می‌رود، یک ترابایت است.

در خصوص طراحی ظاهری نیز با کنسولی سفید رنگ مواجهیم که ظاهرا در باندل خود تنها یک کنترلر سفید رنگ خواهد داشت. شباهت باندل جدید به نسخه اصلی ایکس‌باکس وان اس بر کسی پوشیده نیست. عده‌ای در این خصوص بیان کرده‌اند که باندل موجود در واقع به عنوان باندل پایه کنسول‌های دیجیتال مایکروسافت خواهد بود. به عبارت دیگر باید منتظر نسخه‌های دیگر ایکس‌باکس وان اس All Digital  نیز باشیم. از جمله اطلاعات دیگری که می‌توان از تصاویر دریافت کرد، این است که سه بازی  به صورت پیش‌نصب در پکیج موجود خواهند بود؛ Sea of Thieves، بازی پر طرفدار ماین‌کرافت و Forza Horizon 3.

قیمت کنسول تمام دیجیتال مایکروسافت 229.99 یورو و زمان عرضه آن نیز هفتم مه در اروپا خواهد بود. قیمت حال حاضر کنسول ایکس‌باکس وان اس 299.99 یورو است و این به معنی ارزان‌تر بودن نسخه دیجیتال این کنسول خواهد بود. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که فروش بهاره مایکروسافت استور آلمان این کنسول را به قیمت 244.99 یورو به همراه یک بازی به خریداران عرضه می‌کند.

در هر صورت به نظر می‌رسد ایکس‌باکس وان اس All Digital اولین قدم جدی مایکروسافت در دیجیتالیزه کردن کنسول خود است؛ قدمی که موافقان و مخالفان جدی خود را دارد. جدای از خوب یا بد بودن این حرکت، که خود نیازمند بحثی مفصل است، باید ادعا کرد دنیای بازی‌های ویدیویی در حال تجربه کردن تغییری اساسی در خود است و عرضه کنسول جدید مایکروسافت آماده باشی جدی به گیمرها برای روبرو شدن با این تغییر محسوب  می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH