نقص امنیتی اینترنت ‌اکسپلورر امکان هک شدن سیستم‌ را قطعی کرد!

مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت از قدیم به پایین بودن سطح امنیتش مشهور بوده است ولی اکنون یک خبر بدتر نیز به گوش رسیده است که برای نیست و نابود کردن آن کافی است زیرا طبق گزارش جدید حتی تنها وجود این مرورگر بر روی کامپیوتر می‌تواند مسیری برای نفوذ هکر‌ها و حمله به سیستم شود!

اینترنت ‌اکسپلورر

جان پیج، محقق امنیت شبکه، اخیرا یک نفوذ از طریق فایل‌های MHT (فرمت وب آرشیو اینترنت اکسپلورر) را گزارش کرده است که هکر‌ها می‌توانند از طریق هر دو (هم مرورگر و هم فایل‌های MHT) اقدام به جاسوسی از کاربران ویندوز و سرقت داده‌های لوکال نمایند! تا زمانی که ویندوز به طور پیش‌فرض برای باز کردن و خواند فایل‌های MHT از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کند در حالی که حتی شما روح‌تان خبر ندارد و هرگز مرورگر را باز نکرده‌اید می‌توانید دچار مشکل شوید. اهمیت این مسئله زمانی بیشتر به چشم خواهد آمد که بدانید بدین منظور تنها کافی است فایل‌های پیوست را در ایمیل‌های ارسال‌شده و چت‌ها‌یتان باز کنید تا به راحتی هکر‌ها بتوانند نفوذ کنند!

این نقطه‌ضعف در ویندوز 7، ویندوز 10 و ویندوز سرور 2012 R2 نیز تاثیرگذار است. مسئله مهم‌تر از افشای چنین مشکل امنیتی خطرناکی این است که هنگامی که جان پیج جزئیات مربوط به این باگ را به مایکروسافت گزارش داد، شرکت از انتشار یک آپدیت سریع و اضطراری برای این مشکل خودکاری کرده است و تنها به گفتن این نکته بسنده نموده که در آینده راه حلی برای این مسئله خواهند یافت!

اینترنت ‌اکسپلورر

هرچند این نشان‌دهنده آن است که برای رفع این باگ امنیتی، آپدیتی در راه است ولی تا آن زمان میلیون‌ها کاربر ویندوز در مقابل هکر‌ها بی‌دفاع خواهند ماند و به طور بالقوه در معرض خطر آسیب‌های جبران‌ ناپذیر قرار دارند مگر آنکه به طور کامل اینترنت اکسپلورر را حذف نمایند و از برنامه‌های دیگر برای باز کردن فایل‌های MHT استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH