سهم 73 درصدی 2 تولیدکننده اسمارت‌فون از بازار جهانی فروش هندست‌های ممتاز در سال 2018

به گفته موسسه Counterpoint Research، اسمارت‌فون رده‌بالا یکی از کالاهای پرفروش با قیمت‌گذاری بیش از 400 دلار به‌شمار می‌رود. این موسسه می‌گوید که سال گذشته شرکت اپل بیش‌ترین سهم از این بخش صنعت اسمارت‌فون را از آن خود کرد و در مجموع سهم جهانی 51 درصدی را به خود اختصاص داد. سامسونگ تعداد زیادی از مدل‌های میان‌رده خود را در برخی مناطق به فروش رساند و با تصاحب سهم 22 درصدی از بازار هندست‌های ممتاز طی سال 2018 در جایگاه دوم قرار گرفت. کمپانی‌های هواوی، اوپو و وان‌پلاس نیز به‌ترتیب با کسب سهم 10، 6 و 2 درصدی در رتبه‌های سوم تا پنجم جای گرفتند.

در سال 2017 نیز اپل جایگاه نخست را تصاحب کرد؛ با این‌حال سهم این تولیدکننده از بازار با کاهش سالیانه 12 درصدی مواجه شده است. از سال 2017 به بعد، بازار محصولات رده‌بالای سامسونگ نیز افت 4.3 درصدی را تجربه کرد؛ در حالی‌که فروش این طیف از محصولات هواوی 25 درصد افزایش یافت. طی سال‌های 2017 و 2018 جایگاه اوپو در بازار اسمارت‌فون‌های ممتاز 5 پله ارتقا یافت؛ در حالی‌که سهم وان‌پلاس از بازار طی همین دوره زمانی 2 برابر شد.

رشد فروش هواوی مدیون کارآیی مدل‌های P20 و میت 20 این کمپانی است. با توجه به عرضه گوشی‌های سری P30 و احتمال ارایه سری میت 30 در اواخر سال جاری احتمالا این موفقیت امسال نیز تکرار خواهد شد. گوشی‌های R15 و R17 شرکت اوپو فروش بومی فوق‌العاده‌ای را تجربه کردند. مشخصه زوم 10 برابری بدون‌اتلاف اوپو امسال بایستی به افزایش فروش تولیدات رده‌بالای کمپانی کمک کند. همچنین این تولیدکننده به‌دنبال فروش مدل‌های 5G خود در خارج از چین است و اعلام کرده که تصمیم دارد گوشی‌های خود را در بازار ایالات‌متحده نیز ارایه نماید؛ با این‌حال برای این اقدام هیچ چارچوب زمانی مشخصی را تعریف نکرده است.

جدیدترین گوشی وان‌پلاس به قرارگیری کمپانی در میان 5 تولیدکننده پرفروش کمک کرده است. چین، هندوستان و اروپای‌غربی 80 درصد از سهم فروش جهانی اسمارت‌فون وان‌پلاس 6T را به خود اختصاص دادند. فروش این هندست در هندوستان طی 3 ماهه چهارم سال 2018 به بیش‌ترین میزان ثبت شده طی یک دوره زمانی 3 ماهه رسید.

به‌طور کلی بازیگران چینی، حضور خود در حوزه محصولات ممتاز را گسترش داده و به توسعه آن کمک کرده‌اند. بعلاوه اکنون آن‌ها برای رشد خود چشم‌انداز جغرافیایی جدیدی را ترسیم نموده‌اند. اپل با کسب سهم 51 درصدی از بازار تولیدات ممتاز کماکان به پیش‌تازی در بازار ادامه داد و نزدیک‌ترین رقیب این شرکت یعنی سامسونگ نیز با سهم 22 درصدی خود با فاصله زیادی اپل را تعقیب می‌کند. با این‌حال برندهای چینی نیز نام خود را در این حوزه مطرح کردند و برای نخستین بار در تقویم سالیانه، سهم هواوی از این حوزه 2 رقمی شد و به 10 درصد رسید. شرکت‌های اوپو، وان‌پلاس و شیائومی به‌ترتیب با رشد 863، 209 و 149 درصدی سریع‌ترین نرخ رشد در این حوزه را به نام خود ثبت کردند. – موسسه Counterpoint Research

اپل و سامسونگ کماکان بیش‌ترین سهم از بازار اسمارت‌فون‌های ممتاز در منطقه آمریکای‌شمالی را تصاحب نمودند. گوگل در جایگاه سوم قرار گرفت. به گفته موسسه Strategy Analytics، گوشی‌های پیکسل شرکت گوگل سریع‌ترین رشد فروش را در ایالات‌متحده تجربه کردند. برندهای ال‌جی و موتورولا نیز در میان 5 تولیدکننده پرفروش در بازار ایالات‌متحده جای گرفتند. در چین، اپل جایگاه نخست را در اختیار گرفت و هواوی در رتبه دوم ایستاد. در هندوستان، سامسونگ بیش‌ترین سهم از بازار هندست‌های ممتاز را تصاحب کرد و وان‌پلاس و اپل نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

طی سال گذشته فروش اسمارت‌فون‌های ممتاز در بازار ایالات‌متحده نسبت به سال 2017 حدودا 10 درصد افزایش یافت؛ در حالی‌که این رقم در چین معادل 37 درصد بود. به گفته موسسه Counterpoint فروش هندست‌های این طیف در سایر کشورها شامل اندونزی، روسیه، کانادا، مکزیک، تایلند، هندوستان، برزیل و ژاپن به‌ترتیب 54، 28، 22، 22، 20، 14، 13 و 10 درصد افزایش پیدا کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH