google-maps-to-ask-users-about-train-crowd

برنامه جدید گوگل: تشخصی میزان شلوغی مترو!

حجم قابل توجهی از اطلاعات گوگل مپ، بر داده‌های کاربران این سرویس مبتنی است. برخی از این اطلاعات برگرفته از ورودی‌هایی است که خود کاربران در اختیار گوگل می‌گذارند و برخی دیگر به طور اتوماتیک توسط الگوریتم‌های گوگل محاسبه می‌شوند، مثل میزان شلوغ بودن یک محیط دیدنی یا دشواری در پیدا کردن محل پارک و مواردی از این قبیل. با این‌که برای الگوریتم گوگل خیلی ساده است که (با دقت بسیار بالایی) بداند آیا در مسیرتان به ترافیک بر خواهید خورد یا نه، اما برایش خیلی سخت است که بفهمد متروی زیرزمینی شما شلوغ خواهد بود یا خلوت. برای چنین اطلاعاتی به یک منبع معتبر احتیاج پیدا می‌شود و گوگل مشغول حل کردن این مشکل است.

گوگل مپ جدیدا برای برخی از کاربرانی که از مسیریابی این سرویس با وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند نوتیفیکیشن‌هایی ارسال می‌کند تا بپرسد قطاری که در آن سوار هستند چقدر شلوغ است: آیا آن‌ها موفق شدند صندلی‌های خالی زیادی پیدا کنند، یا فقط چند عدد صندلی خالی در قطار یافتند، آیا فقط برای ایستادن جا بود، یا آن‌قدر شلوغ بود که با دیگر مسافران برخورد می‌کردند؟

google-maps-to-ask-users-about-train-crowd

این اولین باری است که با چنین سوالاتی روی اندروید مواجه می‌شویم، گرچه این سوالات چند ماهی هست که از کاربران iOS پرسیده می‌شود. این تجربه روی اندروید تاکنون فقط در سوئد گزارش شده است، در حالی که کاربران iOS در متروهای نیویورک سیتی، واشنگتن، توکیو و پاریس نیز با این سوالات مواجه شده‌اند. 

سال گذشته میلادی، گوگل اعلام کرد که با شرکت Transport New South Wales وارد همکاری شده است تا بتواند به کاربران اطلاع بدهد که اتوبوس یا قطار مورد نظرشان چقدر شلوغ خواهد بود. گفته می‌شد که این اطلاعات بناست که به زودی برای شهرها و کشورهای بیشتری ارایه گردد ولی هنوز منتظریم تا خبرهای بیشتری در مورد گسترش این ویژگی بشنویم. احتمالا این غول ماونتین ویو به این نتیجه رسیده که بهتر است این نوع اطلاعات را از خود کاربران دریافت کند تا این‌که مجبور باشد با شرکت‌های حمل و نقل عمومی هر شهر و کشور به طور جداگانه وارد همکاری بشود، تازه به شرطی که آن شرکت چنین اطلاعاتی را در اختیار داشته باشد. یا شاید هم گوگل تصمیم دارد از اطلاعات کاربران استفاده کند تا داده‌هایی که از شرکت‌های همکارش در این زمینه دریافت کرده است را بهبود ببخشد. باید منتظر ماند و دید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH