تیم کوک

تیم کوک کاربران آیفون را به استفاده کمتر از این گوشی دعوت کرد!

احتمالا تا به حال نشنیده‌اید که مدیرعامل یک شرکت به خریداران و کاربران محصولاتش بگوید آن را برای مدتی زمین بگذارید و از آن استفاده نکنید، اما اکنون برای اولین بار چنین چیزی را خواهید شنید! تیم کوک، مدیرعامل اپل طی اجلاس تایم 100 چنین خواسته‌ای را از کاربران آیفون داشته است.

در این کنفرانس افراد بانفوذ، شناخته شده و موفق آمریکایی در آن سخنرانی می‌کنند که از جمله مهمانان آن می‌توان به هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا، نانسی پلوسی سخنگوی پارلمان، تارانا بورک راه‌انداز چالش me too و… اشاره کرد.

دعوت به استفاده کمتر از آیفون

کوک در طول سخنرانی خود بیان کرد که اپل هرگز آیفون را با این هدف نساخته است که کاربرانش به طور مداوم از آن استفاده کنند. وی گفت:

اپل هرگز نمی‌خواهد که کاربرانش بیشترین زمان خود را با محصولات این شرکت بگذرانند و هیچ وقت دنبال چنین هدفی نبوده‌ایم.

مدیرعامل اپل همچنین اظهار داشت که نوتیفیکیشن‌های گوشی خود را غیرفعال کرده است تا برای رفتن به سراغ گوشی کمتر ترغیب شود.

با توجه به این که کاربران آیفون می‌توانند انتخاب کنند تا از هر شماره در هر زمان نوتیفیکیشن دریافت کنند، ما تعجب می‌کنیم که چطور ممکن است چنین چیزی هدف اپل باشد.

البته این اولین باری نیست که تیم کوک درباره استفاده شخصی از آیفون اظهار نظر می‌کند.

ژوئن سال گذشته در روز افتتاحیه کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل، این شرکت از قابلیت Screen Time رونمایی کرد که به کاربر اجازه می‌دهد تا میزان استفاده‌اش از اپلیکیشن‌های مختلف را در آیفون یا آیپد محدود کند تا از اعتیاد او به گجتش کاسته شود.

در همان روز کوک به خبرگزاری CNN گفت که پیش از این فکر می‌کرده در استفاده از آیفونش یک کاربر منضبط است اما پس از اینکه شخصا از اسکرین تایم استفاده کرده است تا میزان وقتی را که روزانه صرف آیفونش می‌کند اندازه بگیرد، فهمیده که تصورش از خود اشتباه بوده است.

مدیرعامل اپل در ادامه صحبت‌های خود گفت:

اگر شما از کاربران آیفون هستید و روی میزان نوتیفیکیشن‌های گوشی خود نظارت ندارید؛ من شما را تشویق می‌کنم که واقعا این کار را انجام دهید. من به شخصه تعدادی از اعلانیه‌های آیفون را غیرفعال کرده‌ام چرا که یک روز از خودم پرسیدم آیا واقعا نیاز است هر روز هزاران نوتیفیکیشن از افراد مختلف دریافت کنم؟ این چیزی نیست که در زندگی برای من ارزش داشته باشد و یا بتواند من را به یک شخص بهتر تبدیل کند.

سخنان تیم کوک درباره نگرانی نسبت به رعایت حریم خصوصی

کوک همچنین در مورد یکی دیگر از موضوعات داغ این روزهای جریانات اصلی آمریکا که همان رعایت حریم خصوصی در فضای مجازی است، صحبت کرد.

او گفت مقرراتی که از اطلاعات یک شخص در هنگام استفاده از مرورگرهای وب و اپلیکیش‌ها محافظت می‌کند در اروپا بیشتر از ایالات متحده است. مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی یا همان GPDR یک قدم در جهت درست برای رفع نگرانی‌هاست.

تحت قوانین سخت گیرانه اتحادیه اروپا در سال گذشته، هرگونه اطلاعات شخصی ایجاد شده توسط یک کاربر آنلاین نمی‌تواند توسط هیچ شرکتی بدون رضایت کاربر استفاده شود. شرکتی که چنین قانونی را نقض کند حدود 20 میلیون یورو یا به اندازه 4 درصد از سهام جهانی‌اش جریمه خواهد شد و انتخاب یکی از این دو بستگی به میزان سنگین‌تر شدن جریمه دارد.

به طور مثال اگر فیسبوک در اروپا چنین قانونی را نقض کند، جریمه 4 درصد از سهام برای این شرکت در نظر گرفته می‌شود که چیزی بالغ بر 2.2 میلیارد دلار خواهد شد!

مدیرعامل اپل گفت که نگرانی‌ها درباره حریم خصوصی در آمریکا به سال 2016 باز می‌گردد. در اوایل همان سال، FBI خواستار باز شدن قفل آیفون 5c شد که متعلق به سید فاروک، اصلی‌ترین مظنون حادثه تروریستی سن برناردینو بود.

اما اپل از اجرای حکم دادگاه برای باز کردن قفل این گوشی سرباز زد چرا که آن‌ها نگران بودند اگر نرم‌افزاری را که برای باز کردن قفل گوشی تولید می‌کنند، به بیرون درز کرده و در اختیار افرادی دیگر قرار بگیرد آن‌گاه تمامی گوشی‌های آیفون به راحتی آنلاک می‌شوند.

البته FBI با کمک یک شرکت شخص ثالث موفق به باز کردن گوشی این فرد شد اما اطلاعات به درد بخوری پیدا نکرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH