براساس رای دادگاه، FBI نباید نحوه هک کردن آی‌فون 5C تروریست کشته شده را فاش کند

در اوایل سال گذشته، یک سوال خاص توجه مشتریانی را که به دنبال گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی تلفن همراه هستند را جلب کرد. این‌که چطور اف‌‌بی‌آی توانسته به اطلاعات آی‌فون 5C سید فاروک، تروریستی که ادعا می‌شود در دوم دسامبر در سن برناردینو (San Bernardino) ایالت کالیفرنیا به 14 نفر شلیک کرده، دسترسی پیدا کند.

پلیس هنگام بازرسی خانه فاروک برای بدست آوردن شواهد، آی‌فون 5C او را پیدا کرد. گوشی موبایل، که از قضا توسط کارفرمای تروریست به او داده شده بود، توسط پلیس ضبط شد به امید آن‌که بتوانند از درون آن اطلاعاتی در رابطه با اهداف آینده تروریست‌ها و دیگر افراد گروهشان به‌دست بیاورند.

در ابتدا، دادگاه به شرکت اپل دستور داد تا قفل گوشی موبایل را بشکند و اطلاعات درون آن‌ را در اختیار اف‌بی‌آی قرار دهد، اما اپل از انجام آن خودداری کرد. طبق گفته مدیر عامل اپل، تیم کوک، اپل نگران این بوده که انجام کار خواسته شده، راه‌حلی برای دیگر افراد ایجاد کند تا قادر به باز کردن قفل آی‌فون شوند.

هفته‌ها پس از آن، اپل و دولت با هم مذاکره کردند، در حالی‌که نامزدهای حزب جمهوری‌خواه از جمله دونالد ترامپ، اپل را به دلیل عدم اطاعت از دادگاه مورد حمله قراد دادند. در نهایت دولت توانست خود قفل تلفن را باز کند. آن‌طور که روشن شد، هیچ اطلاعات ارزشمندی در گوشی موبایل وجود نداشت. اپل می‌خواهد بداند که اف‌بی‌آی چگونه قفل آی‌فون 5C فاروک را باز کرده است. شایعات حاکی از آن بوده که اف‌بی‌آی جایزه‌ای یک میلیون دلاری برای هک کردن آی‌فون 5C و شکاندن قفل آن قرار داده بود.

ظاهرا اپل هرگز ابزاری را که اف‌بی‌آی برای هک کردن تلفن آن‌ها استفاده کرده را پیدا نمی‌کند. زیرا قاضی ناحیه‌ای در روز شنبه رای خود را در مخالفت با Vice News, USA Today و Associated Press (نام 3 عدد از روزنامه‌های آمریکایی) صادر کرد. این سه خبرگزاری که به دنبال نحوه هک کردن تلفن همراه اپل و مقدار پول پرداخت شده توسط اف‌بی‌آی بودند، متوقف شدند. این اطلاعات هم‌اکنون سری و حفاظت شده بوده، البته امکان تغییر رای دادگاه هم وجود دارد.آی‌فون 5C

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH