چگونه در گوگل کروم پاپ‌آپ‌ها را فعال و یا مسدود کنیم؟

گوگل کروم برای مسدود کردن پنجره‌های پاپ‌آپ‌ روش مبتکرانه‌ای دارد، اما در این بین گاهی ممکن است پاپ‌آپ‌های سایت‌های‌ مورد اطمینان را نیز نشان ندهد. در ادامه مطلب در مورد فعال و یا مسدود کردن پنجره‌های پاپ‌آپ بحث خواهیم کرد.

به‌طور پیش‌فرض گوگل‌ کروم پاپ‌آپ‌ها را به‌صورت خودکار غیرفعال می‌کند. اما از آن‌جا که اینترنت به همین شکل کار می‌کند، غیرفعال بودن این گزینه درست نیست. تمام پاپ‌آپ‌ها تهاجمی و مخرب نیستند. بعضی از وب‌سایت‌ها به دلایل قانونی از پاپ‌آپ‌ها استفاده می‌کنند؛ مثلا برای اینکه به شما اطلاع دهند که از کوکی استفاده می‌کنند.

چگونه پاپ‌آپ‌های یک وب‌سایت را فعال نماییم؟

زمانی‌که کروم پاپ‌آپ‌های وبسایتی را مسدود می‌کند، یک آیکون با نماد X قرمز در گوشه امنی‌باکس ظاهر می‌شود.

پاپ‌آپ‌های کروم اگر فکر می‌کنید مسدود شدن پاپ‌آپ‌های وب‌سایتی که در حال مشاهده آن هستید، یک ارور است و مایل به دیدن آن‌ها هستید، بر روی آیکون کلیک کنید تا گزینه‌های مربوط به آن وب‌سایت را مشاهده نمایید. گزینه “Always Allow Pop-ups and Redirects” را انتخاب و سپس بر روی “Done” کلیک کنید.

پاپ‌آپ‌های کروم برای ذخیره تغییرات و مشاهده پاپ‌آپ‌های وب‌سایت، صفحه را دوباره بارگذاری نمایید.
همچنین، اگر فقط می‌خواهید پاپ‌آپی را که مسدود شده بود، ببینید، بر روی لینک آبی در این پنجره کلیک کنید تا آن پاپ‌آپ به شما نشان داده شود.

پاپ‌آپ‌های کروم

چگونه پاپ‌آپ‌های یک وب‌سایت را مسدود کنیم؟

کروم نقش بزرگی در مسدود کردن اکثر پنجره‌های پاپ‌آپ ایفا می‌کند، اما گاهی اوقات یک پاپ‌آپ، از طریقی ظاهر می‌شود و یا ممکن است خودتان به‌طور تصادفی به جای “Block” بر روی “Allow” کلیک کنید. برای اینکه نمایش پاپ‌آپ از یک وب‌سایت را صریحا مسدود نمایید، می‌توانید آن را به بلاک‌لیست کروم اضافه کنید.

از آیکون منو بر روی “Settings” کلیک نمایید. همچنین می‌توانید /chrome://settings را در امنی‌باکس تایپ کنید.

پاپ‌آپ‌های کروم

در انتهای تب تنظیمات بر روی “Advanced” کلیک نمایید.

تقریبا در انتهای صفحه هنگامی‌که عنوان Privacy and Security را مشاهده نمودید، پس از پیدا کردن گزینه “Content Settings” بر روی آن کلیک کنید.

پاپ‌آپ‌های کروم در لیست تنظیمات بر روی گزینه “Pop-ups and Redirects” کلیک نمایید.

اگر تصادفا یک وب‌سایت را به لیست مجاز برای نمایش پاپ‌آپ اضافه کرده‌اید، می‌توانید مجوز‌ آن را بلافاصله لغو کنید تا کروم شروع به مسدود کردن پاپ‌آپ‌های آن وب‌سایت کند. در غیر این‌صورت، باید آدرس URL سایتی که مایل به مسدود کردن نمایش پاپ‌آپ‌های آن هستید را به‌صورت دستی به بلاک‌لیست اضافه کنید. در ادامه، هر دو مورد بالا را توضیح می‌دهیم.

در زیر عنوان Allow، وب‌سایت مشکل‌ساز را پیدا کنید. بر روی آیکون سه‌نقطه کیلک کنید و سپس “Block” را انتخاب نمایید.

پاپ‌آپ‌های کروم با این کار آدرس وب‌سایت‌ از لیست مجاز به بلاک‌لیست منتقل می‌شود.

پاپ‌آپ‌های کروم در صورتی‌که آدرس وب‌سایت‌ مورد نظر در هیچ‌کدام از لیست‌ها قرار نداشت از کنار عنوان “Block” بر روی دکمه “Add” کلیک کنید.

پاپ‌آپ‌های کروم در پنجره کوچکی که نمایان می‌شود، آدرس وب‌سایت مورد نظر را وارد نمایید و در نهایت بر روی “Add” کلیک کنید.

پاپ‌آپ‌های کرومنکته: هنگام ارایه آدرس وب‌سایت، اگر می‌خواهید تمام پاپ‌آپ‌ها را در کل سایت مسدود نمایید، از پیشوند [.*] استفاده کنید تا تمام زیردامنه‌ها نیز مسدود شوند.

حال وب‌سایت مورد نظر و تمامی زیردامنه‌های آن در بلاک‌لیست قرار دارند و در آینده کروم باید هر‌گونه درخواست نمایش پاپ‌آپ از این سایت را مدیریت کند.

پاپ‌آپ‌های کروم
چگونه تمام پاپ‌آپ‌ها را فعال کنیم؟

فعال کردن سراسری پاپ‌آپ‌ها توصیه نمی‌شود، زیرا آن‌ها می‌توانند مزاحم و آزاردهنده باشند. اما اگر به هر دلیلی نیاز دارید که پاپ‌آپ‌های تمام سایت‌ها را مشاهده نمایید، با روش زیر می‌توانید مسدودگر پاپ‌آپ کروم را دور بزنید. اگر هم می‌خواهید پاپ‌آپ‌های یک وب‌سایت خاص برای شما نمایش داده شود، ابتدا باید آن را به لیست “Allow” که در بالا ذکر شد، اضافه کنید.

کروم را باز کنید و به Settings > Content Settings > Pop-ups and Redirects بروید. همچنین می‌توانید chrome://settings/content/popups را در امنی‌باکس تایپ کنید و اینتر بزنید.

در بالا، تاگل را برای نمایش پاپ‌آپ‌ها روشن کنید.

پاپ‌آپ‌های کروم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH