اینستاگرام فعلا فیلتر نمی‌شود!

چند روز پیش بود که اینستاگرام صفحات رسمی تعدادی از مسئولین جمهوری اسلامی ایران را مسدود کرد؛ این اتفاق پس از آن رخ داد که دولت ایالات متحده نام سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داد. بروز این رخداد موجب شد شایعاتی مبنی بر فیلترینگ اینستاگرام منتشر شود؛ با این حال باید بگوییم که اینستاگرام فعلا فیلتر نخواهد شد.

ابوالحسن فیروزآبادی – دبیر شورای عالی فضای مجازی – اخیرا در مصاحبه خود اعلام کرده است که این اقدام را محکوم می‌کند، اما فعلا برنامه‌ای برای فیلتر کردن اینستاگرام وجود ندارد. هم‌چنین شورای عالی فضای مجازی در اعلامیه خود خواهان توجیه مردم شد که کارهای جدی خود را در بستر پیام‌رسان‌های خارجی انجام ندهند.

این عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه پیام‌رسان‌های خارجی برای مردم قابل اتکا نیستند، تصریح کرد: بحث ما این است که حتما باید یک پیام‌رسان داخلی شکل بگیرد، این کار سخت اما در آینده نزدیک انجام خواهد گرفت. فیروز آبادی، روبینیو را جایگزینی برای اینستاگرام دانست و گفت: در حال حاضر جایگزین‌هایی برای اینستاگرام وجود دارد اما هم مردم باید استقبال کنند و هم پیام‌رسان‌ها با قدرت‌تر بشوند.

فیروز آبادی فیلترینگ تلگرام با هدف کوچ کاربران به پیام‌رسان‌های داخلی را ناموفق دانست و گفت که در حال حاضر تنها از مردم دعوت می‌کند که از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH