دلایل حذف 46 اپلیکیشن از گوگل‌پلی استور مشخص شد!

طبق گزارشی از BuzzFeed، تا به امروز 46 اپلیکیشن از فروشگاه گوگل پلی حذف شده است که تمامی این برنامه‌ها متعلق به توسعه‌دهنده چینی DO Global بود. این نرم‌افزارها توسط افراد متفاوتی منتشر شده‌اند ولی همه آن‌ها متعلق به یک کمپانی هستند و کاربران میلیون‌ها بار اقدام به دانلود اپلیکیشن‌های ذکرشده نموده‌اند.

به دنبال بررسی‌های انجام‌شده توسط  BuzzFeed و Check Point Research، دلایل حذف اپلیکیشن‌ها از پلی استور مشخص شد. گویا این کمپانی چینی از استراتژی‌های تبلیغاتی جعلی در بسیاری از نرم‌افزارهای خود استفاده می‌کند. در واقع این استراتژی به‌گونه‌ای طراحی شده است که بر روی آگهی‌های تبلیغاتی داخل اپلیکیشن به‌صورت فیک و خودکار کلیک می‌شود، درحالی‌که کاربر واقعی کلیک نکرده است. تبلیغات رایج‌ترین منبع درآمد برای بسیاری از اپلیکیشن‌ها است؛ درنتیجه برای کسب درآمد بیشتر، بعضی از کمپانی‌ها اقدام به استفاده از چنین تاکتیک‌هایی می‌کنند که متأسفانه نتایج ناگواری در پی دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که فقط 6 برنامه از این استراتژی استفاده می‌کنند ولی طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط خود شرکت گوگل، بسیاری از برنامه‌های این کمپانی در لیست حذفی‌ها قرار گرفته‌اند. علاوه بر استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی اشتباه که باعث حذف این برنامه‌ها از گوگل پلی شد، موارد دیگری نیز دخیل هستند. به ‌عنوان مثال، برای منتشرکنندگان این اپلیکیشن‌ها، نام‌های عمومی ثبت‌ شده و همچنین در شبکه اجتماعی تامبلر، هیچ اشاره‌ای به صاحب اصلی این اپلیکیشن‌ها نشده است. به نقل از منبعی معتبر، احتمالاً تعداد اپلیکیشن‌های حذف شده از کمپانی DO Global، به بیش از 46 عدد نیز برسد. علاوه بر این، فعالیت توسعه‌دهنده ذکرشده نیز به‌کلی ممنوع خواهد شد. پیش از حذف نرم‌افزارها از گوگل پلی، تقریباً 100 اپلیکیشن از کمپانی DO Global در پلی استور منتشر شده بود که به‌طور میانگین 600 میلیون بار دانلود و نصب شده بودند.

اسم DO Global ممکن است برای بسیاری از شما ناآشنا باشد؛ به‌هرحال این شرکت تا حدودی متعلق به کمپانی Baidu است. از این پس، گوگل تمامی اپلیکیشن‌هایی که قوانین را نقض بکنند، از گوگل پلی حذف خواهد کرد. امیدواریم این اقدام، امنیت کاربران را در محیط‌های نرم‌افزاری افزایش دهد.

1 در مورد “دلایل حذف 46 اپلیکیشن از گوگل‌پلی استور مشخص شد!”

  1. اگه گوگل در ایران بود صددرصد مسئولین ما بجای اصلاح ساختاری و حذف برنامه های مخرب اقدام به قیلتر اون میکردن

    1
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH