اندروید همچنان از قابلیت ثبت اسکرین‌شات‌های پیمایشی پشتیانی نخواهد کرد

برای اکثر افراد پیش آمده که در هنگام ثبت اسکرین‌شات از یک متن یا صفحه وب طولانی، نیاز به گرفتن چندین اسکرین‌شات پشت سرهم داشته باشند. برخی از سازندگان گوشی‌های هوشمند این مشکل را حل کرده‌ و با ارایه ویژگی ثبت اسکرین‌شات پیمایشی، کمک شایانی به کاربران در گرفتن اسکرین‌شات‌های طولانی و متعدد کرده‌اند.

به عبارت دیگر، نحوه ثبت تصاویر از روی صفحه در این روش، بسیار راحت‌تر شده و کاربران با مشخص کردن قسمت‌های دلخواهی از یک متن یا چت‌هایشان، به راحتی می‌توانند از قسمت‌های مشخص‌کرده توسط خودشان، یک اسکرین‌شات ثبت کنند. بعضی از افراد منتظر ارایه این ویژگی کاربردی در نسخه جدید اندروید (Android Q) بودند، اما به‌نظر می‌رسد که این ویژگی فعلا در نسخه دهم سیستم‌عامل اندروید عرضه نخواهد شد.

گوگل در پاسخ به سوال کاربری که پرسیده بود آیا این ویژگی در نسخه جدید اندروید عرضه می‌شود یا خیر، گفت: “عرضه این قابلیت در اندروید، کاری غیرممکن است.” این ادعا درحالی توسط مسئولان گوگل مطرح می‌شود که کمپانی‌های دیگری از جمله سامسونگ، شیائومی و اچ‌تی‌سی، این ویژگی را در دسترس کاربران هندست‌های اندرویدی قرار داده‌اند.

دلیل گوگل برای ارایه نکردن ویژگی ثبت اسکرین‌شات پیمایشی، یک دلیل بیهوده بوده و کاربران اندرویدی برای ثبت چندین اسکرین‌شات از صفحات متوالی، مجبور به استفاده از برنامه‌های متفرقه‌ای هستند که این قابلیت را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH